Benne vagyok 2 napja...nagyon szép. Rendbe rakta az evemet. (De ha agyon lonek sem ertem mire huzzak, mert ugy gondolom, hogy igazabol csak a hit, de hat nem kell mindent ertenem.)
Azt tudtam, hogy a tulajok elég komolyak. Azt adom, hogy esetlegesen a Teslaból ki, ide be áramlás mehet, mert ez viszonylag a sztori elején van. Az ipo árával nem értek egyet (szerintem magasra lett belőve), de azt látom, hogy sajna a klasszikus elemzéseket mostanában nem igazán jönnek be (ebben sok minden benne van, FED, infla, tömegek ész nélkül nyomják a vétel/eladás gombot, önkéntes youtube elemzők terelgetnek több ezer embert).....Valószínűleg meg kell fontolnom a spekulációt ezzel a Rivian-nal (ahogy szoktam mondani a Meki kaját is utalom, de több millió ember zabálja, így miért is ne keressünk rajta......).
Ez parádé ,a szemem legeltetem rajta,de pár órával ezelőtt 60 usd-re emelte a célárat a Bank of America!Ha esetleg tudsz egy jó áron levő töltős céget jó potenciával az még érdekelne.ÜDV!
Egyetertek. Szamomra egy szep kocsi egy mualkotas. Amugy, a lucidnak mar most meg kellene valahogyan osztania a termelest. Az SUV-val is ki kellene jonniuk. A termeles felet annak kene adnia. https://www.lucidmotors.com/future-models/
Jó választás a legszebb eddigi EV, ami biztos,hogy a celebek,meg a villogók ezt fogják venni.A Tesla marad a háziasszonyoknak.A Lucid izig-vérig profi luxus autó ami nem is drága 160000 usd,Európában minimum a duplájáért kapnál,de gyengébb kivitelben.Egy év múlva szeretnék rendelni,de Te is beszálnál,ha jól alakulnak a számaink.ÜDV!
Kevin fenyezi a teslat. Viszont a NJ tesla klub elnoke is atvette a Lucidjat az elso napon. Sokan masok is venni fognak egy masik fajta EV-t, minthogy varjanak a tesla varolistan.
Most $130, nem hiszem hogy lemegy addig. Eddig nem akartam venni, de veszek belőle, mert simán mehet még tovább. Bár szerintem is túlárazott jelenleg, viszont az amerikai "farmerek" és fiatalok biztos sokat rendelnek majd belőle.
Sok sikert hozzá, nem akarok venni , én csak azért gondoltam hogy megnézi az 50 dollár körüli szintet mivel a bevezetés 58 vagy 60 dolláron kezdődött ha jól emlékszem.
Igazad van ,de Te is láttad,hogy 58-62 usd után pár nap múlva 72-74 -re emelték az IPO-t a nagy érdeklődésre tekintettel és a nyitás 105 usd lett.150 .től csak a stoppot huzd!Sok sikert mindnyájunknak!ÜDV!
Azt is mondogatják,hogy Musk 10 miliárdos részvény eladása nem csak az ürhajózásra kell hanem még követni fogja több eladás is.Nem fog tönkre menni,de megérzi majd,hogy a Riviannál dolgozik a Tesla több nagy koponyája akiket elcsábitottak tőle.Nem véletlen,hogy beakarja perelni a volt dolgozóit,mert ott hagyták.Az elemzők nagy része az évtized dobásának tartják az EV piacon a Riviant és presztizst csinálnak a tulajok,hogy az amerikai piacon amerikai EV-t csináljanak és igazad van nem is drágán,S Mercedes minőségben.A részvény vásárlók is értékelni fogják,hogy nem kinai ADR vesznek meg amivel bármi történhet.ÜDV!
A Tesla mitól lett1000 dollár? Musk sokkal kisebb árral lépett a tőzsdére. A fő tulaj a szaudi herceg fiai 40%,Amazon 20%,Ford 14% olvassatok egy kicsit utána. Fél éve pörgetik a hirekben szinte minden nap,hogy mik a terveik,6000 dolgozó,három üzemben,a negyediket most épitik.Az Amazon a termelés nagy részét 4 évre lekötötte,mert 100000 autót redelt. Ez akkor lesz 50,ha splittelnek,ez nem kinai ADR .Karácsonyra 480 - 500-ra várják 2023-ra brutál nyereségre árazzák.(a splitett viccnek szántam).Tervek szerint 2023-ban jön a suv is,Musk még fikázza egy kicsit őket,de már kezd vissza venni,mert ezek nagyon kemény kihivok lesznek.A Tesla hivők is kezdenek adogatni,Ők fogják még jobban megtolni az árfolyamot,ha magasan szálltakbe a Teslába, mert itt nagyobbat szakitanak.A túlárazás még messze van,mert ugye a tőzsde a jövőt árazza! ÜDV!
Rendben, de addig majd meg elotte $150-ert eladom. :)) Amugy, az amazon $78-ert vette. Mikor lesz $50? Amig a "cowboy" el nem adja, addig nem hiszem, hogy $50-ert tudnal venni.
Azért nem vettem, mert szerintem is drága, de úgy látszik meg is venni kellett volna az első napon. Szerintem arra lehet alapozni, hogy az amerikai lakosság akik hasonló platós batárokkal járnak benzines és dízel motorokkal, azok lecserélik szépen lassan erre az elektromos autóra. És ahogy az árát néztem nem is drága főleg Amerikában.
Szerintem a por nepnek adott (nyomtatott) penzt szedik el a Wall streetes nagymenok ezekkel a tul huzott ipokkal (hosszu tavon ha a fed elcsett politikaja kevesbe fog wrzodni, ugy is korrigal minden a valos ertekhez). Azert sokan a tozsdere nem sorsjegykent tekintunk (én legalabb is nem).
Nekem Nio-m soha nem volt. Amig csak adr cetlijuk van nem is lesz. A hong kongi ipo nem jott nekik ossze, majd talan jovore. Kinaban a pilitikabak kellene mar valamit lepni a beharangozott kinszolidacios temaban....
NIO-t es Xpeng-et is tartom, ev vegeig remelem mindketto eleri az $50-t. Lehet, hogy Lucid $50-$60 kozott meg fog allni, viszont eddig jol hozott. A Saudi akku uzlet jol jonne kesobb valamikor.
Én alapból kínai smart evben látok fantáziát, de most azokat nagyon túl húzták. Kiálltam partvonalra, keresek más szektort valószínűleg hong kongban, ami nincsen ennyire megfeszítve. Novemberi autó eladásra kíváncsi leszek Xpengnél, mert most jöttek rá hogy amit meghatároztak márciusban ahhoz új eladási stratégia kell (nem vagyok benne biztos hogy ez most nagyon be fog jönni, nekem kell hogy tisztuljon a kép): https://cnevpost.com/2021/11/05/xpeng-reportedly-revamps-sales-approach-to-aim-for-higher-volumes/
Igazad van, viszont megis megeri benne lenni. A CEO, Muskot hagyta ott, ezert a cegert. Szoval, Lucid jo kezekben van. Ki tudjak vagni a maguk szeletet a tortabol. Rendeles boven van, most mar csupan gyartani kell es tartani a magas minoseget. Teslat most hanyagolom. EVGO es Chargepoint, mindig legalabb egyet tartok a ketto kozul. Most eppen chargepoint van.
Nem figyelem szorosan ezt a céget. De gyártott már legalább 100 db autót? Mert kb. már most többre van értékelve mint a komplett BMW. De beteg világ ez mostanság......
Nagyon szépen leírtad! Én nem csináltam ilyen összesítést, csak úgy gondolom, hogy Kína nagyban támogatja az elektromos autók gyártását nem véletlenül van több gyártó ott. Nekik is égetően sürgős lenne a károsanyag kibocsátás csökkentése, plusz európai terjeszkedés is megoldható. Ezáltal növekednek az eladások. Az hogy mikor lesz nyereséges másik dolog, de úgy is kapnak állami támogatást, ami nyilván rizikó faktor is egyben.
Akkor az Én vázlatos várakozásom (Xpengre): 2021-ben 100 K eladott kocsi (itt nagyon rezeg a léc, lehet csalódás, 14 K -14 K-t kellene eladni nov. és decemberben, szerintem ez nem lesz meg) 2022-ben 190 K eladott kicsi. 2023-ban 350 K eladott kocsi. 2024-ben 450 K eladott kocsi. 2025-ben több mint 550 K eladott kocsi. . 2023 Q3-ig veszteséges lesz várakozásom szerint a cég, 2023 Q4 környékén lehet minimális nyereség, várakozásom szerint. . Kína új autó eladási piaca 2025-re éves szinten elérheti a 30 milliót. Xi tervében ennek 25%-nak kell EV-nek lenni (évekkel ezelőtti tervében szerepel, a made in china 2025-ös programban). Az éves szinten 7-7,5 millió új eladott EV. Ennek a piacnak a 8%-os lefedettségével számol pl.: JPMorgan. Én kicsit optimistább vagyok ez lehet 10%-os is. Azaz 2025 év végére a piacnak fel kellene tudni venni simán 600-700 K db Xpenget. . Jelenleg nagyon necces minden, túl vannak húzva a piacok, USA nagyon. A hong kongi IPO ár az ADR cetli árához lett viszonyítva, így együtt mozognak, nagyon. Sajnos kicsit sem tér el a mozgásuk. USA-ban fordulni kellene a FED politikának (tapering, majd kamatemelés), mert a negatív reálkamat nem jó (beledöglünk). Azaz az USA piacon egy nagyon komoly és hónapokig (akár évekig) tartó zuttynak kellene jönni. Ezért Én az XPENG hong kongi pozijaimat pár hete zártam. Októberi autó eladás csalódás számomra a fenti számok tükrében.
Feltörekvő EV gyártók