24 ezer Audi A7 és A8 modellt hívnak vissza, mert azoknál is csaló szoftvert találtak Az autók károsanyag-kibocsátása a kormány elfordításától is függ A német közlekedési minisztérium arra szólította fel az Audit, hogy
24 ezer Audi A7 és A8 modellt hívnak vissza, mert azoknál is csaló szoftvert találtak
Az autók károsanyag-kibocsátása a kormány elfordításától is függ
A
német közlekedési minisztérium arra szólította fel az Audit, hogy
hívjon vissza 24 ezer autót, mivel azok lényegesen több károsanyagot
bocsátanak ki, mint, ami megengedett. A visszahívás a 2009 és 2013
között gyártott Audi A7 és A8 modelleket érinti, ezek közel felét
Németországban adták el. Az Audi június 12-ig kapott időt arra, hogy
javasoljon megoldásokat az autók technikai átalakítására.
Forrás: Audi
A
felső kategóriás Audiknál egyébként egészen elképesztő módon csaltak, a
közlekedési minisztérium szerint, ha a kormányt 15 foknál jobban
elfordítják balra vagy jobbra, akkor a nitrogénoxid-kibocsátás a
duplájára ugrik, vagyis próbapadon a károsanyag-kibocsátás alacsony,
valós körülmények között viszont ontja magából a szennyező anyagokat az
autó motorja.
A mostani az első alkalom, amikor a dízelbotrányba
az Audi A8-as modellje is érintett lett. Az Egyesült Államokban a 80
ezer, 3 literes motorral szerelt Audi az A6, az A6 és a Q7 sorozathoz
tartozott.
Az Audi már el is kezdte a visszahívást, az autók szoftverének a "frissítése" júliusban kezdődhet el.
Megfelelt a hivatalos teszten, vagy nem? Nem lehet, hogy maga a teszt rossz? A kérdés költői, mert amikor elfogadták, akkor is tudták, hogy szar.
Bármely autó (benzines és diesel egyaránt) tud több károsanyagot kibocsátani, ha folyamatosan 1-es, 2-es, 3-as üveghangig huzatott (na jó, ez költői túlzás :) ) motorral közlekedsz vele.
Ha megfelelően lefolytják, akkor nem lépi át a határt, csak akkor a teljesítménye is kisebb lesz. Ha csak a hivatalos teszten folytják le, a valósagban nem, az meg csalás, márpedig épp ez történt. Csodák nincsenek, egy autó nem lesz egyszerrecnagyon erős, alacsony károsanyag kibocsátású és kis fogyasztású.
a nitrogénoxid-kibocsátás a
duplájára ugrik - egészség- és környezetkárosítást okozó,
24 ezer - tömegesen,
2009 és 2013
között - hosszú időn át,
80
ezer, 3 literes motorral szerelt Audi az A6, az A6 és a Q7 - visszaesőként
csaló szoftvert találtak - elkövetett csalás!
Erre milyen büntetési tétel szerepel a német BTK-ban?
"akkormegint:
mit nyer az autó azzal, ha tobb NO2-t bocsát ki?
teljesítményt? nyomatékot? fogyasztást?"
Szerintem itt a kérdést fordítva kell feltenni: tehát mit veszít az autó, ha kevesebb NO2-t kell kibocsátania.
Szerintem inkább teljesítményt.
A dízel baja régen az volt, hogy nyomaték van dögivel, de nincs paci mellé.
Aztán jött a "fejlesztés", hogy van paci annyi már, mint a benzinesben, de ráadásnak ott a nyomaték.
Most vagy emiatt van a játék vagy még azt bírom elképzelni, hogy spórolnak a szűrőrendszeren, ami alultervezett, vagy sokáig nem bírja a strapát.
Dízelbotrány 6.0: egészen elképesztõ módon csaltak a luxus Audiknál
Ugrás a cikkhez