GLOBAL SPECTRUM INVEST:külföldre tekinget Mészáros A bicskei földhivatalból 2010-ben Mészáros Lőrinc mellé emelt, az Opus Global igazgatósági tagjává avanzsált Halmi Tamás önálló vagyonkezelő céget alapított Global Spectrum Invest Zrt. néven. Halmi eddig csak olyan cégekben vállalt szerepet, amelyek előbb-utóbb a felcsúti milliárdosnál kötöttek ki, esetleg a kormánypártok médiaigényét szolgálták ki; előbbire példa az ásványvíz-palackozásra létrehozott Aqua Lorenzo Kft., amely az alapítás után fél évvel már a Mészáros érdekkörébe tartozó Konzum PE Magántőkealap többségi tulajdonába került. A milliárdos üzletember tőzsdei cége, az Opus Global évek óta küzd azért, hogy a külföldi piacokra is betörjön, illetve részvényeit külföldi piacokra is bevezessék, ehhez a törekvéshez lehet eszköz az új vállalkozás is.
Szerintem egyszerre annyi projekt fut vasút terén is az országban (az EU-nak is úgy látszik szerencsére a szívügye a vasúti fejlesztések), hogy lehet nem is bírnák elkezdeni. El tudom képzelni, hogy kivárnak vele a választásokig, mert gondolom olyan helyzetbe nem szívesen futnának bele, hogy ha kormányváltás lesz, akkor a hatalmas volumenű projekt leállítása esetén "beragadjanak a számláik", bár ez csak teória a részemről. Sokat vonatoztam az elmúlt években és állítom, hogy ahol már jók a körülmények, vannak időszakok, amikor sokkal jobb a vonattal való közlekedés, mint a személygépjármű használat, csak annyira sznob és önző a társadalom egy jelentős része, hogy szinte megvet érte, ha ezen a téren (is) máshogy gondolkozol. A gyermek sporttevékenysége kapcsán is azt tapasztaltam, hogy mindenki a slusszkulcsot pörgeti, mint ha ez az élet alapfeltétele lenne és hülyének néznek, ha vonattal megyünk egy vidéki helyszínre vagy tömegközlekedünk a városban és néha bevállalunk egy-két km sétát vagy akár valamivel hosszabb útidőt, hogy az élhető jövő érdekében spóroljunk a társadalomnak. Igaz, bizonyos méretnél (főleg, amikor több ember megy egyszerre) drágább, de ez csak ürügy a magyar autósok többségének, hogy negálják a vasúttal való közlekedést a már jó infrastruktúrával rendelkező körzetekben. A környezeti terhelésen kívül elve egy időben csak bizonyos kapacitást tud átengedni egy úthálózat, így nemcsak a környezeti ártalmakat spórolja meg a közösségi közlekedéssel utazó a prűdeknek is, hanem lehetőséget biztosít a számukra, hogy legyen területük az önzőbb közlekedési módozat gyakorlására. Szóval nyugodtan dotálhatnák jobban az utazási díjakat, mert nagyon sok externáliát (szennyezés - fajlagosan jóval alacsonyabb kibocsátás, idő, terület, fajlagos infrastruktúra, balesetből eredő anyagi és egészségügyi ráfordítások, stb.) spórolnak meg a közösségi közlekedést vállalók az önzőbb felfogásban utazóknak akár a saját szabadidejük, energiájuk terhére.
Félő hogy ez a bube cucc is olyan álomvilág marad ,mint paks2!! Majd valamikor valami lesz belőle, de tuti nem idén, sőt jövőre sem!! Majd jól ráfogják covidra😃 Azzal most mindent be lehet takarni 😃
NEW OPUS GLOBAL