"Emellett a két minisztériumnak egy olyan programot is meg kell alkotnia, amellyel a tisztán elektromos meghajtású járművek gazdasági társaságok – kiemelten car-sharing szolgáltatók, flottaszolgáltatók és taxitársaságok – általi beszerzését támogatja." Ez valóban potenciális ingyenpénznek tűnik. Méghozzá milliárdos nagyságrendben.
A nagytulajdonosnál van a részvények 60%-a. MIért ne lenne érdekelt az árfolyam-emelkedésben és az osztalékban? Sőt gazdaságilag abban érdekelt, hogy a cég a közkéz minél nagyobb hányadát felvásárolja a cég a valós érték alatt. És akkor a későbbi eredmény annál nagyobb része lenne az övé.
Párszáz millió forinttal simán 140- 150 Ft - ig húzható fel a papir. Pont azt használja ki a menedzsment, hogy nincs jelentős vételi erő, nekik pedig egyelőre nem is áll érdekükben, hogy emelkedjen az árfolyam. Saját részvényt pedig otc- n vesznek, abból, a nyereségből, amiből tulképpen akár osztalékot is adhatnának, ami így szintén nekünk előnytelen. Ezt nem is engedném egy tőzsdei cégnek! Kötelező legyen a BET - en venni! Az a kérdés, hogy egyáltalán érdekeltek lesznek- e bármikor is abban, hogy nőjön a részvény árfolyama. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem.
Egyelőre még a külső kerületekbe sem mernek kijönni, pedig épp ott lenne rájuk kereslet, ahol gyér a tömegközlekedés. MEglátjuk. De az csak az egyik fele a tranzakciónak, hogy a Share Now-t űrháborús tervek alapján magasra értékelték. A másik fele viszont az, hogy az ugyanezezen módszertan alapján 205 Ft-ra értékelt AW Nyrt. részvényeket 96 Ft-ért kapja meg az apportáló. Ez viszont kirívó méltánytalanság a meglévő részvényesekkel. Mindkét céget azonos módszertan szerint kellett volna értékelni. Ez lehetett volna a tavalyi eredményre vetített szorzó, DCF vagy akár a saját tőke. De így az történt, hogy egy drágán értékelt céget sózott ránk az apportló, amiért cserébe a valós érték kevesebb mint feléért kap 50 milliónyi AW részvényt. A tőzsdei áron történő kibocsátás azért is visszás, mert 50 milliónyi részvényt szerintem még 150-es átlagáron sem tudott volna megszerezni, ha azt a piacon kellett volna megvennie.
A ShareNow nagy jó és profitábilis vállalkozás lesz, mivel egyre több cég fogja cégautóját, valamilyen bérleti konstrukcióra cserélni, a dupla cégautó adó valamint a szolgáltatások árainak emelkedése miatt. Külföldön is egyre népszerűbb az autó megosztás és itthon is egyre több ilyen autó furikázik, egyre több a zöldrendszámú is köztük.
2 Érdekesség: Lehet,hogy az általam is sokat szapult SharaNoww mégis komoly hasznot fog hozni? Jelentős növekedést tud felmutatni már az idén is! A kormány 60 milliárdos támogatási keretet biztosít az autó megosztó cégeknek.
Ormosy Úr, ekkora EPS-sel és növekedés nélkül legyenek szívesek kbsztt OSZTELÉKOT adni. Lenyúlják a profitot, a cég árfolyama meg a felét sem éri, mint kellene. Ne legyen már az az érzés, hogy LOPJÁK a részvényesek pénzét.
Pont ezt szoktam figyelni. Amikor jók a számok, de csak nyűglődik az árfolyam. Ott én elücsörgök, ha kell sokáig. Aztán egyszer csak szokott jönni egy impulzus, megindul, felfigyelnek egyre többen a papírra és már csak sokkal drágábban lehet kapni, napok alatt jó nagyot megy. Előtte meg fanyalognak sokan, hosszú időn keresztül hogy ugyan, ki veszi ezt. Türelem, az kell. De - részben - erről szól a tőzsde.
Amióta elemzi a Concorde, ez a helyzet. Ráadásul a korábbi becsléseket eddig rendre túlteljesítette, tehát gyorsabban nőtt a vártnál. Rég 200-nál kellene lennie.
Persze, egész idáig azért publikltak délelőttönként. Éppen az nem lenne a manipuláció, ha olyankor publikálnának egy elemzést, amikor sokan látogatják a publikáló oldalakat.
AutoWallis Nyrt+topic