Topiknyitó: Törölt felhasználó 2011. 03. 07. 14:40

500Ft benzin, 1000Ft cukor, 2000Ft párizsi.  

Minden idők legpocsékabb kormányzati teljesítménye miatt elszabadultak az árak, nő a munkanélküliség.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Stiv
Stiv 2018. 09. 04. 08:27
#579
Drágul a benzin, de nem kell félni az 500 forintos ártól.
.
Összegezve, milyen olaj és ezzel üzemanyagárakkal számolhatunk a közeljövőben?
.
– Azt gondolom, a mainál is magasabb olajár várható a következő években. De továbbra is nagy kérdés, miként alakul a keresleti oldal, mert már egy gazdasági lassulás és az ebből eredő keresletcsökkenés is jelentősen csökkentheti az árakat. De ha az IEA-nak, a Nemzetközi Energia Ügynökségnek stabilak az előrejelzései, akkor jövőre újabb szintet léphetünk át: a brent alapú olaj esetén simán számolhatunk hordónként 80 dollárros árral.
.
Mit jelent ez, ha azt vesszük, hogy amikor nálunk úgy 450 volt a benzin és a dízel üzemanyagok ára, akkor nagyjából 100 volt a dollár világpiaci ára.
.
– Igen, de nem szabad elfelejteni, hogy akkor magasabb volt a dollár árfolyama, illetve más volt a hazai adószint, ami azóta jelentősen megnőtt. Az sem mindegy, hogy időközben megváltozott az olaj és az üzemanyagok közötti árrés is.
.
Milyen üzemanyag árakkal számolhatunk idehaza?
.
– Magyarországon az látszik, hogy az üzemanyagok iránti kereslet nem árfüggő, hanem sokkal inkább jövedelemfüggő. Ha van az embereknek pénzük, megveszik a benzin, és majdnem mindegy hogy 20 ezer vagy 25 ezer forintért tankolják tele az autót. A forgalom akkor is csak minimálisan csökkent, amikor idén 360 forintról üzemanyag árszint olyan 400 forint körülire emelkedett. Magyarországon egyébként most az eladott mennyiséget tekintve a csúcson van az eladott benzin és gázolaj mennyisége. Vagyis ha azt mondjuk, hogy drága a termék, akkor miként lehetne a csúcson a fogyasztás?
.
De azért remélhetjük, hogy a néhány helyen elhangzott 500 forintos jövőbeni ár csak egyszerű riogatás?
.
– Az, hogy a dollár árfolyama is folyamatosan erősödik, nemcsak a fejlődő piacokon okoz gondot, hanem nálunk is érezteti hatását az olajárban. Ezért is tartom reálisnak év végéig a 405-420 forintos árat. De ahogy említettem, sok függ attól is, hogy mi történik az Irán elleni szankció kapcsán, aminek a hatásait nehéz még  kiszámítani, ezért olyan nagyon széles a nemzetközi előrejelzéseknek a köre is.
.
Ugyanakkor minden mai kockázatot egybevetve sem hiszem, hogy az üzemanyag árak belátható időn belül megközelítenék az 500 forintot.
http://azuzlet.hu/dragul-a-benzin-de-nem-kell-felni-az-500-forintos-artol/
Fuleee_Bear
Fuleee_Bear 2018. 08. 30. 08:07
Előzmény: #560  kimpaa
#578
Meg a legszarabb agyon foszfátozott is. :)
Gaguse
Gaguse 2018. 08. 30. 07:44
Előzmény: #576  Törölt felhasználó
#577
sajnos minden nagy mértékben drágul, lassan már követhetetlen. Azt tudnám, hová tűnt az ÁFA csökkentés hatása (irónia) :D
Törölt felhasználó 2018. 08. 30. 07:42
#576
Csorbai Attila a lapnak elmondta, hogy az emelkedő takarmányárak, valamint a munkabér-költségek jelentős növekedése hamarosan rákényszerítheti a baromfiágazat szereplőit arra, hogy árat emeljenek. Véleménye szerint átlagosan tíz százalék körüli áremelés lenne reális és indokolt a teljes baromfi termékkörben.
Hozzátette, hogy az áremelkedést az is elő fogja segíteni, hogy a sertéspestis következményeként nagy mennyiségű sertéshús fog kiesni a piacról, amit véleménye szerint baromfival fognak pótolni.
TAmecenas 2018. 08. 06. 10:58
Törölt hozzászólás
#575
Törölt felhasználó 2018. 08. 06. 10:41
Előzmény: törölt hozzászólás
#574
TAmecenas 2018. 08. 06. 10:33
Törölt hozzászólás
#573
TAmecenas 2018. 07. 04. 08:40
Törölt hozzászólás
#572
Törölt felhasználó 2018. 07. 04. 08:34
#571
Stiv
Stiv 2018. 07. 02. 14:53
Előzmény: #569  Törölt felhasználó
#570
Törölt felhasználó 2018. 05. 23. 15:25
#569
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 05. 20. 21:15
Előzmény: #567  lohran
#568
Folytasd. Alig várom.
lohran 2018. 05. 20. 18:03
#567
Ha 500 ft lesz egy liter benzin sok ember sporolni fog az autoval.
Kevesebb jol kereso kutasra lesz szukseg.
Folytassam ?
TAmecenas 2018. 05. 20. 16:10
Törölt hozzászólás
#566
TAmecenas 2018. 05. 20. 16:10
Törölt hozzászólás
#565
Törölt felhasználó 2018. 05. 20. 15:10
Előzmény: törölt hozzászólás
#564
Van megoldás!Nem. használsz autót,igy nincsen kiadásod sem .Van busz ,villamos ,kerékpár ,elektomos autok....A fuvarozásban minél hamarább át kell állni a elektromos tehetautókra.Ez megoldás a benzinára .Magyarok panSzkodni szeretnek pletykálni annál inkább .De ha valami uj dolog érinti öket ,már is lázadás folyik.Kérdem én hány ember emelte már fel a hangját a kivándorlásrol ,és pl:a mérhetetlen forint inflálodásról.Egy sem ,és nem is fogja.Az uj lehetöségnek mindig örülni kell ,nem panaszkodni hogy nem jó.
Törölt felhasználó 2018. 05. 14. 13:42
Törölt hozzászólás
#563
signal2
signal2 2018. 05. 08. 15:36
Előzmény: törölt hozzászólás
#562
Nem látom, mitől esne vissza. Ilyen bérkiáramlásnál, mint ami most van, semmilyen területen nem reális felvetés a fogyasztás visszaesése. Inkább kapacitás-problémák léphetnek fel, illetve mind a cost push, mind a demand pull jellegű infláció megindulhat. 
signal2
signal2 2018. 05. 08. 15:33
Előzmény: #555  HoStrucc
#561
Ez nem igaz, mert a GDP egy reál változó. A magasabb ár csak a GDP deflátort növeli, azaz esetleg a nominális GDP-t (ez sem biztos, mert attól, hogy magasabb a beszerzési ár, nem biztos, hogy a hozzáadott érték is arányosan nő), de a reál GDP - ami t.képpen a headline mutató - nem változik ettől.

Topik gazda

yoda-
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek