Korábban is felmerült, hogy a kormány keze is benne van, hiszen 4 önkormányzat nem egyszerre deríti ki, hogy számukra előnytelen a szerződés, ezért nem fizetnek.
Csak akkor még jobban el tudták altatni a befektetőket, hiába fordult itt több kötvényes a PSZÁF-hez, csak általános elutasító leveleket írkált nekik, hogy az E-Star-ral minden rendben van.
Ha a most bedőlt cégek kötvényeseit kifizetik, kártalanítják, akkor minden bedőlt, becsapott kötvényest ki kell fizetniük utólag is, hiába lezárt már az ügy,mivel új dolgok derültek ki, többek között az MNB vizsgálta a PSZÁF munkáját és felelősségét nem olyan régen, a perújrafelvétel lehetősége megvan.
Az Alkotmánybíróság csak abban dönthet, hogy a jelenlegi megmentés ügyében hozott törvény alaptörvény ellenes. Abban nem, hogy a E-star kötvényeseket is kártéríteni kell. Egy egyességet nem fognak hatályon kívül helyezni, mert de facto törvényesen jött létre.
Azt gondolom, kizárt,hogy bármit is tudjanak tenni az Estar által eltüntetett pénz megtalálására ... Botos úrnak pedig nem a ceget kellene perelnie a Questorhoz hasonló elbánás kapcsán , mert a cég nem tehet arról hogy a kötvényeseit nem mentette meg az állam ....itt estarkotvenyes iránymutatása a jo, ha akar valamit irány az alkotmánybíróság ...
De miért kell megmenteni egyáltalán a kockázatos garancia nélküli vállalati kötvényekbe befektetőket MA Magyarországon, a tavalyelőtt vagy azelőtti befektetőket meg miért nem kellett "megmenteni"?
Azért mert korábban nem merült fel, hogy az ügyben a kormány keze is benne van. Most úgy gondolják ezzel a lépéssel a pénzüket elbukó emberek megnyugszanak, és nem derülnek ki a további kínos részletek... Ezzel a lépésével végeredményben a kormány egyértelművé tette, hogy részt vett a csalásban.
Jogilag már neki is részvényei vannak, de nem működik együtt a cég vezetőségével, nem adta át a cégnek a kötvényeket.
Ez a helyzet is csak azt mutatja, hogy mennyire alkalmatlan a csődtörvény arra, amire kitalálták. Nincs végrehajtási előírás arra, hogy mi történik, ha az egyezségben érintett hitelező nem működik együtt.
Itt az újabb "bizonyíték", elismeri a kormányszóvivő is: link
"A karcagi Kun-Mediátor Szolgáltatói Kft. ügye a pénzügyi rendszer és azok felelőssége, akik ezeket a csalásokat, s egyéb láthatóan bűncselekménybe hajló visszaéléseket elkövették - mondta Kovács Zoltán kormányszóvivő az M1 aktuális csatorna csütörtök esti műsorában.
Utalva a brókerbotrányokra a kormányszóvivő azt mondta: úgy tűnik, az összes pénzügyi botrány büntetőügy, nem hiába zajlanak nyomozások."
Lehetett volna és lehetne nyomozgatni az RFV kötvényesek eltüntetett 17 milliárd Ft-jával kapcsolatban is!
De miért kell megmenteni egyáltalán a kockázatos garancia nélküli vállalati kötvényekbe befektetőket MA Magyarországon, a tavalyelőtt vagy azelőtti befektetőket meg miért nem kellett "megmenteni"?
link
"Nem csak a Quaestor-kötvény károsultakat kellene megmenteni
2015. április 17., péntek 7:44 InfoRádió
Legkésőbb nyár közepén juthatnak pénzükhöz a Quaestor-kötvény károsultjai. Azonban a Tőzsdei Egyéni Befektetők Érdekvédelmi Szövetsége alkotmányellenesnek tartja a kárrendezésről szóló törvényt.
A Quaestor-kötvény tulajdonosok legkésőbb júliusban kaphatnak kártalanítást.
"A törvény úgy fogalmaz, hogy a Beva által fizetett kártalanítással együtt 30 millió forintig jutnak ezekhez a követelésekhez az érintett ügyfelek. A kérelmet május 6-a és június 5-e között lehet benyújtani. A Quaestor-alap megvizsgálja, hogy ez jogos-e, ez azt jelenti, hogy egy májusi beadás esetén az érintett ügyfelek júliusban kézhez kaphatják a kötvényeik ellenértékét" - mondta a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivője, Binder István.
A Tőzsdei Egyéni Befektetők Érdekvédelmi Szövetségének elnöke azonban alkotmányellenesnek tartja a Quaestor-károsultak kárrendezéséről szóló törvényt.
"A Quaestor-kötvény károsultak kárrendezéséről szóló törvényt fogadta el a parlament, tehát ebben még azok sincsenek benne, akik szintén a Quaestornál más értékpapírt tartottak és hátrányosan érinti azokat, akik ugyanebben az időben, ugyanilyen jogalapból szintén kárt szenvedtek, a Buda-Cash és Hungária Értékpapír ügyfelei például. Ha ezt a csoportot meg akarják menteni, akkor a többieket is ebben a formában kell megmenteni, akkor lenne a jogállamnak megfelelő" - mondta Dióslaki Gábor.
Nem kizárt, hogy a TEBÉSZ az Alkotmánybírósághoz és az Európai Bírósághoz is fordul jogorvoslatért."
A közgyűléshez a hitelezőknek akkor semmi közük se volt. A közgyűlésen a részvényesek szavaztak.
A csődegyezségi javaslatra többen nemmel szavaztak, én is, rám is a csődtörvény kényszeregyezségre vonatkozó előírása miatt terjedt ki a konverzió.
Nem hiszem, hogy ha a csőd után 100%-os kártalanítást ajánlott volna az állam, akkor sok kötvényes maradt volna a csődtárgyalásokra.
Botos úrtól ezt meg akartam meg kérdezni, de 28-ig várnom kell vele.
Pont e miatt ne indítana pert?
Az eddigiek alapján azt várnám tőle, hogy az Alkotmánybírósághoz fordul és kéri a törvény végrehajtásának felfüggesztését, illetve a megsemmisítését.
Ha menteni akarnak, akkor azt ne csak 2 hónapra visszamenőleg írják elő, hanem elévülési időn belül.
Nem hiszem, hogy a Quaestor Hruria Kft. kötvényesei más elbírálást érdemelnek, mint az E-Star Nyrt. kötvényesei.
Miért is ne? link
A PSZÁF hibázott az akkori munkájában, most megállapította az MNB:
"Az egyes vizsgálati programok összeállítása és végrehajtása nem felelt meg a vonatkozó előírásoknak, nem volt biztosított a vizsgálatok lefolytatására vonatkozó egységes eljárásrend.
Fennállt a kockázata annak, hogy az ellenőrzési eljárások során nem volt teljes körűen biztosított a jogszabályoknak és a belső szabályzatoknak megfelelő működés.
A fogyasztóvédelmi és a piacfelügyeleti eljárásokban is hiányosságokat tárt fel az ellenőrzés.
A rendeletek megalkotása nem felelt meg a vonatkozó elnöki utasításban foglaltaknak."
PSZÁF engedélyezte az RFV kötvények kibocsátását, ami már akkor is csak egy hitelpiramisra épülő kártyavár volt, ezt látnia kellett az engedélyező PSZÁF-nek.
Hiába jelentették fel többen mint kötvényesek a PSZÁF-nél akkoriban az RFV-t, mindig azt válaszolta, hogy minden rendben, senki nem követett el hibát!
Most van már bizonyíték a PSZÁF hanyag munkájára is, lehetne újra kezdeni a vizsgálódást!!!
A közgyűlés valóban elfogadta a részvényekké alakítást, mivel minden résztvevő hivatalos szerv nem intézkedett úgy, ahogy az elvárható lett volna (PSZÁF, csődgondnok!)!
De: most mivel a PSZÁF-et is megvizsgálták és hibásnak találták a működését, és az ugyanígy bedőlt vállalati kötvényeseket "megmentik", jogosan kártalaníthatnák utólag az RFV kötvényeseit is!
Miért is?:
A most bedőlt brókercégektől is ugyanilyen nagy kockázatú vállalati kötvényeket vettek a befektetők!
Ugyanúgy hibás a felügyeleti szerv ezen vállalati kötvények kibocsátásában, mert nem vizsgálták meg felelősen a hitelpiramisos kötvénykibocsátást!
17 milliárd Ft-ot tüntettek el nyomtalanul, senki nem vizsgálta ki, hogy hova is lett ez a hatalmas pénz!
Remélem, Botos úr figyelmét nem kerüli el a jelenlegi helyzet!
Ahogy írtam én rosszabbtól tartottam.
Egyelőre úgy tűnik, hogy stabilizálódott a cég.
A befektetői bizalom viszont még nulla iránta. És ez nem is csoda. De ez se tarthat örökké.
Így igaz.
Az egyikről kiderült, hogy egy, még korábban, csőd előtt/alatt keletkezett és eladott követelés kivezetése. A másikra is volt valami magyarázat.
Ami inkább zavaró az a cégcsoporton belüli cégek közötti kölcsönök és azok leírogatása. Jó lenne egyszerűsíteni a cégstruktúrát, eltüntetni a nem működő, vagy gazdaságilag nem indokolt cégeket.
Egyszer talán végleg megtisztulnak a könyvek is.
Egyszer talán végre olyan könyvet is lehet látni, amiben csak a szokásos ügymenet számai rejtőznek, és nincs benne egy hirtelen más sorba írandó több 10 milliós tétel, legyen az negatív vagy pozitív esemény.
Most persze nem az eladott, de fizetési késedelembe esett szolgáltatások szinte azonnali leírása majd az esetleges későbbi behajtáskori visszaírására gondolok, ez kifejezetten javította a transzparenciát. Még ha sokakat zavarnak is ezek az egyszerinek mondott tételek. Épp elég azokra a cégekre gondolni, ahol nem létező bevételek képezik a nyereséget, majd egyszer csak hirtelen leírják a saját tőke dupláját és felszámolják őket.
Ezeket a le- és visszaírásokat én nem tekintem annyira egyszeri tételnek, még ha azokon a sorokon is jelenik meg és sok száz milliót tesznek ki.
Van egy kis probléma ezzel. A közgyűlési határozat elfogadta, hogy az RFV által kibocsátott kötvényeket részvényekké alakítsák és ezt a jelenlévők az aláírásukkal hitelesítették.
Itt a visszamenőleges rendezés ki van zárva.
Az első hitelezői közgyűlésen az ESCO , kapcsolt cégek , Vindicatum Gh Kft kavarásokkal Soós Csaba megoldotta , hogy továbbra is az legyen , amit akar.
Lassan , lassan a szituáció megnyugodott , nem dőlt be ENEFI ( pedig itt is 17 milliárd tünt el , vállalati kötvényekkel)
Most B-TEL , Queastor után ugy érezhetjük jól oldodott meg. Kötvényesek pénzük 2/3 bukták csak el , ugy hogy BEVA , OBA szoba se jöhetett.
Kiváncsi vagyok BOTOS Úr "lexQueastor "után indít pert a vállati kötvények 30 milliós kifizetése érdekében. Ugyanis ha visszamenőleg érvényes a törvény E-STAR vállalati kötvényeire is igaz.
ENEFI - THE BEST