Topiknyitó: Portfolio 2010. 07. 30. 11:32

A hitelminősítők lemaradtak - többé nincs szükség az IMF támogatására (Cséfalvay)  

Ugrás a cikkhez
A csütörtöki magyar kötvényaukciókon tapasztalt megugró kereslet is azt támasztja alá, hogy a hitelminősítők "le vannak maradva", amikor arra figyelmeztetnek, hogy leminősíthetik Magyarországot - nyilatkozta a Bloomberg hírügynökségnek Cséfalvay...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=136671
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 14:41
Törölt hozzászólás
#380
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 14:30
Előzmény: törölt hozzászólás
#379
Érdekes kérdéseket vetsz fel. Pár pontot nézzünk is meg:

Széles eladta a vállalatot. Ha roppant nagy üzlet lett volna,szerinted megvált volna tőle.

--- Nem tudom. Tőzsdés fejjel annyit tudok, hogyha X befektetésen M tőke mellett nyerek Y-t és Z befektetésen M tőke mellett nyerek 2Y-t, akkor az utóbbi mellett döntök. Ez nem jelenti, hogy X befektetés nem üzlet, ez azt jelenti, hogy más üzletben többet látok.

Merthogy, addig -ugye-,amíg a KGST és azon belül az NDK,de leginkább a CCCP volt a felvevő piac és 1 dollár=1 rubellel,addig nem is volt gond az értékesítéssel. (A szabolcsi almának is volt vevője!).
De Tovéris konye,úgy gondolta,hogy dollárért már minőséget is vehet. Németeknek is volt megoldásuk a tömegközlekedés fejlesztésre,mi mag itt maradtunk magunknak.(mellesleg:Kecskeméten volt egy kádgyár,ma Baumax áll a helyén és legfeljebb a zománc por maradt,ami eladható...).

--- A gazdaságosság nagyon viszonylagos. Mint minden tömegtermelésben, itt is megvan az a minimum mennyiség, ami alatt nem éri meg gyártani. Ha szinte egyszerre az egész felvevőpiac megszűnik, akkor a a világ legjobb technológiájával előállított legkorszerűbb buszai is csak "gazdaságtalanul" előállíthatóak lennének.

De,hogy Szélest se tegyük teljesen lapátra (idézet a linkedről!):
"Széles Gábor Műszertechnika Holdingja 2006-ban visszavásárolta az Ikarusbus elnevezést, amelyet még 1999-ben adott el a Fiat-Iveco csoportnak"

Jól értem:még a nevet is aldata?
Akkor,most mi is ebben a magyar?

--- Ez egy jó kérdés, nem tudom. Talán nem is erről volt szó idáig...
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 14:30
Törölt hozzászólás
#378
Phylaxa 2010. 08. 04. 14:26
Előzmény: törölt hozzászólás
#377
Csak amennyire a hazai munkerő mennyiséget mint olyat vesszük figyelembe és azt, hogy mennyi adópénzt visz évente. Más szempontból nem. Ez az " Ég és Föld" tetszett. :)
Phylaxa 2010. 08. 04. 14:23
Előzmény: törölt hozzászólás
#376
Azért van benne bőven magyar, de ha beindul akkor lehet benne még több is. Ezt a kínai olcsóság dolgot pedig felejtsük már el. Legalább az ilyen esetekben. A mi útjainkat a mi buszaink bírják. Ez tény, nincs mit cáfolni rajta. Ki fogja javítani a kínai buszokat? Ki fogja fizetni az alkatrészeket? Miért kell bonyolítani a dolgokat állandóan? Nem beszélve arról, hogy ahova mi exportálni tudnánk ott szeretik is és tudnak is fizetni olyan dologgal aminek mi nagyon híjján vagyunk. :)
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 14:21
Törölt hozzászólás
#375
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 14:18
Törölt hozzászólás
#374
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 14:09
Törölt hozzászólás
#373
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 14:07
Előzmény: törölt hozzászólás
#372
Végül is nem a fiat/iveco csoport zárta be a gyárt, hanem Sz. Gábor, ugye?

(Súgok: link )

Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 14:04
Törölt hozzászólás
#371
Phylaxa 2010. 08. 04. 14:00
Előzmény: törölt hozzászólás
#370
De bizony éltem. Gazdaságos? Akkor semmi sem volt pár kivételtől eltekintve gazdaságos és nem narancstermelésről beszélek, hanem a magyar közlekedési vállalatok autóbusszal történő ellátásáról. Ahhoz, hogy mondjuk max 10 éves buszok járhassanak mennyi busz kell az elkövetkező években? Most honnan szerezzük be és mennyiért és milyeneket? Netán kölcsönből? A gazdaságosságba belefér a helyi munkaerő? Amiből vásárlóerő lenne? Netán a multiknak a magyar munkerő alkalmazásáért adott adóelengedés és egyéb mrd-os támogatások gazdaságosság teszik a dolgokat? Ha igen akkor ebben az esetben miért nem? A Malév mióta gazdaságos? Mennyi hazai lakost tart el? Tudsz egy évet mondani amikor a Malév nem kapott bődületes állami támogatást? Van még ilyen cég az országban? :)
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 13:48
Törölt hozzászólás
#369
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 13:45
Előzmény: #366  Törölt felhasználó
#368
Az előző kúrmányra biztos, hogy NEM vonatkozott. Elég dinamikusan, konzekvensen növelték az elvonásokat az olyan "jól keresőktől", mint én. Túlzás lenne állítani, hogy rettegtem, de alig vártam, hogy eltakarodjanak végre...

Phylaxa 2010. 08. 04. 13:39
Előzmény: #365  Törölt felhasználó
#367
Sok féleképpen lehet vásárlóerőt teremteni. Van ami tartós és van ami nem. Csak példa. Tudom, hogy lehetetlen és piacellenes és mit tudom én még micsoda, de a buszgyártás visszaállítása bizony vásárlóerőt teremtene. Rengeteg munkahely keletkezhetne és tartósan. Ja ez tudom protekcionista és csak a többi más államokban egészséges. De hát túl kellene jutni már a hazugságokon.

Nézd engem a Medgyessi féle osztásból egy terület érdekelt a többi telejesn felesleges volt. A pedagógusok, eü dolgozók és a rendőrség havi fizetése. Nem a 13. havi, hanem a havi fizetése. Ezt jól tette, hogy megemelte, de nem is tehetett mást. Ugyanis a főiskolák már kongtak. Senki sem hülye. Nos akkor még szebb volt a helyzet. Ma már nem csak a fizetés a probléma. Ma már tanítani sem lehet. De ez már egy másik kérdés persze.
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 13:37
Előzmény: #363  Törölt felhasználó
#366
"Tisztes, adózó állampolgár vagy, akinek semmi félnivalója nincs az állam intézkedéseitől."

ez mindenkor mindegyik államra vonatkozik vagy csak a nemzeti együttműködés kormányára. tegyük ezt is az oximoron kategóriába.
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 13:11
Előzmény: #359  Phylaxa
#365
Phyl:

"de bízom benne, hogy nem állnak le és valóban nekiállnak vásárlóerőt teremteni."

Tudod, ugye, hogy vásárlóerőt nem a kormány fog teremteni? Megyó annak idején nekiállt ilyesminek, láttuk mi lesz belőle.
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 13:04
Törölt hozzászólás
#364
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 12:59
Előzmény: törölt hozzászólás
#363
Túlragozod. "Felkészülni az ismeretlenre" az nálam oximoron. BTW miért gondolod, hogy fel kellene készülnöd bármire is? Tisztes, adózó állampolgár vagy, akinek semmi félnivalója nincs az állam intézkedéseitől. Nem vagy embereket ölő kisebbségi, sem 5 éves munkaviszonnyal sem rendelkező nyugger. Mi félnivalód lehetne? Ennyi erővel arra is készülhetnél életed végig, hogy a fejedre esik egy kiégett műhold.

Vagy hol hibázok?
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 12:54
Törölt hozzászólás
#362
Törölt felhasználó 2010. 08. 04. 12:52
Előzmény: törölt hozzászólás
#361
Pontosan mitől félsz? Hogy több adót kell fizetned?

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek