Egyébként, alighanem az egész Erste, ahogy van, egy "menekülj kategória". De vagyunk páran, akik akaratunktól függetlenül kerültünk ide (Citi, Random stb) és elég macerás áthurcolászni mindent.
Minden számlavezetéshez, kereskedéshez stb tartozó költség csökkenti a hozamot. Ez fordítva is igaz, tehát, ha sikerül bizonyos költségeket lefaragni, akkor nő a hozam. Az Erste sajnos nagyon drága, de nyilván mindenkinek magának kell elvégeznie a matekot, hogy megéri-e.
Tehát az idézőjeles hozam = el nem vett díj. Érdekes új kategória számomra.:) Egyébként megnéztem az alap teljesítményét az indulása óta tehát 12,5 éve: a mai napig 75%-ot hízott, az S&P500 ugyan ezen idő alatt 300%-ot. Tudom, almát almához. Beleolvastam a KID-jébe (Kiemelt információkat tartalmazó dokumentum) és rögtön megütötte a szemem egy mondat a kilépési költségeknél.: "Az Alapkezelő nem számít fel kilépési díjat, de az Önnek értékesítő személy ezt
megteheti." , nálam ez a menekülj kategória. Nem akarok lebeszélni senkit semmiről, de ez egy befektetői fórum ahol én is szívesen olvasom mások gondolatait.
Szerintem is ez a legvalószínűbb. Mondjuk ennyit is simán megér csak zavaró, hogy miért nem lehet egyértelműen, precízen megfogalmazni egy hirdetményt. Az viszont világos, hogy a kedvezmény csak havi befizetés esetén él, egyösszegű befizetésre nem érvényes.
Azért nem csinálják ezt, mert a "hozam" nagy részét a különböző díjjak (állománydíj, TBSZ, számlavezetés) nullázása adja és nem klasszikus hozam. Ezért is tettem idézőjelbe a hozam szót és ezért érdemes a minimum összeggel futtatni a programot.
Nem TBSZ-re nyitottam. Akkora hozam azért nem képződik rajta, amekkorát már nem szívesen adóznék le. Főleg, ha a Futures Program 24 hónapja alatt 3 TBSZ-t kellene nyitni.
Köszi a tippeket, hasznosak ! Én is úgy látom hogy jó eséllyel meg lehet fogni vele a havi számlavezetési költségeket. Ami portfólió nagyságtól függően évente nagyobb összeg is lehet és ha már van egy ilyen opció érdemes végiggondolni
Igen, ez a legolcsóbb csomag (SAVE - A85-ös kód), amire a kedvezmény érvényes. Normál értékpapírszámlára veszed vagy TBSZ? Esetleg NYESZ? Normálra tuti elég a 20e, de TBSZ vagy NYESZ esetében nem egyértelmű.
Végigolvastam a hirdetményeket, de nem látom hol szerepel a minimum 25e NYESZ esetén? Sőt inkább a TBSZ-nél van minimum, ugyanis a Futures hirdetményben ez van: "TBSZ befektetéscsomagok esetén pedig 25,000 Ft (ennél alacsonyabb havi egyösszegű átutalás esetén a beérkezett pénz nem kerül befektetésre)"
MNB: ne a saját zsebüket nézzék a befektetési szolgáltatók!2023. november 17. Az MNB megújította a befektetési szolgáltatók javadalmazásáról szóló ajánlását. Jogszabályi előírás, hogy a javadalmazási politika és gyakorlat ne az értékesítők, vezetők vagy intézmények saját érdekét helyezze előtérbe az ügyfelek esetleges hátrányára. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) megújított ajánlást adott ki a befektetési szolgáltatók – termékértékesítéshez kötődő – javadalmazási politikájáról és gyakorlatáról. Az ajánlás alkalmazását a felügyelet 2024. január 1-jétől várja el a hazai székhelyű befektetési vállalkozásoktól, befektetési szolgáltatást nyújtó hitelintézetektől, alapkezelőktől, s ezek itthoni fióktelepeitől. Ne a saját jutalékukat nézzék!Alapvető elvárás, hogy a befektetési termékek értékesítése után járó javadalmazás ne arra ösztönözze az érintett értékesítőket vagy az intézményt, hogy – az ügyfelek igényeivel szemben – összeférhetetlen módon saját (anyagi) érdekeiket helyezzék előtérbe. A javadalmazás és az egyéb ösztönzők nem alapulhatnak kizárólag vagy döntően mennyiségi – vagyis az értékesített termékek volumenét figyelembe vevő – üzleti szempontokon. Ezek mellett olyan minőségi kritériumokat is ki kell dolgozni, amelyek például a szabályozási követelményeknek, belső eljárásoknak való megfeleléssel, az eladandó eszközök alkalmasságának felülvizsgálatával, az ügyfelekkel való tisztességes bánásmóddal, elégedettségük elnyerésével a fogyasztók legjobb érdekének érvényesülését biztosítja. Az MNB elvárja, hogy az intézmények a javadalmazási politikájukban és gyakorlatukban egyértelműen meghatározott minőségi szempontokat alkalmazzanak és dokumentáljanak, s ezeket ne lehessen felhasználni olyan mennyiségi kereskedelmi kritériumok közvetett bevezetésére, amely miatt az ügyfelek hátrányt szenvedhetnének. Ne a mennyiséget nézzék!Kerülni kell az olyan minőségi célokat, amelyekkel az intézmény az értékesítés mennyiségét jutalmazhatja vagy nyomást gyakorolhat velük az értékesítőkre, hogy azok csak bizonyos – számukra nagyobb jutalékot nyújtó – termékeket kínáljanak (kijátszva ezzel, hogy a javadalmazási politikában nem határoztak meg ilyen mennyiségi kereskedelmi szempontokat). Kerülni kell a rövid távú nyereségre ösztönző szempontokat is, például az olyan „minden vagy semmi jutalék” küszöbértékek bevezetésével, amelyek összeférhetetlenséget eredményezhetnek. Szintén tartózkodni kell attól, hogy az intézmények munkatársainak szakmai előmenetele mennyiségi, az ügyfelek érdekeit sértő kereskedelmi kritériumokon alapuljon. Jó megoldás, ha utólag is vissza lehet venni a jutalékotAz MNB támogatja viszont a teljesítményjavadalmazás utólagos kiigazításának lehetőségét, hogy még inkább eltántorítsa az intézmények munkatársait az ügyfél érdekeinek mellőzésétől (például magasabb rövid távú hozamot hozó, de hosszú távon nagyobb kockázattal járó vagy az ügyfél befektetési horizontja szempontjából alkalmatlan termékekbe való befektetéssel) a rövid távú teljesítménycélok eléréséért. Ha az érintetteknél helytelen gyakorlatra (az ügyfelekkel szembeni tisztességtelen bánásmódra, rossz minőségű szolgáltatásokra) derül fény, alkalmazhatók az utólagos kiigazítások. Így a halasztottan kifizethető teljesítményjavadalmazás egészének vagy egy részének csökkentése, illetve a már átadott pénzek (részbeni) visszakövetelése. Jó gyakorlat lehet, ha az intézmények munkavállalóinak teljesítményjavadalmazásánál valamennyi termék esetében azonos szempontokat alkalmaznak; ha határozatlan idejű nyílt végű befektetésnél több évre vagy a termék beváltásáig elhalasztják a javadalmazást; illetve, ha a befektetési tanácsadók ügyfélkiszolgálásának minőségét az intézmény a hozzájuk kötő elismert/jogszerű panaszok számával méri. Az MNB ajánlása emellett részletes útmutatót tartalmaz a piaci szereplők számára a teljesítményjavadalmazáshoz kötődő irányítási, illetve ellenőrzési teendőkre, az ezzel kapcsolatos helyes és helytelen gyakorlatokra vonatkozóan is. https://azenpenzem.hu/cikkek/mnb-ne-a-sajat-zsebuket-nezzek-a-befektetesi-szolgaltatok/9794/?fbclid=IwAR155Igu-RBnIV3ZWCfpHenIAfYQcIqmYvokl6fWBHfyIMpG7qJ9hykE5qk
ERSTE NetBroker
A telefont nem veszik fel!!!