Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
Meg tudja mondani valaki, hogy magánszemélynek ingatlan bérbeadásból származó jövedelem után, kell-e év közben adóelőleget fizetni, vagy csak év vége után az adót?
Igazad van Lajos! Ez a jövő! 👍👍 "Vége Budapest uralmának: a vidék felfutása jön
Vége Budapest uralmának: a vidéki irodai munka felfutása jön –
állítják a New Work szakértői friss anyagukban. Ahogy egyre nő a
lakosság átoltottsága és újra kinyitnak az irodaházak, a munkáltatóknak
döntést kell hozniuk a munkarend hosszú távú kialakításáról.Az otthonról történő munkavégzés sok vállalatnál korábban is bevett
gyakorlat volt, de a világjárvány egy példátlan társadalmi kísérletet
hívott életre, melyben az irodai munkák túlnyomó többségét otthonról
végezték..." -- https://ingatlanhirek.hu/iroda/vege-budapest-uralmanak-a-videk-felfutasa-jon/
Nem vagyok bicikli ellenes (csak ha meglátom a körúton az a kur...a biciklisávot...), fiatalabb koromban rengeteg túrán vettem részt, (pl Passau -ból a Duna mentén egészen Pestig) de családban gondolkodva okoz némi nehézséget! Magyarországon azért még ebben (is) gyerekcipőben járunk, ahol kéne ott nincs kerékpárút , ahol pedig van, ott nem mindig kéne... A Dunakeszi vonalat pont jól ismerem, csak kb fordított irányból, valóban kerékpárral alkalmatlan, viszont dugót én sohasem tapasztalok, max. 30 perc alatt érek reggelente kocsival Törökvészről Újpest Városközpontig! Ez a távolság a budapesti viszonylatban igen ritka, ennyi idő alatt, miközben 2 gyereket teszek ki a sulinál! A fővárosi közlekedés alapszabálya: kerüld a belvárost amennyire csak lehet, vagy nagyon nagy stressztűrő képességgel kell rendelkezned a csúcsforgalomban...
Nem volt szalmabáb, mert sokan hetente lemennek 3-4 hónapon át a nyaralójukba, ami 50-200km-re van. És te sem azt irtad, hogy hetente van értelme egy autót erre bérelni.
Speciel bicajjal el lehet menni a vasútállomásig azt a 2-5 kmt. De jó, hogy bemutattad, mennyire elégtelen az infrastruktúra Budapesten és környékén. Tényleg nagyon élhető hely. Lol
Mogyoród. Ezt a települést méltán nevezhetjük a kerékpárút nélküliség királyának. Nincs, ne is keressék a kerékpárutakat. Maga a település szépen növekszik, az Mk területeket is egyre jobban be lehet építeni (változott a szabályozás) gomba módra nőnek ki a házak a környéken. Kerékpárút nincs, sem Gödöllőre, sem Szada felé, sem Fót felé. Az Aquaparkhoz sincs, mert minek. Van autópálya, sok-sok út, és egy döcögő HÉV.
....és ritkán használom az autót, ami egyenlőre dizeles, de az új lakás mélygarázsába a parkolómhoz külön mért töltőt rendeltem. Egyenlőre várja az első elektromos autót. Amiket a piacon látok, azok nem felelnek meg az én utazási szokásaimnak. Napokig nem megyek vele, de havonta egyszer nagyobb utakra (400km-2500km) és erre a profilra még az alkalmas autók 20 millió körüliek. Ennyit meg nem adok értük. Érdekessségként megjegyzem, hogy a 202 kocsi parkolóhelyből csak 12 db-ot kértek a tulajdonosok az elektromos töltővel.
Pest északi agglomerációt ismerem valamennyire. Bicikli: érkezel Dunakeszi felől, rávezet a Váci útra, és a Tungsram környékén egyszer csak vége van a kerékpárútnak. Már eleve szmogban kerékpározol, de ekkor szabálytalanul maradhatsz a járdán, vagy öngyilkos hajlammal a 2x2 sávos Külső-Váci úton. B verzió, hogy a Fóti úttal párhuzamosan elevickélsz valahogy az Attila utcáig, amivel beérsz Újpest-Városkapu környékére, ahonnan ismét van kerékpárút. A magyar kerékpárút a koca biciklis tempóra van tervezve, vagyis úgy 10-15 km/h sebességgel tekergetőkre van méretezve és a forgalomtechnikai szabályozás sem kerékpáros barát (egy nagyobb kereszteződésben háromszor is pirosat tudsz kapni, míg kerékpárral átkelsz, gyakorlatilag a gyalogossal vagy egyenértékű). Hollandiában és Németországban szinte kerékpáros sztrádák vannak, szintbeli kereszteződések nélkül. Maradva az északi agglonál. Vácról Gödöllőre például nem lehet eltekerni kerékpárúton. Vajh miért nem? De még a vácrátóti arborétumig sem, vagy hasonló módon Budapestről sem lehet eltekerni a nemzeti botanikus kertig egy családnak, csak halálközeli élménnyel. Ennek fő oka, hogy itthon a kerékpárutakat nem koncepció szerint építik, ebben Németország, Ausztria, Svájc, Hollandia egyszerűen összehasonlíthatatlanul magasabb színvonalat képvisel (a nullát ugyanis nem lehet hasonlítgatni). Vonat: a váci vonal (70-es) sokat fejlődött a Kiss és Flirt vonatokkal, kényelmesebb lett. Csak az első 8 km tart 15 percig a Nyugatitól a 100 éves alépítményen, onnantól 120-as a pálya. Építünk belgrádi vasutat, amit évente használnak majd annyian, mint naponta a váci bejáróst, de 8 km-t nem tudunk rendbe tenni. Rákospalota-Újpest vasútállomás tervei évek óta porosodnak a minisztériumban, de a varsói gyorvasútról minden évben megemlékezik Szíjártó Péter. A másik (71) veresi vonal az már gáz, ha emlékszünk Tiborra. 80-as szédítő tempó, egy vágány, de egyszer majd meg lesz oldva, mire a gyerekek felnőnek azon a környéken. Sok gimis jár rajta, jellemző, hogy felhívják anyut, aput, hogy jöjjenek ki elébük az állomásra kocsival. Ez nagyon kellemes napi rutin lehet 4-6-8 éven át, hogy anyataxi reggel kivisz az állomásra, majd este behoz. Hiába van sok megálló, ha a legközelebbitől 2-5 km-re van a szép nyugis kertes csoda ház. Fótról nincs bicikliút, Dunakesziről van ugyan még egy a kertek alatt Káposztásmegyerig, de sokszor az is járdás részeken vezet, és Dunakeszi vasútállomástól csak Fót felé az alsó úton van folytatás, Fót-Kisalagra nincs, mert az oda vezető főbb utca Dunakeszin elég keskeny, nem arra a pár tízezer plusz lakóra tervezték, akik az elmúlt 20 évben odaköltöztek.
Télen milyen frankó lehet bebicajozni a környező településekről a belvárosba, tényleg teljesen életszerű.... A vasút az tök jó, hogy van, de a gyereket X, Y, Z felé "szétosztani" reggelente majd "begyűjten" délutánonként, na az megint egy külön történet...
Nekem a kolesz jó buli volt anno, pont az önálló élet miatt. A gyerekeim teljesen mások, mint én. Én vásároltam a lakásokat, majd a gyerkőcök eldöntötték a felújítást, illetve, hogy melyik kié lesz. A felújítást viszont én vezényeltem le. Nem vagyunk egyformák. Engem minden érdekel, utána nézek, ők nem ilyenek. El kell fogadni mindenkit olyannak, amilyen. Egy szülő (általában) attól boldog, ha a gyerekei azok. Nem, ők tényleg nem voltak koleszosok (ami szerintem látszik is). :))
Ha már itt tartunk, a fire által emlegetett aglosok egy jó része is megoldhatná autó nélkül: akik 20kmen belül laknak, azoknak ott a bicaj (akár ebike, ha nem akar megizzadni), sok helyen vonat is jár (pl északon Vác irányába vagy keleten Hatvan fele, egy csomó agglos településről be lehet jutni a nyugatiba/keletibe).
És akkor az Ő önálló döntésük az pontosan miben merül ki? Megválaszthatták a lakásuk falának színét, esetleg még abban is beleszóltak melyik kerületben legyen? Nekem tök szimpi volt, amit írtál a gimis koleszről, valahol én is azt érzem magamon utólag, hogy nekem is valami hasonló intézményre lett volna szükségem ahhoz, hogy sikeresebb és/vagy céltudatosabb legyek. Csak közben amiket írsz a gyerekeiddel kapcsolatban valahogy mégis szöges ellentétben vannak azzal, hogy akkor most neked a kolesz végülis kínlódás volt, de hasznos, vagy most akkor végülis mi van. A te gyerekeid ha tippelnem kéne nem voltak már gimiben koleszosok, pl...
Nyilván életmódtól is függ, a kommentem lényege az volt, hogy a MINDENNAPOKBAN nem kell autó, csak mert valakinek gyereke van. Hétvégente én is szoktam használni az enyémet, ha messzebbre kirándulunk (30-40 kmig bőven elég a bringa).
Szerintem tökmindegy mivel szennyezünk, ha a föld lakosságának csak a fele megpróbálna olyan színvonalon élni mint mi nem lenne már itt egy szál oxigénmolekula sem. Nekem is benzines van, be is bír kapni 14 litert százon városi döcögésben, nem vagyok biztos benne h egy fele ennyit fogyasztó dízel környezetszennyezőbb.
Tervezem is az egeszet kukazni, ne aggodj, nem varom meg sohanapja a varos kozepebe is meltoztatik beerni a tavho, vagy esetleg motivaltta valna a tobbi lako is megszuntetni a jelenlegi allapotot... Kiranduljatok, az meg OK, bar sajnos ahhoz is kinottuk mar az uthalozatot, de nem minden nap a BAH csomoponthoz, es tsaihoz :). Oke, egy fel pluszpont jar, de a benzines se tul halk es a levegot se tiszticcsa :D
Nem talált... benzines van! Amúgy meg nem norma hanem gyerekes, kirándulni szerető családként ez A-L-A-P! Ettől még lehet tömegközlekedni is ha úgy adódik! Egyedül/párral el lehet hippiskedni mindenféle alternatív megoldásokkal de majd ha lesz gyereked utána nyilatkozz a témában! Ennyi erővel te meg a konvektoraiddal odafüstölsz a többi lakó orra alá (és vica versa) 2021-ben...
Az is vicc, hogy neked, berlininek, vagy tihamérnak(Ő legalább benzinest vett, bár a zajterhelése annak se kicsi, berlinit passzolom mivel jár...) meg az a norma, hogy mert már a 21-ik század van, ezért muszáj más ablaka alá okádnod a dízelfüstödet... :D Ez a TERMÉSZETES :D
Én csak a véleményeme írom le, a meglátásaimat, de a tévedés jogát fenntartom! Aki számára hasznos éljen vele, aki szerint nem az meg csináljon amit akar... Csak utána ne bőgje tele a netet hogy rosszul spekizett! Rengeteg minden szubjektív az ingatlanpiacon (is) ezért nem elvárható hogy még hasonló nézetek mellett is mindenben egyetértsenek a felek. *** Az a vicc ha itt élne BP-n akkor tudná hogy a nagy HO-s időkben pont ugyanakkora forgalom volt a városban mint előtte.... Visszaáll a rend az életben és megy minden tovább ha nem is pont úgy mint előtte de nagyon hasonlóan. Az emberek többsége igényli mások társaságát a mindennapokban legyen az munka, kikapcsolódás, szórakozás...
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link