Drágul a benzin, de nem kell félni az 500 forintos ártól. . Összegezve, milyen olaj és ezzel üzemanyagárakkal számolhatunk a közeljövőben? . – Azt gondolom, a mainál is magasabb olajár várható a következő években. De továbbra is nagy kérdés, miként alakul a keresleti oldal, mert már egy gazdasági lassulás és az ebből eredő keresletcsökkenés is jelentősen csökkentheti az árakat. De ha az IEA-nak, a Nemzetközi Energia Ügynökségnek stabilak az előrejelzései, akkor jövőre újabb szintet léphetünk át: a brent alapú olaj esetén simán számolhatunk hordónként 80 dollárros árral. . Mit jelent ez, ha azt vesszük, hogy amikor nálunk úgy 450 volt a benzin és a dízel üzemanyagok ára, akkor nagyjából 100 volt a dollár világpiaci ára. . – Igen, de nem szabad elfelejteni, hogy akkor magasabb volt a dollár árfolyama, illetve más volt a hazai adószint, ami azóta jelentősen megnőtt. Az sem mindegy, hogy időközben megváltozott az olaj és az üzemanyagok közötti árrés is. . Milyen üzemanyag árakkal számolhatunk idehaza? . – Magyarországon az látszik, hogy az üzemanyagok iránti kereslet nem árfüggő, hanem sokkal inkább jövedelemfüggő. Ha van az embereknek pénzük, megveszik a benzin, és majdnem mindegy hogy 20 ezer vagy 25 ezer forintért tankolják tele az autót. A forgalom akkor is csak minimálisan csökkent, amikor idén 360 forintról üzemanyag árszint olyan 400 forint körülire emelkedett. Magyarországon egyébként most az eladott mennyiséget tekintve a csúcson van az eladott benzin és gázolaj mennyisége. Vagyis ha azt mondjuk, hogy drága a termék, akkor miként lehetne a csúcson a fogyasztás? . De azért remélhetjük, hogy a néhány helyen elhangzott 500 forintos jövőbeni ár csak egyszerű riogatás? . – Az, hogy a dollár árfolyama is folyamatosan erősödik, nemcsak a fejlődő piacokon okoz gondot, hanem nálunk is érezteti hatását az olajárban. Ezért is tartom reálisnak év végéig a 405-420 forintos árat. De ahogy említettem, sok függ attól is, hogy mi történik az Irán elleni szankció kapcsán, aminek a hatásait nehéz még kiszámítani, ezért olyan nagyon széles a nemzetközi előrejelzéseknek a köre is. . Ugyanakkor minden mai kockázatot egybevetve sem hiszem, hogy az üzemanyag árak belátható időn belül megközelítenék az 500 forintot. http://azuzlet.hu/dragul-a-benzin-de-nem-kell-felni-az-500-forintos-artol/
sajnos minden nagy mértékben drágul, lassan már követhetetlen. Azt tudnám, hová tűnt az ÁFA csökkentés hatása (irónia) :D
Törölt felhasználó2018. 08. 30. 07:42
#576
Csorbai Attila a lapnak elmondta, hogy az emelkedő takarmányárak, valamint a munkabér-költségek jelentős növekedése hamarosan rákényszerítheti a baromfiágazat szereplőit arra, hogy árat emeljenek. Véleménye szerint átlagosan tíz százalék körüli áremelés lenne reális és indokolt a teljes baromfi termékkörben. Hozzátette, hogy az áremelkedést az is elő fogja segíteni, hogy a sertéspestis következményeként nagy mennyiségű sertéshús fog kiesni a piacról, amit véleménye szerint baromfival fognak pótolni.
Van megoldás!Nem. használsz autót,igy nincsen kiadásod sem .Van busz ,villamos ,kerékpár ,elektomos autok....A fuvarozásban minél hamarább át kell állni a elektromos tehetautókra.Ez megoldás a benzinára .Magyarok panSzkodni szeretnek pletykálni annál inkább .De ha valami uj dolog érinti öket ,már is lázadás folyik.Kérdem én hány ember emelte már fel a hangját a kivándorlásrol ,és pl:a mérhetetlen forint inflálodásról.Egy sem ,és nem is fogja.Az uj lehetöségnek mindig örülni kell ,nem panaszkodni hogy nem jó.
Nem látom, mitől esne vissza. Ilyen bérkiáramlásnál, mint ami most van, semmilyen területen nem reális felvetés a fogyasztás visszaesése. Inkább kapacitás-problémák léphetnek fel, illetve mind a cost push, mind a demand pull jellegű infláció megindulhat.
Ez nem igaz, mert a GDP egy reál változó. A magasabb ár csak a GDP deflátort növeli, azaz esetleg a nominális GDP-t (ez sem biztos, mert attól, hogy magasabb a beszerzési ár, nem biztos, hogy a hozzáadott érték is arányosan nő), de a reál GDP - ami t.képpen a headline mutató - nem változik ettől.
500Ft benzin, 1000Ft cukor, 2000Ft párizsi.