június 02. | 12:09
#1

Dízelbotrány 6.0: egészen elképesztõ módon csaltak a luxus Audiknál  

ugrás a cikkhez
24 ezer Audi A7 és A8 modellt hívnak vissza, mert azoknál is csaló szoftvert találtak Az autók károsanyag-kibocsátása a kormány elfordításától is függ A német közlekedési minisztérium arra szólította fel az Audit, hogy
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
június 02. | 14:32
előzmény: #2  elemes
#11
"akkormegint:

mit nyer az autó azzal, ha tobb NO2-t bocsát ki?

teljesítményt? nyomatékot? fogyasztást?"

Szerintem itt a kérdést fordítva kell feltenni: tehát mit veszít az autó, ha kevesebb NO2-t kell kibocsátania.
Szerintem inkább teljesítményt.
A dízel baja régen az volt, hogy nyomaték van dögivel, de nincs paci mellé.
Aztán jött a "fejlesztés", hogy van paci annyi már, mint a benzinesben, de ráadásnak ott a nyomaték.
Most vagy emiatt van a játék vagy még azt bírom elképzelni, hogy spórolnak a szűrőrendszeren, ami alultervezett, vagy sokáig nem bírja a strapát.
június 02. | 14:19
előzmény: #3  szivacs
#10
a nitrogénoxid-kibocsátás a
duplájára ugrik - egészség- és környezetkárosítást okozó,
24 ezer - tömegesen,
2009 és 2013
között - hosszú időn át,
80
ezer, 3 literes motorral szerelt Audi az A6, az A6 és a Q7 - visszaesőként
csaló szoftvert találtak - elkövetett csalás!

Erre milyen büntetési tétel szerepel a német BTK-ban?
június 02. | 14:14
előzmény: #5  bigyula
#9
Ha megfelelően lefolytják, akkor nem lépi át a határt, csak akkor a teljesítménye is kisebb lesz. Ha csak a hivatalos teszten folytják le, a valósagban nem, az meg csalás, márpedig épp ez történt. Csodák nincsenek, egy autó nem lesz egyszerrecnagyon erős, alacsony károsanyag kibocsátású és kis fogyasztású.
június 02. | 14:13
előzmény: #7  pomperj
#8
Szerintem dízel, mivel csak a NOx-ról van szó, azt meg a dízel nyomja.
június 02. | 14:07
előzmény: #6  _Bekre_Pal_
#7
Ez engem erint; tudja-e valaki, hogy ez csak a diesel Audikra vonatkozik, vagy a benzines turbosokra is?
június 02. | 13:56
előzmény: #2  elemes
#6
Jó kérdés, mert elvileg akkor bocsát ki belőle többet, ha tökéletlen az égés.
június 02. | 13:55
előzmény: #4  szivacs
#5
Megfelelt a hivatalos teszten, vagy nem? Nem lehet, hogy maga a teszt rossz? A kérdés költői, mert amikor elfogadták, akkor is tudták, hogy szar.
Bármely autó (benzines és diesel egyaránt) tud több károsanyagot kibocsátani, ha folyamatosan 1-es, 2-es, 3-as üveghangig huzatott (na jó, ez költői túlzás :) ) motorral közlekedsz vele.
június 02. | 13:41
előzmény: #3  szivacs
#4
Ez csalás, nem?
június 02. | 13:40
#3
24 ezer Audi A7 és A8 modellt hívnak vissza, mert azoknál is csaló szoftvert találtak
Az autók károsanyag-kibocsátása a kormány elfordításától is függ

A
német közlekedési minisztérium arra szólította fel az Audit, hogy
hívjon vissza 24 ezer autót, mivel azok lényegesen több károsanyagot
bocsátanak ki, mint, ami megengedett. A visszahívás a 2009 és 2013
között gyártott Audi A7 és A8 modelleket érinti, ezek közel felét
Németországban adták el. Az Audi június 12-ig kapott időt arra, hogy
javasoljon megoldásokat az autók technikai átalakítására.
Forrás: Audi
A
felső kategóriás Audiknál egyébként egészen elképesztő módon csaltak, a
közlekedési minisztérium szerint, ha a kormányt 15 foknál jobban
elfordítják balra vagy jobbra, akkor a nitrogénoxid-kibocsátás a
duplájára ugrik, vagyis próbapadon a károsanyag-kibocsátás alacsony,
valós körülmények között viszont ontja magából a szennyező anyagokat az
autó motorja.

A mostani az első alkalom, amikor a dízelbotrányba
az Audi A8-as modellje is érintett lett. Az Egyesült Államokban a 80
ezer, 3 literes motorral szerelt Audi az A6, az A6 és a Q7 sorozathoz
tartozott.

Az Audi már el is kezdte a visszahívást, az autók szoftverének a "frissítése" júliusban kezdődhet el.
június 02. | 12:09
előzmény: #1  portfolio
#2
akkormegint:

mit nyer az autó azzal, ha tobb NO2-t bocsát ki?

teljesítményt? nyomatékot? fogyasztást?

Topik gazda

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE