Hát én kovettem Xpenget ...33-34 kozt volt sokaig majd bemutattak a P5 modeljuket es lezugitt 30,7 re ....30,8 vettem ... majd adtam 31,45 nel .. azota megint visszajott.Hosszutavon szerintem is a legtehetsegesebb, de mivel a multban sokat mentek arfolyamilag igy a mostani szint is mar egy bő 50% korrekcionak szamit .... a full chartot megnezve.Nem vagyok biztos abban hogy ez a mostani szint lenne az alj ...
Dehigy is. Miért szakadna egy jo hirre? Aprilis 8, 14, 15en olyan hirek voltak hogy azok onmagukban is hatalamas dolgok. Valamiert nem arazta bea piac. Vagy valaminolyan van a hatterben amit nem is gondolunk. Majd egyszer hatha kiderul. Vagy csak az altalanis szektor para, vagy csak azért mert kinai.
Interactive Brokers! Egyébként kicsi adalék, hogy a Random is tőlük kapja a adatszolgálgatást! ( ez 100%, mert egyszer levélben írták! Ami még egyszerűbb, éa nagyon jó felület, biztonságos az a webull.com Vicces, de a webull.com élőben megy,.ingyen az adatfolyam!
Valós veszély szerintem. Pár hónapja még nem gondoltam hogy ilyen
lesz. (Xiaomival azért magyarok is megjárták, az ADR ticker révén. Én a 01810HK
tickerrel gond nélkül kereskedek.) Legkésőbb 2 év. (Biden sec törvény átmeneti ideje talán akkor jár le). . Kicsit hosszabban: lehet bár mi a jövőben. Pl.: kína már
katonai tisztviselőinek a tesla használatát bizonyos katoni objektumok
környékén megtiltotta, erre jöhet bármikor akár amcsi válasz (de ha erre nem
másra fog).
Trump adr-es papírok listája a védelmi minisztérium
honlapján:
https://www.defense.gov/Newsroom/Releases/Release/Article/2472464/dod-releases-list-of-additional-companies-in-accordance-with-section-1237-of-fy/ . Biden, ehhez egyenlőre nem nyúlt, bár nem is szüntette meg. Helyette hozta a saját törvényét:
https://www.cnbc.com/2021/03/25/chinese-tech-stocks-fall-as-us-sec-begins-law-aimed-at-delisting.html (Ami kicsit kevésbé paraszt módon támadja a cégeket,
burkultabban). 2 év a türelmi idő. Ez azért meredek: „Certain companies identified by the SEC
will require auditing by a U.S. watchdog. These companies will be required to
submit certain documents to establish that they are not owned or controlled by
a governmental entity in a foreign jurisdiction.” Meglepődnék, ha a kínai ADR-es cégek ezt nagyon
teljesítenék. . Nekem nincsenek illúzióim, diktatúra van kínában is, és csak az
a cég nőhet nagyra amit a mindenható párt és Xi elnök hagy. Ezek nyilván tele
vannak, hű pártkatonákkal (komcsikkal). Ezeknek az embereknek az adatait kiadná
usa-nak? Ez így már inkább kabaré szint. . Biden nem paraszt módra mondta meg, hogy mely cégeket
tiltjuk (jogosan vagy soha nem derül ki…), hanem csinál egy olyan törvényt,
amit úgy sem fogak betartani (azért ez sem szép). Bár nyilván szúrja usa szemét,
hogy a kicsi komcsik az amcsi tőkét (és a nyugati világ tőkéjét) szívják el…
ezt kína jól csinálta (ehhez jön hogy Hong Kongot is megszerezték).
Valamint ezek a kínai cégek mennek haza pl.:Hong Kongba. Okkal, amellett hogy tőkét vonnak be az usa rizikó is mérséklődhet az rv tulajdonosoknak.
Nagy IPO-k lesznek idén Hong Kongi tőzsdén (ami lehet érdekel Ant Group). BABA-t is majdnem tiltottak januárban. Pontosabban az ADR
tickert, a 9988hk tickerrel gond nélkül lehetett volna akkor is kereskedni, Hong Kongban. . Én az Xpengben latok lehetőséget (pár évig tartani kellene 25ig mondjuk), de nem az ADR-t, azt le kell
vedleni. Xi 5 éves tervében az EV-k nagyon komoly hangsúlyt kapnak. Kína új autó eladási száma 20-as elvileg 25 milla db környékén volt.
Most beesett már, szerintem érdemes 730 körül még venni. Persze résen kell lenni, de elég nagyok a szórások a jövőbeli célárakban az eladás növekesi prognózisok miatt. De mind jóval 800 dollár fölé mutat, a legtöbb 1000 dollár fölé. Kérdés, hogy mikor kezdik el újra venni és tartani. A legdurvább célárak 1200 és 3500 dollár között vannak 2025-ig.
Én ev alatt smart evt értek. A lehető legnagyobb fokú
önvezetéssel (nem az automata parkolás és egyéb hülyeségekre gondolok). Ez meg
a Tesla és Xpeng a világon. . A szokványos konnektoros autók nem érdekelnek. . Kínában az önvezetésnek
hatalmas jövője van a nagy távok miatt. EU az meg bengázhat a konnektoros
autóival. . Számomra az Önvezetés a lényeg. Az Xpeng a kick-offal nagyon jól
teljesített. Gyakorlatilag nem autót vesznek hanem szoftvert. Vázlatosan Kick off: https://cnevpost.com/2021/03/27/xpeng-completes-3000-km-ngp-challenge/https://insideevs.com/news/495954/xpeng-autonomous-drive-across-china/amp/ Ügyesen pörgetik a kmket: https://cnevpost.com/2021/04/12/xpeng-says-ngp-user-mileage-has-surpassed-2-3-million-kilometers/ P5 egy kezdő passat árán nem tétel, lidarral, Xpilot 3.5val:
https://ir.xiaopeng.com/news/news-details/2021/XPeng-New-LiDAR-Equipped-P5-a-Game-Changer-for-Smart-EVs/default.aspx . Xi elnök és a mindenható párt továbbra is legyen mellettük,
akár csak eddig (diktatúrában ez másképpen nem megy). Építsék neki továbbra is
a gyárakat, önkori támogatással. Vezetésbe nyilván jól beleülnek a az
ideologiailag elkötelezett emberek (ez már tuti meg van), hazai tőzsdére mennek
és USA csinálhat amit akar, tilthat (bármilyen cimszó alatt) amit akar…….. Kína
a világ legnagyobb piaca, más piacban az elkövetkező 5-7 évben nem is kellene
gondolkodniuk. (Ha megy mashol nem leszek szomorú természetsen). Szóval ha nem
esik ki a pixisből elég jó lehet. . A mai bejelentésük is egy hatalmas dolog. . Én őszre már a Hong Kongi papírjukban szeretnék csücsülni.
Ezek is benne vannak amiket írsz illetve az is hogy az összes nagy autogyar már áll át. Erős lesz a verseny de lesz piac is, növekvő torta mellett mindenki jól lakhat aki bírja kapacitással. Ebben mond a nio mind az xpeng jól áll szerintem. Legkésőbb őszre várok bennük brutal fordulatot és brutal számokat is.
Érkeznek a jó hírek, de az árfolyamban nem látszik. (Én is optimista vagyok a céget illetően.) Ami nem feltétlen baj, bár agyalok rajta mi lehet a gond. Az lehetséges, hogy az új beszállók, főleg a föld keleti részén megvárják pl.: a Hong Kongi bevezetést (és akik egy esetleges adr tiltástól tartva jövőben vennének azok is kivárnak). Vagy csak szimplán a szektor döglődik, bár új gyár, új olcsó modell (kimondottan kínaiakanak), új terítő cég stb. ezek azért elég jó hírek. (Voltak rosszak is, pl.: sokan eu szemmel p5-öt csúnyának tartják, vagy nem rég volt g3-as tűz).
Ez nagyon jó hír. Lehet, hogy velem van a baj, de valahogy egyáltalán nem tartok attól, hogy ezzel a papírral ráfáznék. Gyakorlatilag hetente érkezik valami jó hír a cég háza tájáról.
Feltörekvő EV gyártók