yoda-
1
1
1
2011. március 07. | 14:40
#1

500Ft benzin, 1000Ft cukor, 2000Ft párizsi.  

Minden idők legpocsékabb kormányzati teljesítménye miatt elszabadultak az árak, nő a munkanélküliség.
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
február 04. | 22:46
előzmény: #625  _Macika_
#626
Ez mennyire fos írás. Egyébként ma találtam 3000 alatt egész rendes párizsit, a cukor még nincs annyi mint a címben, a benzin meg visszafordult.
február 04. | 16:26
előzmény: #623  TAmecenas
#625
január 22. | 00:19
Törölt hozzászólás!
#624
január 22. | 00:07
előzmény: #612  stolz
#623
Lehet, hogy a Csikós Nagy Béla az Andy Vajna már együtt pókerezik a luciferrel a lenti Casinóban!  
"Az kezedben az ördögbibliáját ne fogá!i
január 21. | 23:15
előzmény: törölt hozzászólás
#622
Megtisztelő ha így tekintesz rám. :)
január 21. | 23:01
Törölt hozzászólás!
#621
január 21. | 22:57
Törölt hozzászólás!
#620
január 21. | 21:34
előzmény: törölt hozzászólás
#619
Igen. Nagyon is.
január 21. | 21:30
Törölt hozzászólás!
#618
január 21. | 21:30
Törölt hozzászólás!
#617
január 21. | 21:25
Törölt hozzászólás!
#616
január 21. | 21:21
Törölt hozzászólás!
#615
január 21. | 21:15
előzmény: törölt hozzászólás
#614
Telefonáljon be a pártbizottságra, ott majd tudnak elérhetőséget megadni.
január 21. | 21:12
Törölt hozzászólás!
#613
január 21. | 21:10
előzmény: törölt hozzászólás
#612
Azt jól tette. De írjon a Tervhivatalnak is.
január 21. | 21:00
Törölt hozzászólás!
#611
január 04. | 09:48
előzmény: #609  stolz
#610
ómlik
2018. december 10. | 09:23
előzmény: #600  impudent
#608
túlóra  400...
2018. november 19. | 15:46
előzmény: #606  stolz
#607
Tehát inkább a kínálat változott meg jobban mintsem a kereslet.
2018. november 19. | 15:46
előzmény: #605  Bekre_Pal
#606
Ha jól értettem a cikket azért alakult ki elsősorban a helyzet mert alacsonyabb kéntartalmú olajból lett több a piacon amiből több lesz a benzin és kevesebb a dízel. Tehát a benzinből túltermelés a dízelből hiány alakult ki. 
2018. november 19. | 15:31
előzmény: #604  stolz
#605
köszi, érdekes. amit nem értek: mivel mindkettő kőolajszármazék, csak az egyiket (dízel) olcsóbb előállítani, akkor miért beszélünk úgy a két termékről, mintha a dízelt a dízelbányából, a benzint meg a benzinbányából hoznák? olyan, mintha azt mondanánk, hogy a világban több zsemlére lett igény, ezért a kiflikereslet zuhanása a kifli árrés lenullázódását is hozta, a zsemle ára viszont felfelé eltávolodott. Közben két azonos alapanyagból (liszt) készülő pékáruról beszélünk. úgyhogy joggal feltételezhetjük, hogy az olajosok felspekázták a dízel árát egymás között megdumálva.
2018. november 19. | 14:19
előzmény: #584  Bekre_Pal
#604
Úgy tűnik globális folyamatok állanak a háttérben, az elméletem nem volt igazán helytálló viszont ez a cikk részletesen elemzi a benzin-dízel árrés okát:
https://www.erstemarket.hu/tartalom/69511/research-blog-20181119
2018. november 13. | 09:42
előzmény: #602  kimpaa
#603
Lehet kicsit ostobán fogalmaztam. Nem a benzin a mediterrán. Hanem a mediterrán piacokon kialakult ára. A portfolio szokott a mediterrán piacokon kialakult benzinárakra hivatkozni. De pontosan nem tudom mi az a termék. A felvetésem a benzin-gázolaj árkülönbségre pedig csak elméleti volt inkább bár ezt tartom még mindig a legésszerűbb magyarázatnak. Egyébként én is kíváncsi lennék rá mi az a pontos termék ami alatt a mediterrán piacokon kialakult árat értik.
2018. november 13. | 08:20
előzmény: #586  stolz
#602
Hol nézed ezt a mediterrán benzin árat?
2018. november 12. | 19:52
előzmény: #600  impudent
#601
te akkor beszélj, ha leszólnak és utasítanak, ne akkor amikor senki nem kérdezett
2018. november 12. | 18:31
előzmény: #598  Bekre_Pal
#600
Minek Neked 3 auto 1 is sok.
2018. november 12. | 18:24
előzmény: #597  rubini
#599
Ez sajnos mindenhol így van. Senki ne magyarázza meg nekem, hogy mondjuk Nyugat-Európában csak 2% az infláció. Fenéket.
2018. november 12. | 18:07
előzmény: #593  TAmecenas
#598
amúgy ott tartunk, hogy 3 kocsiból kettőnek én cserélgetem a kerekeit, nem mert ráérek, hanem mert f@szomnak sincs ennyije rá. a harmadikra meg lemondtam a 12 ezres időpontot, a régi gumisom 8-ért élvállalta. kicsit túltolják a mesterek a próbálkozást, túl sokat hallják a propagandában hogy nagy a jólét és bármennyit kérhetnek. nem egészen van így. nálam a gumis meló 66%-a magánerőből oldódik meg, a maradék 33%-ot meg elvesztette a duplázós tréfamester
2018. november 12. | 17:59
előzmény: #596  stolz
#597
Az árak emelkedésével nincs probléma, akkor van gond ha ennek az emelkedésnek minimum felét lehazudják.
2018. november 12. | 17:55
előzmény: #595  rubini
#596
Fel kell gyorsítani. Tűrhetetlen hogy az árak változni mernek.
2018. november 12. | 17:54
előzmény: #594  stolz
#595
Jelen állás szerint a folyamatok már 2010-óta el is indultak.
2018. november 12. | 17:51
#594
Úgy látom vissza kell állítani a tervgazdaságot. Nincs mese elvtársak. Vissza az árszabályozást!!!
2018. november 12. | 16:45
előzmény: #592  Bekre_Pal
#593
Fidesz nyomor van.
2018. november 12. | 14:50
előzmény: #591  rubini
#592
tavaly a helyi gumis 5kHUF-ért cserélte felnin átszerelve a 4 téli-nyárit, idén tavasszal 6-ért. ma délelőtt azt mondta, 12ezer. mondtam, nebaszki, mondta, debaszki. nincs infla.
2018. november 12. | 14:30
előzmény: #587  stolz
#591

Persze, hogy szabad.
Felénk a lidl,aldi, tesco most emelte fel 16-ról 19 re a kifli/zsemle árát, ez kb 18% áremelés! de az összes pékárú kb  ilyen arányban drágult. infla meg 3,8....
2018. november 12. | 14:26
#590
10000Ft OPUS Global árfolyam. Hehhh :))
2018. november 12. | 14:25
#589
dieselt megszüntetem,minden formájában
2018. november 12. | 14:20
előzmény: #586  stolz
#588
A dízelnél csökken a kínálat és egyben nő is a kereslet mivel az áruszállítás áttevődik a közúti szállításra. A benzinnél pedig vége van a nyári utazgatásoknak ami csökkenti a keresletet.
2018. november 12. | 14:19
előzmény: #585  rubini
#587
Nem tartom kizártnak. Csak gondoltam akkor is szabad írni ha esetleg esik az ár.
2018. november 12. | 14:17
előzmény: #584  Bekre_Pal
#586
Valószínűsítem az alacsony vízállás miatt. Németországban már voltak emiatt ellátási gondok. Eközben viszont a mediterrán benzin tőzsdei ára amihez a Mol is igazítja az árait szépen esegetett. Ezt tartom az egyetlen ésszerű magyarázatnak. Nem az olaj árfolyamát kell nézni hanem a feldolgozott termékekét.
2018. november 12. | 14:12
előzmény: #582  stolz
#585

Pénteken meg újra hatalmasat emelnek a mai usd erősödés miatt.
Bőven 400 fölött a gázolaj és egyes kutakon a benzin ára is, nincs ok az örömre.
2018. november 12. | 14:11
előzmény: #582  stolz
#584
az mennyire érdekes már, hogy a dízel lassan 50 forinttal drágább mint a benzin. tudjátok, a dízel az az üzemanyag, amivel a zsemlét meg a tejet hozzák a lakosságnak, aminek az árában megfizetjük az üzemanyagot. vajon mi indokolja ezt a jelenlegi elképesztő mértékű ártöbbletet?
2018. november 12. | 14:09
előzmény: #581  -bubu-
#583
Rohadékok.
2018. október 08. | 14:39
előzmény: #580  _Macika_
#581
Szerdától emelkedik a gázolaj ára
MTI2018. október 8. 14:23      
 A Mol bruttó 8 forinttal emeli meg a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán, míg a benzin ára nem változik. 
2018. szeptember 04. | 08:27
#579
Drágul a benzin, de nem kell félni az 500 forintos ártól.
.
Összegezve, milyen olaj és ezzel üzemanyagárakkal számolhatunk a közeljövőben?
.
– Azt gondolom, a mainál is magasabb olajár várható a következő években. De továbbra is nagy kérdés, miként alakul a keresleti oldal, mert már egy gazdasági lassulás és az ebből eredő keresletcsökkenés is jelentősen csökkentheti az árakat. De ha az IEA-nak, a Nemzetközi Energia Ügynökségnek stabilak az előrejelzései, akkor jövőre újabb szintet léphetünk át: a brent alapú olaj esetén simán számolhatunk hordónként 80 dollárros árral.
.
Mit jelent ez, ha azt vesszük, hogy amikor nálunk úgy 450 volt a benzin és a dízel üzemanyagok ára, akkor nagyjából 100 volt a dollár világpiaci ára.
.
– Igen, de nem szabad elfelejteni, hogy akkor magasabb volt a dollár árfolyama, illetve más volt a hazai adószint, ami azóta jelentősen megnőtt. Az sem mindegy, hogy időközben megváltozott az olaj és az üzemanyagok közötti árrés is.
.
Milyen üzemanyag árakkal számolhatunk idehaza?
.
– Magyarországon az látszik, hogy az üzemanyagok iránti kereslet nem árfüggő, hanem sokkal inkább jövedelemfüggő. Ha van az embereknek pénzük, megveszik a benzin, és majdnem mindegy hogy 20 ezer vagy 25 ezer forintért tankolják tele az autót. A forgalom akkor is csak minimálisan csökkent, amikor idén 360 forintról üzemanyag árszint olyan 400 forint körülire emelkedett. Magyarországon egyébként most az eladott mennyiséget tekintve a csúcson van az eladott benzin és gázolaj mennyisége. Vagyis ha azt mondjuk, hogy drága a termék, akkor miként lehetne a csúcson a fogyasztás?
.
De azért remélhetjük, hogy a néhány helyen elhangzott 500 forintos jövőbeni ár csak egyszerű riogatás?
.
– Az, hogy a dollár árfolyama is folyamatosan erősödik, nemcsak a fejlődő piacokon okoz gondot, hanem nálunk is érezteti hatását az olajárban. Ezért is tartom reálisnak év végéig a 405-420 forintos árat. De ahogy említettem, sok függ attól is, hogy mi történik az Irán elleni szankció kapcsán, aminek a hatásait nehéz még  kiszámítani, ezért olyan nagyon széles a nemzetközi előrejelzéseknek a köre is.
.
Ugyanakkor minden mai kockázatot egybevetve sem hiszem, hogy az üzemanyag árak belátható időn belül megközelítenék az 500 forintot.
http://azuzlet.hu/dragul-a-benzin-de-nem-kell-felni-az-500-forintos-artol/
2018. augusztus 30. | 08:07
előzmény: #560  kimpaa
#578
Meg a legszarabb agyon foszfátozott is. :)
2018. augusztus 30. | 07:44
előzmény: #576  Törölt felhasználó
#577
sajnos minden nagy mértékben drágul, lassan már követhetetlen. Azt tudnám, hová tűnt az ÁFA csökkentés hatása (irónia) :D
Törölt felhasználó
2018. augusztus 30. | 07:42
#576
Csorbai Attila a lapnak elmondta, hogy az emelkedő takarmányárak, valamint a munkabér-költségek jelentős növekedése hamarosan rákényszerítheti a baromfiágazat szereplőit arra, hogy árat emeljenek. Véleménye szerint átlagosan tíz százalék körüli áremelés lenne reális és indokolt a teljes baromfi termékkörben.
Hozzátette, hogy az áremelkedést az is elő fogja segíteni, hogy a sertéspestis következményeként nagy mennyiségű sertéshús fog kiesni a piacról, amit véleménye szerint baromfival fognak pótolni.
2018. augusztus 06. | 10:58
előzmény: #571  Törölt felhasználó
#575
Hiper sz@r Forint mellett.  A fidesz szavazók vagyonát el kell kolektivizálni a forradalom után azonnal.
2018. augusztus 06. | 10:33
előzmény: #571  Törölt felhasználó
#573
dragabb_kenyeret_es_disznohust_saccolnak
2018. július 04. | 08:40
előzmény: #571  Törölt felhasználó
#572
Ez jó a zembereknek.   Séta jó levegő.  Rendszerváltás. 2.0
Törölt felhasználó
2018. július 04. | 08:34
#571
2018. július 02. | 14:53
előzmény: #569  Törölt felhasználó
#570
Törölt felhasználó
2018. május 23. | 15:25
#569
2018. május 20. | 21:15
előzmény: #567  lohran
#568
Folytasd. Alig várom.
2018. május 20. | 18:03
#567
Ha 500 ft lesz egy liter benzin sok ember sporolni fog az autoval.
Kevesebb jol kereso kutasra lesz szukseg.
Folytassam ?
2018. május 20. | 16:10
előzmény: #565  TAmecenas
#566
Látszott.
2018. május 20. | 16:10
előzmény: törölt hozzászólás
#565
Ezek a dolgok sajnos törvényszerűek.
Cudar világ jön, pár tőkést meg lincselnek nem sokára.  2007 ben nár kátszott nagyon.
2018. május 20. | 15:10
előzmény: törölt hozzászólás
#564
Van megoldás!Nem. használsz autót,igy nincsen kiadásod sem .Van busz ,villamos ,kerékpár ,elektomos autok....A fuvarozásban minél hamarább át kell állni a elektromos tehetautókra.Ez megoldás a benzinára .Magyarok panSzkodni szeretnek pletykálni annál inkább .De ha valami uj dolog érinti öket ,már is lázadás folyik.Kérdem én hány ember emelte már fel a hangját a kivándorlásrol ,és pl:a mérhetetlen forint inflálodásról.Egy sem ,és nem is fogja.Az uj lehetöségnek mindig örülni kell ,nem panaszkodni hogy nem jó.
Törölt felhasználó
2018. május 14. | 13:42
Törölt hozzászólás!
#563
2018. május 08. | 15:36
előzmény: törölt hozzászólás
#562
Nem látom, mitől esne vissza. Ilyen bérkiáramlásnál, mint ami most van, semmilyen területen nem reális felvetés a fogyasztás visszaesése. Inkább kapacitás-problémák léphetnek fel, illetve mind a cost push, mind a demand pull jellegű infláció megindulhat. 
2018. május 08. | 15:33
előzmény: #555  HoStrucc
#561
Ez nem igaz, mert a GDP egy reál változó. A magasabb ár csak a GDP deflátort növeli, azaz esetleg a nominális GDP-t (ez sem biztos, mert attól, hogy magasabb a beszerzési ár, nem biztos, hogy a hozzáadott érték is arányosan nő), de a reál GDP - ami t.képpen a headline mutató - nem változik ettől.

Topik gazda

yoda-
1 1 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE