A 100 penny-s elmozdulásokra fordulni "szokott". De azért senki ne vegye ezt életbiztosításnak! Most bejött, de mák volt az is, ahogy a grafikon mozdult (gyors felpattanás és viszonylag egyenletes emelkedés és így 30 penny-s stop loss-szal "kergettem" felfelé)... . Azért ezt nem kívánom minden nap eljátszani! (ráadásul nem is lehet!!)
Na ez a mai nap csúnya lesz. Pedig reméltem, hogy nem. De Ázsia durván letérdelt. Én a magam részéről tartom. Nem akarok veszteséget realizálni. Bízom abban, hogy 1-3 éven belül visszajön, ami most bukóban van.
Nekem sem buli a daytrade, de elég nehéz mást csinálni. . 1367 GBp-es árfolyam kiváló beszállási pont? »» IGEN!! De ettől még nem tudom, hogy a jövő héten nem megyünk-e le 1000 GBp-re... (és ehhez az árfolyamhoz semmi köze nem lesz a cégnek. pusztán politikai okai vannak, illetve az abból fakadó makrogazdasági következmények hatásainak tudható be ha tovább esik az árfolyam) Sőt, felőlem még az is lehet, hogy újra 1750 GBp lesz egy héten belül. . És még egy stop loss-szal se megyek sokra, ha zárás után jelentenek be valamit a polikusok és nyitásra az árfolyam már több mint 100 pennyvel elmozdul. Ráadásul, ha még bejelenti az EU, hogy vámháborúba megy az USÁ-val, vagy az USÁ-ban kijön egy rossz makroadat (recesszió, infláció, munkaerőpiac, államadóság, külkermérleg), akkor itt elszabadulhat minden... . U.i.: Egyébként részemről jelenleg egy 1700 és 1800 GBp közti Wizz árfolyam ukrajnai háborúval együtt is korrekt árfolyamnak tekinthető. Az évvégi 20%-os utasforgalomnövekedéssel pedig a 2000 GBp feletti árfolyam sima ügynek kellene lennie, még akkor is ha az ukrán-orosz konfliktus maradna a mai formájában. De oldódjék meg inkább a konfliktus!!
Gyakorlatilag ráállhatunk a "napi treadelésre"!! 20-30 penny-s stop lossokkal... (már akinek ehhez van türelme (de ez nem Wizz specifikus, az egész tőzsdén szerintem idén innentől ez fog menni kisebb-nagyobb szünetekkel)) . Én itt egy súlyosabb geopolitikai érdekháborút látok a háttérben és ennek a gazdaság (a.k.a. tőzsde) az egyik legfontosabb csatatere... (fogunk mi még itt csúnya oldalbavágásokat látni: lehetnek még itt EU viszontvámok illetve viszontkibabrálások (pl a tőke kiáramlása bizonyos tőzsdékről vagy devizák megpiszkálása) is, és azokra újabb amerikai válaszok)
Szerintem hétfőn lesz némi felfelé korrekció a mai nagy zakó után. Persze ha csak hétvégén nem mond valamit Trump. Ma minden is piros volt, a shortosok jól jártak. Durva esés volt. Bízom benne, hogy hamarosan megnyugszanak a piacok. Ha meg nem, akkor ki kell várni szerintem. Egyszer csak átlépi azt a kurva 20 GBP szintet az árfolyam.
A cég, illetve a szektor a körülményekhez képest jó állapotban van!! A politika, illetve a vámok cseszegetik az árfolyamot! . Aki bátor, megtrédelheti a hullámokat, de kell hozzá gyomor, mert rendesen felkavaróak a mozgások... . Közel 120 penny volt a napi maximum és minimum között a változás mínuszban, utánna most meg emelkedünk épp kb 70 pennyt. Mindjárt nyit az USA!!!!!!!!! . ACHTUNG, BABY!!!
A mai nap után nem egyszerű pozitívan szemlélni a világot, de azért némi öröm az ürömben... » A kerozin ára bezuhant » A dollár árfolyama újfent esett (üzemanyag, repülőgép lízing díjak) » A konkurens Ryanair a Beoing-gel úgy látszik nagyon rá fog faragni. Az új repcsik, illetve az alkatrészek beszerzése a szervízelésekhez bődületesen be fognak lassulni, illetve az árak is el fognak szállni (a vámok miatt) az Airbushoz képest.
Óóó jaj, ne tedd, pont a visszavont vételed miatt nem fog fordulni a trend XD :D Ahogy látom új vagy, majd megtanulod, hogy a béta piac csak az árjegyzőnek jó, meg annak aki hosszútávra fogad.
Azt mindenki látja mennyi az aktuális árfolyam a londoni tőzsdén, meg azt is mennyi a valuta árfolyama Számolni tudna, ha akarna. Nem akar. Nem baj, majd egyre kevesebben vásárolnak a BÉT-en keresztül. Én ma inkább visszavontam a vásárlási szándékom és tényleg befejeztem ebben a formában a kereskedést. Te adtad meg az utolsó lökést :)
Ha kereskedni akarsz és nem hosszabb távra veszed, akkor londoni tőzsde. Elképzelni nem tudom, hogy mi alapján kereskedsz, miközben futod a deviza kockázatot, plusz bejön az árjegyző kockázat, mert nem mindig oda teszi, ahol van az árfolyam.
Lehet, hogy ez meggondolandó, most is -3%-al indított az árfolyam, a BET-en meg +0,36-al És az eladók továbbra is kitartanak a 7100-as árfolyamnál. Így elég nehéz kereskedni…
Srácok, csak egy jószándékú tippet ajánlok a figyelmetekbe, természetesen nem kell vele egyetérteni, de hátha valakinek az árfolyamgrafikont megnézve kedve támad hozzá: . - Jelenlegi viszonyok (politikai, gazdasági) mellett számomra egyértelműen a néhány napos / max néhány hetes treadelésnek látom inkább az értelmét. Ha figyelmesen megnézitek a grafikont, akkor látható, hogy vannak felfelé mozgó időszakok, illetve lefelé eső periódusok (mindkét féle irány jellemzően kb. 2 hetes időtáv (néha maximum 4 hét, néha meg csak 2-3 nap)). A grafikonon a szintek elég jól kivehetőek, azaz ha emelkedik nagyjából tudni lehet hova ugrik fel, amennyiben pedig esik, akkor hova esik le. S a legfontosabb, ha emelkedik, akkor addig emelkedik (ha kisebb megszakadásokkal is - azaz lényegileg néhány napig oldalaz) ameddig tud. S ez igaz a lefelé esésre is. Magyarán ha minden nap - amennyiben nem tudtok folyamatosan a számítógép mellett ülni - érdemes a stop loss-t beállítani emelkedő trendben. Azaz, ahogy emelkedik az árfolyam úgy emelni a stop loss-t mindennap. Ha szabad számotokra egy tippet adni, akkor nagyságrendileg a 70 penny-t ajánlanám (BÉTá-n: kb. 350 Ft). Ugyanis ha ennyit esik az árfolyam, akkor már az esetek szinte teljes egészében azt jelenti (kb 10-ből 9-szer), hogy a későbbiekben tovább fog esni. . - Aki nagyon profi, ugyanezt lefelé is megjátszhatja, azaz shortolással. . - Közben persze érdemes folamatosan képben lenni a politikai, gazdasági, szektorális (idegenforgalom és légiközlekedés), illetve maga a cég híreivel. Megjegyzem, ha az ember folyamatosan ezeket a híreket vadássza is, akkor is le fog késni a piachoz képest kisbefektetőként. A lényeg inkább annyi, hogy a híreket ismerve kb lehet sejteni, hogy meddig emelkedhet, illetve eshet. Továbbá, hogy melyiknek nagyobb a valószínűsége egy adott árfolyamszinten, hogy inkább lefelé van veszély, hogy mozdulhat az árfolyam, vagy esély van egy pozitív elmozdulásra. . - S végezetül: Londoni tőzsde: » A kereskedési költségek jóval alacsonyabbak a BÉTá-hoz képest (Erste: 0,45% - IKBR: 0,06%, persze az IKBR-en függ a kereskedési összegtől, ez a kb. 0,06% ami kb. 2,5 M Ft felett igaz! Alatta egységesen 3 GBP, azaz kb 1500 Ft / kereskedés) » A Ft-GBP árfolyamváltás is jobb, » A spread kb 1-2 penny Londonban, míg a BÉTá-n ha van árjegyző, akkor is kb. 10 penny (50 Ft) » A likviditás össze sem hasonlítható. Van olyan nap a BÉTá-n, hogy nulla forgalom van. S ilyenkor az árjegyző is gyakran elűnik és mégnagyobb a spread.
Jaaaa hogy a bétapiacon vásároltál, akkor tényleg ilikvid. Tessenek
fontért londoni piacon venni, na ott van likviditás és nincs ilyen
gond, hogy messze van a vételi és eladási oldal. :))
Köszönöm a választ. Nem veszem okoskodásnak. :-) Én abból indultam ki, hogy elég optimusta jövőt fogalmazott meg a vezetőség is, de az elemzők is. Ráadásul a Wizz bővülni akar. Plusz a hajtóműproblémát is kiheveri a cég előbb utóbb. No meg azt is számításba vettem, hogy 2023 decembertől 2024 július közepéig 20 GBP felett volt az árfolyam, előtte volt még feljebb is. Tehát van hova vissza kapaszkodnia. Persze garancia semmire nincs. Az egyes nyilatkozatokra meg egy rakás részvény szarul reagál, ez mos egy ilyen időszak. Az arany ára persze egekben, ami érthető. Én azért bizakodó vagyok, előbb utóbb csak végetér ez a kurva háború is.
Nem túl likvid (nézd meg a kötéslistát, néha alig van forgalom, az eladási és a vételi ár is sokszor nagyon messze van egymástól) Az ágazatra jelentős hatással vannak a gazdasági és a politikai események. Járvány, háború, recesszió stb. Nézd meg, hogy reagál az árfolyam Trump vagy Putyin nyilatkozataira :) Ráadásul, amíg nem lesz nyugodtabb a helyzet háborúkkal fenyegetőzik mindenki, illetve arra készül, folyamatosan beborul az árfolyam. Ha ez ne adj isten be is következne, szerintem le is nullázódna a befektetésed. Persze ez csak az én véleményem, nem akarok okoskodni neked csak rákérdeztél.
Miért gondolod ezt? Váradinak egyébként elég durva célprémium van előírva, ha jók lesznek a számok. Lehet, hogy a 10 év sok, de azért én abban reménykedem, hogy 2-3 éven belül megduplázódhat az árfolyam. Persze lehet, hogy tévedek. Szívesen meghallagtom, akarom mondani elolvasom az ellenvéleményeket is. :-)
Wizz Air részvényesek topikja
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.