Én is nagyon várok egy erősebb korrekciót, de ma a forint árfolyam szépen hoz! Vagyis akkor hoz be is váltom, ha újra valami miatt elérnénk a 430-at nem szaroznék még a részvényt is eladnám és vissza mindent forintba!
Van vw-m, igaz nem sok 30 db, 128 ról. Rá fogok bővíteni valahol 100 alatt, és remélem végre a háttérben okos döntéseket hoznak. Pl a seatot a cupra átnevezéssel és dizájnnal rendbe tették, pedig halott márka volt. Audiban porscheban megvan a technologia. Remélem tudnak végre valami innovációt hozni. Slusszpoén hogy maga a vw márka lett a leggyengébb láncszem a konszernnel belül. Évek óta vicc amit csinálnak.
Ja engem nem zavar , én csak kollégának akartam segíteni hogy megkerestem , hogy van vw topik.... Sztem is elfér ennyi itt , mert nincs pörgés a topikban
Létrehoztam 'Eurós részvények vitasarok' topicot. Gondoljatok bele, 20 év múlva már fölényeskedhetünk a topicban másokkal, hogy mi más az induláskor itt voltunk! Nem-Raiffeisenes témákat ott próbáljunk meg, mert sokan konkrét Raiffeisenes infóért jönnének ide.
Ebben sok igazság van. Ha ennyire megváltozik egy iparág, a value részvényből growth lehet, és ilyenkor talán nem is helyes osztalékot fizetni, ha ennyit kellene jutatni-fejleszteni. Lehet hogy az osztalékpolitika a lemaradás egyik oda? Pénzügyi folyamatok befolyásolják a társaságok tevékenységét, pl. árazás. Mit akar látni a piac, magas profitot, vagy magas piaci részesedét? Covid előtt a piaci részesedés fontosabb volt. Viszont azoknak is igazuk van, akik azt mondják, a politika meg fogja védeni a Volkswagent. Nagyon erős a lobbi, EU-szinten is. Én is nézem a VOW3-at, be is írtam ide, amikor 100 alá esett, de nem vettem. Wizzairt nem vehetek a Lufthansám miatt, Porschéból nem a Holdingot nézem, hanem az AG-t, de 60-ra várom, de a Holding SE chartja olyan rosszul néz ki, hogy az már jó (39 alatt érdekes lehet). Kéne csinálnunk egy homokozót, mert ha valaki idejön a Raiffeisen miatt, az nem fog minket szeretni.
Ez jó kérdés, cashben vagyok, nem tudom mit kellene csinálni. Rafi beakadt, oroszok nélkül már nem is olyan olcsó. 31-én jelentés, ugyanakkor valamikor februárban kerül szóba a vagyonelkobzás az EU-ban. USA fent, korrekció bármikor jöhet, ráadásul minden forrong. Lehet a cash esetén nem tudsz nyerni, de bukni sem, csak esetleg olcsón vásárolni.
Ezek alapvető iparágak itt. Meg fogják védeni őket. Jelenleg is az egyik legjobb nem elektromos motorral rendelkeznek, iszonyú pénz és szaktudás áll rendelkezésre. Nem véletlenül kezd szembe fordulni az EU is Kínával.
Az európai autógyárak nagyon elkényelmesedtek, ennek isszák a levét, kb 10 évig pofozták a szart, és vitték haza a profitot. 2008-2018 között pl egy passat mennyit fejlődött? Kb lószart se. A 21. Században 10 év alatt...Kb a nokia esete, csak annak nem volt 10 éve.. Még van esélyük, azért nem kevés tudás, tapasztalat van náluk, de egy két rossz döntés még és tényleg végük.
Igen tudom hol van ott a gyár kevés európai Vw van kint ami a legjobban hasonlít az Európai Vw-re az a Vw Passat -Vw sagotian de ha hiszed ha nem ott még gyártják újonnan a Vw santana ami egy majd 30 éves modell itthon, kint a mai napig van szencsenben és ningbo-ba ezek a taxik 2.4 szivo benzin motorral passat b5 Muszerfal van benne golf 3 digitklima konzol. 😁
Itt nem csak a BYD-n van a hangsúly, kint Kínában olyan technika olyan modellek olyan megoldások vannak amit az európai gyártók vagy nem akarnak vagy nem is tudnak bele rakni a kocsikba, és gyönyörű szép modellek amik abszolút európai szemmel is szép és igényes, de ezeknek egyenlőre nincs európai coc papírja nem is biztos, hogy mindegyik gyártó akar Európába jönni, de én is úgy látom ha az EU-s gyártók nem kapják össze magukat nagyon gyorsan elfog menni mellettük a vonat!
Akkor másképpen fogják megfúrni. Mindenki védi a piacát. Rafi megakadt itt, január 31-én jön az eredménye, de szerintem itt az orosz helyzet lendíthetne.
Igen , ebben is van valami. Bármikor ki lehet vetni rá (a kínai dolgokra egy 20-30%-os plusz adót/vámot), akkor nem lesz már olyan vonzó. Ezért is próbál elébe menni a BYD az itteni gyárakkal meg akkumulátor üzemekkel. Így már mondhatja hogy ez bizony EU-ban gyártott termék. Okosan csinálja amit csinál. 10 év múlva visszatérünk a kérdésre. :)
Európai autógyártót ne vegyetek 5-10 év múlva annyi nekik ha a BYD meg a többi elterjed. De ez csak szerintem. Úgyhogy nem kell ám rám hallgatni. Rafika nem bír a 20 euróval, de egyszer úgyis fölé megy akkor megint lesz egy up.
Hátha egyszer majd, talán nem is olyan sokára, a BYD be lesz vezetve a BÉT-re, mint a legnagyobb magyar autógyártó, mint blue chip, és tépni fogják. Azt hittem, tabut döntögetek, amikor ezt elkezdtem leírni, de visszaolvasva már nem is tűnik annyira elrugaszkodott ötletnek.
Az ok, hogy ütik, de inkább veszek egy 4-es P/E-s papírt ebből a szektorból, mint egy kínai autógyártó ki tudja milyen papírját. Azért a piacot még mindig ők uralják és szerintem ebben nem is lesz változás. Ráadásul annyi pénzük van, hogy szerintem a fejlesztésben sem lesznek lemaradva.
Nincs TBSz-em, de nem kell harcolnom, mert simán visszaigénylem majd az osztalékot adóbevallás után. Bevallom, nem szeretnék osztalékot, örülnék ha felmenne 15-20 ,%-ot és dobnám is.
30% ot vonnak a németek, lehet itt is harcolnod kell mint a rafinál, ha tbszed van, nekem osztrák bankba jön az oszti 45!!!! % ot vonnak, vicc az egész. Alíg várom hogy kibasszam.
Meg a számai se rosszak, a jövőkép se vészes. Csökkenő profit-várakozásról sehol se olvastam. Nem értem a piacot ilyenkor, de hát ez van. Szerintem előbb-utóbb elkezdik venni és akkor gyorsan 130-150 lesz.
Igen, ez benne van, de ha választanom kellene sok más részvénnyel szemben, itt azért nagyobb esélyt látok, hogy idővel forduljon. Az osztalék is elvileg legalább 8 % lesz vagy több.
Azért jobb ha tudjátok, hogy 2 éve megy mindenhol, hogy baromira olcso a vw, aztán 160 ról is leesett 100 ig....nekem is van 128 ról, már 1 éve nézem a bukot. Akkor azt gondoltam ez tuti az alja volt...
Van sok előrejelzés, van 190 körüli is, nézd meg, amit küldtem. Én se regisztráltam be, hanem beírtam a keresőbe a kezdőmondatot és kidobta az egészet. Az oldal elvileg egyből frissíti, amint új ajánlat jött. Ha nem lenne csúcson az USA már vettem volna. 100 körül azonnal veszek.
Nekem azért egy kicsit furcsa, hogy a Barclays "mindössze" kevesebb mint 25 %-os (135/108) potenciális célár érték miatt ennyire favorizálja a Volkswagent. Azaz más cégek esetén ha egy ajnarozo cikket írnak, akkor azért 25%-nal többet látnak a cégben. Vagy ez 25%-os célár rövid távu, pl. A jelentesig szól. Mindenki tudja, hogy olcsó a VW részvény. A Raiffeisen is olcsó volt tavaly nyáron, és nem 25%-ot emelkedett hanem 50-et. És most se drága. Ezért én arra tippeltek, hogy idén simán lehet 150 Euró is a Volkswagen. Persze nem vettem, csak ezt tippelem
Ez így van városban tökéletes de akkor akinek eddig egy kocsija volt most legyen kettő ha ki akar mozdulni? Ez nem jövő! Ez csak valaminek az átmenete de amit tudnak kihuznak belőle, ez olyan mint a tv az egyik gyerekkori barátom Japánba dolgozik a Sony fejlesztő részlegénél és ő mesélte mikor a full HD megszületett nem rögtön full HD lett csak HD ready mert akkor kimaradt volna egy lépcső! Durva dolgok ezek!
Raiffeisen Bank International részvényesek