Az elektromos autók üzemeltetése még akkor is kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár a dízel autókéhoz képest, hogyha az ahhoz szükséges energia a "legmocskosabb" forrásból származik - állapította meg a Brüsszeli Szabadegyetem
nem tudom, hogy az hogy működik, nekem egy benzines mercim van aminél azt figyeltem meg, hogy nem startstopolgat ész nélkül, van valami algoritmus, ami alapján vagy csinálja, vagy nem, hidegben nem mindig jellemző. bár annyira diszkrét, még csak 1 éve van meg és nyáron vettem észre, hogy egyáltalán startstopolgat :)
Törölt felhasználó2017. 11. 03. 08:56
#15
2001es PDTDi VW Passatomat cserélném Teslára egy az egyben! Valaki? :D
Volt nálunk a családban pár dízel autó, igaz ők arra használták, amire való, és elsősorban nem városban furikáztak, autópályán volt amelyik kijött 5-ből 130-nál, de a nagyobb fogyasztásúak is csak legfeljebb5,5-6 körül ettek ugyanott, országúton meg bőven 5 alatt. A dízel nem városba való.
Az elektromos autónak egy előnye van, nem az orrod alá pöfögi a káros agyagokat. Azt elvégzik jópár kilométerre arréb, csak nagyobb mennyiségben. Amit a szem nem lát, az azt hisszük hogy nincs is. Jövőben javulhat a helyzet, de most ez tény. Szerintem meg nem ez a gond, nem kellene ennyit fogyasztani. Olyan jó világban élünk, hogy már mindenkinek kijár az külföldi pihenés, a pazarló életmód, minden emberkének saját ház, lakás, autó, szórakozás. Ezeket az igényeket kiszolgálni csakis növekvő energiafogyasztással lehet és ezzel együtt növekvő környezetszennyezéssel. Vagy megtanulunk kisebb láb(nyom)on élni, vagy majd a természet tanít meg minket, de inkább az unokáinkat erre. Egy idő múlva az éhínység fog tizedelni minket, de van olyan gyanúm, hogy a természetes szabályozás beindult, a fiatalok körében végzett felmérés szerint, egyre kevésbbé termékenyek a fiatal férfiak. Állítólag egy nem régi felmérés szerint a fiatal férfiak 30%-a természetes úton nem képes "termékenyíteni".
az akku nem km fuggo...a 94 % semmit nem jelent, mert egyik pillanatrol a masikra tortenik zarlat ( vagy mas)es egyebkent 70-75 % mar keves az inditashoz
Nekem kb 2/3 autópálya, a maradék országút és picike városi vezetés van a napi ingázásomban. És ez naponta 100km, 2hetente (10melónap=1000km) tankolok 47-52 litert. 1600cm3-s VW, mostmár nem csaló szoftverrel. A kétféle autó előállítása kb hasonló környezetterhelést jelenthet, a Teslák féltonnás lítiumakksijának legyártása önmagában terheli annyira a környezetet, mint egy dízelmotor előállítása, 10év alatt (ami kb egy Tesla akksi élettartama) mondjuk 3 nagyszervize. Amúgy a dízelmotort se kellene kidobni 10év után, ha nem a vedd meg+dobd-el üzleti modellt alkalmazná a kapitalzmus, hanem a levegőtisztasági szabványok fejlődésével pl a meglévőbe építenének ad-blue befecskendezést, részecskeszűrőt, stb. De mindegy is, nem akarom én a dízelt nagyon védeni, csak az meredek, hogy lignit-tüzelésű rémségekkel akarják a villanyautókat tölteni, és ezt mint "környezetbarát technológiát" eladni. Ez akkora hazugság, mint ide Lacháza. HA nagyjából környezetkímélő módon állítják elő az áramot, akkor lehet jó a teljes balansz is, és az akksigyártás + önkisüléssel pocsékba ment áram környezetterhelését is beleszámítva IS jobb lehet a dízelnél. "Gőzmozdony üzemben", effektíve lignittel fűtve max az ilyen nagyonzöldek (akiknek a nagy ellensége az atom) grafikonjain...
ja és a dízel motort is egy villanymotor gyakorlatilag örök darab váltó szintén de nem erre reagáltam, hanem a marhaságra, hogy 5-10 évente le kell cserélni az összes akkut
5 litert? hát autópályán tempomattal 110-nél, sőt akkor lehet 4 is a városban télen egy alsó középkategóriás is simán fogyaszt 8 litert, rövid utakon 10-et volt pár dízel autóm nagy köbcentis 12 liter városban pdti 7-8 inkább 8 hdi inkább 7 ha pedig 4-5 kilométereket mész ezekkel 9 fölé megy a fogyasztás márpedig a többség a városban használja, hideg motorral
dehogy kell, honnan veszed ezt? a toyotáét lehet egyenként, cellánként javítani amúgy 500 ezret és tíz évet garantáltan mennek, de vannak 1 millió km feletti akkuk is az inverter más kérdés opelé is több százezret bír az enyém 5 évesen 110 ezer km-el 94 százalékos bemérték
Ezért "imádom" ezeket a sötétzöld életciklus-elemzőket: a kérdéses dolog kb negyedét beteszik az "elemzésbe", üldögélnek pár hónapot a számítógép előtt és kidobnak 3 diagramot, büszkén lobogtatva, hogy milyen szuper környezetbarát megoldást találtak. Elküldeném a bandát terepre Kínába folyóvíz és levegőtisztaságot mérni, Mexikóba felmérni a bányák melletti településeken összedőlő házakat, majd a túrát befejezhetik 5-10év színesfém-újrahasznosítással egy indiai it-hulladéktelepen. Ha utóbbit is megúszták tüdőrák nélkül, várom a diagramokat...
Nem is beszélve az akksik előállításának, a hulladék akksik tárolásának, feldolgozásának a környezetterheléséről és arról, hogy 5-10 évente komplett akksisort kell cserélni ezekben a kocsikban a jelenlegi technológia szerint.
Mivan? Egy átlagos dízel a valóságban (nem a díszes marketingadatok szerint) 5L üzemanyagot eszik 100km-en és így 130g CO2-t bocsát ki km-enként, nem 200-at, ahogy a grafikon állítja itt egy számológép hozzá: http://www.carbon-calculator.org.uk/ Írtak valami "120(??) CO2/km-t dízeles oszlop alá, ettől függetlenül az 200+g/km magas. A Teslácskánál azt is beleszámolták, mennyit merül az akksi ha télen nem viszem fel a hálószobába, hanem kint parkol a -10fokban? Szóval sztem ez azért elég gyenge kifogás a lignitégető szörnyek fenntartása mellett...
Vajon tisztább az elektromos autó a dízelnél, ha az energia a legmocskosabb forrásból származik?
Ugrás a cikkhez