A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
Amondó vagyok, ezek most vip kiszállós napok, amik jönnek. Benne lehet egy gyors megugrás, beültetés, akár repcsis célárig. De utána beindul az ébredés, és jönni fog a kijózanodás. Ráérünk venni majd, ha esetleg eladják a biztosítót, és lezárult az ügylet, 3/4 év múlva, valahol 500 ft környékén.
Nem árazódott ki. Nézd meg mennyi hitel nyomja a céget. Ez a pénz, ami a biztosító esetleges eladásából bejönne, sokra nem lesz elég. Maximum eltolta pár hónappal a bedőlést. Időt nyernek, ahogy írtad, de kérdés, hogy elegendő lesz-e ez az idő a cég átalakítására.
Hát ez az ... Mondhatjuk gy is , hogy kiárazódott egyelőre .... De mi van , ha újra elindul jelentősen felfele a gázolaj ára , és tovább romlik a fuvarozási ipar , és idegen biztosító a gfb flottát is mondjuk csak dupla annyiért vállalja mint amennyi most a költségük .... Szóval lehet még KO , csak egy kicsit elnapolva !
Ha eladják a biztosítót akkor a zsetont szerintem logisztikába rakják, ami jövedelmezőbb mint a fuvarozás. Lásd: audi szerződés. Lassan helyrehúzzák majd a céget.
Nem, ez a szokasos kisbefektetos/kispajtas szintu spekulacio. . Ma 1220--->1370 ugras, +12%, a WABE biztosito eladasara azt a felelmet arazta ki, hogy WABE csodbe megy. Eddig volt tehat kb. 12% valoszinuseg az arfolyamba bediszkontalva, hogy csodveszely is van. Es ez ma kiarazodott, mert az a 15-20 m EUR bevetel ennek a valoszinuseget letolta zero korulre. . Vigyazat: a ceg egy fillerrel sem er tobbet, mint elotte. Hosszu tavon kevesebbet er, mert az a penz el fog tunni a fuvarozasbol eredo vesztesegekre. Csak eppen az eddig ismeretlen nagysagu tenyezo, ami mint kiderult eppen 12% arfolyamcsokkenest okozo csodveszely volt, az elmult. Kiarazodott a csod-riziko.
Ez persze így nem igaz. Mert a cég azért ilyen "nagy értékű" mert a teljes waberer's flotta ott van biztosítva, és ott csapódik le a gépjármű üzemeltetésből fakadó haszon. Egyszerűbben. Jelenleg a cég most pont annyit fizet a biztosításért csoportszinten amennyi kárt okoz. Az elmúlt években - a biztosító eredményéből kiindulva- ez a kár kisebb volt mint a beszedett biztosítási díj, így az eredmény ezen része a biztosítónál csapódott le. Amennyiben eladásra kerül a biztosító az sajnos akár jelentős kockázatot is jelenthet a waberer's részére, hiszen a többi piaci biztosítónál az egész gépjármű állományra vonatkozóan biztos, hogy magasabb díjon fog biztosítást találni. És az esetleges haszon már nem marad meg csoportszinten. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a biztosító eladásakor kikötnek e egy hosszú távú biztosításokra vonatkozó együttműködést is, vagy nem. A csoportszintű eredmény így is romlani fog, de a biztosítási díjak emeléséből fakadó kockázat kezelhető marad. És persze ezek alapján érdemes majd megítélni, hogy mekkora árat kapnak a biztosítóért. Tehát az eredeti felvetés, hogy nem sok jövője marad a waberer's nek a biztosító nélkül részben igaz, de a vételár és az abból létrejövő beruházások nagyban torzítják a képet.
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link