Ez azert nem fog nekik menni, mert akkor a legtobben atallnak sziget uzemu napelem rendszerre. Akkor pedig koszonjuk szepen ra sem kell csatlakozni a szolgaltatora. Jelenleg azert nem igy tortenik, mert brutalis koltsege van az akkuknak es megduplazza a napelem beruhazas koltseget. Na meg minek csinaljuk meg, amig a szolgaltato az akkumulator. De ha jobban belegondolunk ez mar elkezdodott azzal, hogy nem egy ismerosom van, aki nem kotott ra a gazra (2-3 eve epult ingatlanok) hanem minden hoszivattyuval intez. Fal/mennyezet/padlo hutest es futest csinal vele puffertartaly segitsegevel, + hasznalati melegvizet, es mindezt napelemmel termeli meg. Termeszetesen ehhez kell egy komoly gepeszet mar, de nem kell gaz terv, nem kell kazan, nem kell engedelyeztetes, stb. (hogy a hoszipka mit csinalna -30 fokban az mondjuk erosen kerdeses, de koztudottan itthon rendkivul gyakori a -30 😆). Na most mindezt annyival kene megspekelni, hogy vesz az ember 3-4 db leaf akkupakkot es elraktaroz 100-120kwh aramot, amivel nehany napot kibir. Termeszetesen komoly rahagyassal, meg korrekt kalkulacioval mogotte, de ez nem megvalosithatatlan. Es akkor ha mar EV okologiai labnyom, meg “mi lesz az akkuval”, akkor tessek, tok jo celra is fel lehet hasznalni az akksikat. Btw, ettol meg ado johet, meg csinalhatnak ev aramot, de a magyar mindig is “talalekony” nemzet volt :))
Ha elolvasod a Fit for 55 csomagot, látni fogod hogy az adó co2 kvóta formájában érkezik majd a lakossági áramra is. 200 eurós kvótákról is szó van. Borzasztó sokat fog drágulni az energia. Nem fogják hagyni, hogy a proletariátus felélje a bolygót. Önellátásra tervezek ezért berendezkedni vidéken (napelem szigetüzem energiatárolóval, hőszivattyú, erdővásárlás).
"Az állam sem olyan ostoba és ha elér egy kritikus szintet az villanyautók száma, és a költségvetés hiányolni kezdi az adókat, akkor Neked sem 230 ft.-ba fog kerülni 100 km. " Pontosan ezt mondom én is. Most kegyelmi állapot van - én jelenleg arra kell figyeljek, hogy ne romoljon meg a benzin a hibridben, mert 0 a benzinfogyasztásom és a tetőről töltöm nap pal (nekem nem kell az autó naponta), amint megindul a tényleges váltás foszilisról elektromosra, minden elektronnak nevet fognak adni, úgy megadóztatják. Azon sem csodálkoznék, ha külön plombázott konnektort kapna az autó és lenne autóáram és háztartási áram még akkor is, ha a tetőről szerzed be a töltést.
Nincs elektromos autóm és azon 3 millió ember közé tartozom, aki még belső égésű motort használ. És ez csak a személyautók száma és akkor még van rengeteg furgon, kamion, busz. Azonkívül hiába van megadva 300-400 km hatótáv, ha nyáron megy a klíma, télen meg esetleg a fűtés és még jó pár elektromos fogyasztó, akkor ez az elméleti hatótáv komolyan lecsökken és azért ha napi használatban van a taliga, akkor nem hiszem, hogy 10 naponta elég tölteni. Gondolom ezt jobban tudod és Te sem a Leaf-fel mész le az Adriára, mint ahogy senki és akik napi szinten autópályáznak döntően nem elekromos autóval teszik azt. Ismerősem között, akinek van elektromos autója, az mind a 2. autónak használja és emiatt töltik kevesebbszer. Az állam sem olyan ostoba és ha elér egy kritikus szintet az villanyautók száma, és a költségvetés hiányolni kezdi az adókat, akkor Neked sem 230 ft.-ba fog kerülni 100 km. Lehet azon is vitatkozni, hogy a csodálatos mátrai erőmű termel több szutykot vagy a belső égésű motor és az akku gyártás se a környezetvédelem csúcsa. Biztos vagyok benne, hogy ahogy jobban elterjednek kihívás elé fogják állítani a megyar energiarendszert.
Bond piac megcsinálhatta a korrekciót (Bund pl. 176 fölé szúrt fel, betöltve a rést). Arra számítok, hogy visszatér a value rally, ha a bond indul vissza.
SPY daytrad3e Megvan a top a mai napra, par perce, DOW=34621 szinten. , Innen? Ha BEAR a folytatas, akkor itt van a legjobb kilepesi alkalom. A leges-legjobb. Ha BULL, akkor iss most egy a-b-c korrekcio kovetkezizk, de aztan felfele fordul, es uj ATH-ra megy. Az utobbinak szerintem kisebb a valoszinusege. , http://keptarhely.eu/view.php?file=20210720v02wdhkuz.jpeg
Ez teljesen kategória függő. Kisautóknál szerintem nagyon nehezen/sokára jön ki nullára az ember, a dízel kombi kategóriának még nem nagyon van villanyos alternatívája, míg a sportos szedánoknál már a bekerülési költsége is az elektromosnak alacsonyabb. Én sportosabb benzines kocsikat néztem, mert azokat szeretem és azért nem megyek annyira sokat, 5-600km felett eleve inkább repülök. Abban a kategóriában már egy LR Model 3 olcsóbb, mint egy hasonlóan extrázott, de kisebb teljesítményű benzines. Az értékvesztése sokkal kisebb, nincs évi fix 250-500k szervizköltség, heti 30k helyett 2.5k “tankolni”. Cserébe természetesen kompromisszumokkal jár, bár közel sem olyanokkal, mint ahogy sokan gondolják.
Hát azért ha az elektromos autó bekerülési árával is számolsz, illetve az ertek vesztessel, illetve a nap eromu bekerulesi árával, illetve ertekvesztessel (Nekem is van) nem ennyire egyértelmű a matek. Jelenleg én még dízellel járok. Abban sem vagyok biztos, hogy többet szennyezek. Amit most megtermelek azt fullra elhasználóm, nem adok vissza semmit. A dízellel 100km 2.500 forint. Természetesen azt a rizikót futóm, hogy kitiltják, de 6 eves, 1. tulaj, szóval akárhogy számoltam, nekem nem jött ki. A hasonló kategóriájú elektromos sajnos brutal drága még.
igen,tapasztalom:márc végén vettem Ázsia concentrated bef.alapot 2 hétre,+4-5% reményében,azóta +-1% körül oldalaz...de szerintem ez adja részvénypiac szépségét,abszolút kiszámíthatatlan.../legalábbis számomra/
MOL 120min charton a mai helyzet, es a ket varhato ALT kilatas ezen a heten. A kozos pont az, hogy most egy recovery formalodik, es aztan vagy kitor 2400 fole, vagy lefordul ujra. , http://keptarhely.eu/view.php?file=20210720v01wdcie8.jpeg
Mert részvények egy szűk köre produkálta az indexek emelkedését. A Russell 2000 4 hónapja oldalazik, a value vonal oldalazik, az olajosok esnek, csak a tech és a growth részvények egy köre bír emelkedni. Annak ellenére, hogy ezek a legtúlértékeltebbek.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.