Praktikus kérdés, hogy mi az a részvénysúly, ami mellett egyformán közömbösen fogadnád a komolyabb részvénypiaci emelkedést és esést is? Körülbelül azt a részvénysúlyt érdemes vállalni.
Ha a Norilsk rol gondolom olyan rossz a véleményed, hogy le se irod:). Amúgy te vársz tőzsdei pánikot, a következő fél éven belül, egy előre nem látható fekete hattyú miatt, ami borítja a rendszert?
Köszönöm. Nem látjuk máshogy a helyzetet, eladom, hazardirozok a következő pánik nal, ami lesz egy fél éven belul visszaveszem:)) meg a Lacot is, sőt a JKS-t is.
Szia János, Azt meg tudnád mondani, hogy mi a különbség a BYDDF és BYDDY között, azon kívül hogy a BYDDF kb. 18 usd a BYDDY pedig a duplája? Csak otc-n lehet megvenni a BYD-t? Melyiket érdemes venni a kettő közül? Köszi előre is!
BYD tema. Majdnem biztos, hogy maskeppen latjuk a helyzetet. . BYD 20 eve vezeto kinai gyarto. Mellette NIO kb. ugyanakkora, csak 2 eve. Kina akar lenni a legnagyobb EV es battery gyarto. A tema kiemelt ugy, es allami hatszele van. A recovery penzosztasbol boven kapnak. BYD Cap =30 Mrd USD, PE=200, PB=6. Ez akkora Cap. mint a Ford. Kibocsat havi 30e autot, sok modell van, 9-36e USD arszinten, apro kisautotol egeszen nagy taxi SUV-ig. A fo helye Shenzen, de van 30 gyaruk szerte Kinaban. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20201025v01tze2f7.jpeg . A terv az, 2030ra Shanghai-ban (200m lakos !), csak EV autok jarjanak. Ehhez NIO-val egyutt oriasira kell noniuk, 10-50x novekedes kell 10 ev alatt. , http://keptarhely.eu/view.php?file=20201025v01tt96yp.jpeg ,A Covid atmenetileg orrbavagta az EV eladasokat is, Kinaban -25% eses van. De az invesztorok bullok maradtak, az arfolyamok igy neznek ki BYD es NIO 10 eves charton , http://keptarhely.eu/view.php?file=20201025v01tdtf95.jpeg . . A kinai EV piacert oriasi a verseny. TM es VW is 2-2 Mrd-ert epit uj kinai EV gyarat, aligha veletlenul. Kinaiak veszik vilagszerte a Lithium banyakat, nekik van grafitjuk es ritka foldfemuk is. CATL maris versenyez Samsung es LG battaery gyartok volumenjevel, es uj battery gyartok is indultak Kinaban. Van jopar "mellekes" ceg, mint a toltoallomas gyartok, karbantarto-uzemeltetok (Mo-on is kellene!). En nem hiszek az EV camion mufaj sikereben, de a varosi EV robogo es kisteherauto szallitasban van fanztazia. . Summary? Azt gondolom, BYD +NIO legalabb akkora Cap. lesz 5 ev mulva, mint TSLA most. Szerintem, ha nincs szukseged a penzre, akkor inkabb tartsd. SOkaig, 10 ev mulva nem fogod banni. En a Lithiumba tettem mar 3 eve penzt, es ha esik egyet, meg veszek. Ha BYD es NIO valamiert esne innen, akkor abbol is veszek. Szerintem most tulvettek, jo esely van egy 38-50% korrekciora. Most mar latni, hogy ok lesznek a vezeto gyartok Kinaban.
Amúgy szemezek a Norilsk nickel és a Polyus al is lassan. Tudom, hogy az orosz piac nem egy életbiztosítás. De Kína jön ki győztesen sajnos ebből a covid mizériabol. Míg usa és az EU süllyed. És a nyersanyaggal Kínát az oroszok és az ausztrálok látják el. Úgyhogy én erre készülök a jövőben. Butaság?
Köszönöm. És a BYD elektromos autogyartorol mit mondasz? A termékei, autói tetszenek. Szebbek mint a Tesla! Te hogy látod.? Már több hónapja tartom, lassan eladnam, sztem. Köszönöm velemenyed.
VLDR Azt nem csodálom, hogy a SEC bejelentésből nem tudsz eligazodni. Én sem nagyon. Nem is értem, hogy USA-ban miért így csinálják. Marhaság az egész és sok esetben érthetetlen. Pedig nagyon egyszerű lenne leírni. Van két cég: egyik a GRAF (SPAC - speciális célú akvizíciós társaság), a másik a VLDR. Fuzionálnak, az egyiknek ennyi, a másiknak ennyi a részvénye, fúzió után az összesített ennyi lesz, ebből piacra ennyit vezetnek be. Ehelyett mindenféle marhaságot írnak, ami teljesen megtévesztő és lehetetlenné teszi az egyértelmű értékelést. Azt látom, hogy a cégnek van 174,6 millió db részvénye, amiből intézmények 0,04%, nyilvános vállalatok 15,83%, bennfentesek 43,82%, egyéb / nyilvános közkézhányad 40,31%. A SPAC cégekről nagyon kevés az anyag. Ennek a cégnek az értéke valahol 3-3,4 mrd USD között lenne reális, most a piac ezt 2,3 mrd USD-re árazza. A Ford 7,6%-os részesedést vásárolt.
Jól látom, hogy a teljes cég mindössze 10%-t vitték tőzsdére (a mindösszesen kb. 20mio kibocsátott részvény alapján ezt hozza ki a matek)? Nehezen értelmezem a rendelkezésre álló (eléggé hiányos) számokat. Ha jól gondolom, közkéz hányad jó része még mindig intézményieknél van. Az üzleti modelljük egyébként szimpatikus.
A tengerhajozasnal vigyazni kell, mert azonos gazdasagi korulmenyek egeszen maskepp hatnak az Olajtankeres csapatra, mint a Drybulk vagy a konteneres szallitasra. Peldaul forditva, mint varnad. , Frontline, FRO, tavaly osszesen 960m arbevetelt es EPS=0.78 USD/sh profitot csinalt. Iden kozel 1180m arbevetel es EPS=2.40-2.70 lehet. A H1 elkepesztoen eros volt, Q1+Q2-ben 84+104 cent. Mert lezuhant az olaj ara. Aki kereskedik es tudott, vett olcson jo sokat, megtamogatta a futures piacon, es FRO es masok hatalmas VLCC hajoit kibereltek tarolasukra. Igy nem maradt szallitasi kapacitas, es ami keves akadt, azoknal jo nagy aremelkedest ertek el. Igy kaszaltak a tarolason is, meg a szallitason is. Egyszeri lottonyeremeny volt. , Csakhogy most emelkedik az olaj ara. Most a betarolt olaj tartalek lassan leepul, mert elkezdett noni a fogyasztas (igy is iden 10-12%-al kevesebb olaj kell a vilagnak) Igy H2 idoszakra az osszes varhato profit csak 50-60 cent lehet, talan ennel is kevesebb. , Csakhogy mindenki mar a 2021 evet nezi. Covid utan, ahogy ujra indul a gazdasag, normalisan megelenkulhet a szallitasi kereslet is. Ez jovo evben hozhat EPS=2.0 koruli profitot, szoval egy PE=10 mellett egesz jo arfolyam emelkedesi potencial van a mostani ujra lezuhant 6.20 arfolyamhoz kepest. Normalis evben FRO 1.50-2.0 savban kellene profitot hozni. De a mufaj nagyon volatlis. Egyreszt, a lockdown alatt EIA szerint 7.9mbpd szallitasi kapacitas kell, de jovore 5.3 mbpd-vel tobb. Masreszt, mar fel eve nem engedik a kikotokben partra szallni a tengereszeket a Covid felelem miatt. A hajotarsasagok nem tudjak rendben cserelni a legenyseget. Ugy tunik, vagy a 400e tengereszt nagyon meg kell fizetni, vagy le fognak allni. HArmadreszt, raadasul itt a masodik Covid hullam. Szoval bizonytalansag van, megint valami nagy armozgas indulhat. . Amugy fogalmam sincs hogy milyen iranyba. Most labujjhegynyi poziciom van, es hetente atnezem, mi lehet ebbol. De az olajtranker mufaj most nem valo mindenkinek.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.