Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
cree1 2012. 09. 05. 11:10
Előzmény: #59048  Törölt felhasználó
#59100
Szedjuk kette az elvarasaidat ket reszre, egyik a reszvenyesi, a masik az alampolgari.
Olyat varsz el az alamtol, amiat nem vartal el korabban egyetlenegy tulajdonostol sem. Mondta egyetlenegy szoval is az allam, higy rovid tavon a magyar buszgyartas gocava akarja tenni a Rabat? Nem.
Raadasul, ha belefogna a fejlesztesbe, hitelt is, vagyapiacrol friss, nem allami toket bevonva, akkor egyatalan nem biztoshogy felertekelne a reszvenyt. azt varod el az allamtol, hogy csatornazzon At forrasokat megterules nelkul, vegyen buszokat, ha kell a versenyt korlatozva.
Allampolgarkent pedig azt varod el, hogy fedezze fel a spanyol viszt, tegyen csodat, es ne csak tamogasson, hanem teremtsen meg egy hosszutavon versenykepesen , nem az allam emloin tapalalkozo vallalkozast.
Szerintem ha az allam az elkovetkezendo 3 evben semmit nem csinal, csak korrektul felugyeli a Rabat, es kisebb eu forrasokhoz segiti a ceget, mar tobbet tett, mint az elodei... Efelett minden csak bonusz, aminek a kisreszvenyesek orulhetnek...
pancserlama.
pancserlama. 2012. 09. 05. 11:10
Előzmény: #59098  cree1
#59099
Meg egyszer mondom, nincs olyan referenciakkal rrendelkezo busza, ami egy 150es szeriahoz elvarhato

Ezt egy kicsit túlértékeljük
Természetesen nem elhanyagolható, de pengeélen billeg a „nem akarom” érvelés és a valós érdek közt.
Szerintem eleinte kitételekkel majd felpörgetve a magyar gyártók érdemileg alkalmasak a feladatra.
Nem várható el hogy minden területen hisz az igények nem egyformák, de nagyságrendileg prioritást kell hogy élvezzen a hazai busz beszerzése.
(Szerintem ez is fog történni csak egyelőre a piac aggódik, bizalmatlan ideges..de jellemzően magyar buszok fognak az utakon döcögni!)
cree1 2012. 09. 05. 10:54
Előzmény: #59048  Törölt felhasználó
#59098
BKK+
Nem a szandekkkal, vagy a penzzel van hiba a buszgyartas megteremtese tekinteteben, hanem a piaccal. Hatarozottan nem hiszek abban, hogy meg tudunk jelenni kulfoldon versenykepes arral es modellekkel, ha nem vagyunk kvalami nemzetkozi kooperacio reszei. Ez utobbiban pedig csak kelet fele van irany, mna, mercedes a torokoknel gyartat, a volvo Lengyelorszagban, ugyhogy brutal inveszticio utan is ott allnanak egy dragabb, bizonytalan jovoju busszal.
Fentiek alapjan ezert elsosorban a hazai kereslet meretere kell megteremteni a gyartast, ez viszont messze alatta van a valoban hatekony mereteknek, csak ugy lehet hataron tartani, mint egy csladi ceg, a Kravtex, de ott transzparenciarolw nehez beszelni. Meg egyszer mondom, nincs olyan referenciakkal rrendelkezo busza, ami egy 150es szeriahoz elvarhato, es penzugyi garanciaval pedig nem tudja potolni a magasabb kockazatot.
Az index altal emlegetett ngmes koncepcio/vizio letezik, de pontosan ezen szamok bizonytalansagaban meg biztos, hogy egy ideig meg vita lesz a hosszu tavu lehetosegekrol.
A kerdes szerintem sokkal inkabb az, hogy amig nem lesz gyartas, addig hogyan kezeljuk a nemzeti erdekeknek megfeleloen a kerdest.
cree1 2012. 09. 05. 10:35
Előzmény: #59048  Törölt felhasználó
#59097
Tehat tudnunk kelene, hogy mit akarunk a kozossegi kozlekedesben, milyen minosegu es mennyisegu kapacitasokat rendel meg az allam, es azt milyen mertekebn hajlando a lakossag kozvetlenul, vagy adoin keresztul tamogatni. ( magyarul mi a jegy es mi az onkormi, v allami tamogatas merteke)
Ezek utan lehetne arrol beszelni, hogy mi az alvallalkozok szerepe, lehet-e okat orientalni, es csak utana lehet arrol beszelni, hogy mennyi buszra van szukseg es azt milyen frrasbol finanszirozzak.
Meg belekavar ebbe az is, hogy a kozossegi kozlekedes egy komoly kerdes az IMF atrgyalasokon, es vsz nem jarulnanak hozza, hogy a kiadasok a megemelkedett szinvonal miatt emelkedjenek.
cree1 2012. 09. 05. 10:24
Előzmény: #59048  Törölt felhasználó
#59096
1702

Wifin vagyok, darabonkent probalok valaszolni, nehogy kis zaladjak az idobol
A Rabat a az allam - szerintem- nem kozvetlenul buszgyartasi cellal vette, es biztos, hogy eppen ezert nem is volt reszletesen kidolgozott terve azelott, hogy majusban lezarult a tranzakcio. Beszeltem emberekel, es egyatalan nem voltak biztosak, hogy az 50%ot elerik, es az eu bizottsag kerdesei miatt sem voltak biztosak az ugyben. Kozben Fellegi is tavozott az NFMbol, sose tudjuk meg, ho mi lehetee, amit o akart.
Ami nekem vilagos,: rovid tavon
Ha igaz, hogy a BKK nak azonnal kell 3-500 busz, akkor a hazai ipar kozvetlenul ezt nem tudja teljesitani. Itt a magyar erdekek kepviseleteben mas megoldast kitalalni.
A volanok eseteben mielott barmit csinalunk azt kellene tisztazni, hogy legalabb 5 eves idotavon mekkora az o piacuk (nem megyek bele, hogy liberalizacio is lesz, es igy egyatalan nem az elettartamra szamolunk!). Enelkul nem Lehet mmeghatarozni, hogy hany buszra van szukseg.
csak a Kravtex tud szallitani a Volannak
fxboy
fxboy 2012. 09. 05. 09:49
Előzmény: #59092  watson
#59095

Szia!

Hol találtad ezt a cikket?
Kösssz!

pancserlama.
pancserlama. 2012. 09. 05. 09:48
Előzmény: #59092  watson
#59094
Végre valami változás a világ rendjében!
A korcsmában azt beszélik a magyar kormány kiterjesztette a szabadságharcot Azerbajdzsán és Örményországok környékére.
Magyarország komoly nagyhatalmi pozíciókra törekszik! Erőteljes fegyverkezésbe kezd az ország.
Rába gőzerővel fejleszti a sivatagi pontonhidak és harcászati biciklik müszaki tudását!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 09. 05. 09:09
Előzmény: #59092  watson
#59093
Jó reggelt !

))
watson
watson 2012. 09. 05. 08:06
Előzmény: #59090  pancserlama.
#59092
40 éve történt: link

ez lenne olyan nagy szám a buszok esetén?
-bubu-
-bubu- 2012. 09. 04. 21:05
Előzmény: #59090  pancserlama.
#59091
Na ez meg ma már ki se nyitott, :) lehet megy a H kategóriába?

pancserlama.
pancserlama. 2012. 09. 04. 11:21
Előzmény: #59089  watson
#59090
Így igaz
Viszont most már a vétel MOL egyértelműen érthető
Rába kép is kitisztul előbb utóbb

watson
watson 2012. 09. 04. 09:41
Előzmény: #59086  pancserlama.
#59089
az örményeket is csak azért hangolják hogy kilőjék a szállítandó azeri Rábás buszokat, hogy legyen folyamatos utánpótlás :)
így kerek a mese :)) ez már tiszta nagyhatalmi politika ;)

és akkor megrendelik majd az egyéb csapatszállító gépezeteket is...
pancserlama.
pancserlama. 2012. 09. 04. 09:38
Előzmény: #59087  atikasz
#59088
Lehetne lejjebb is.
Na de itt az ideje hogy javuljon ))
atikasz 2012. 09. 04. 09:21
Előzmény: #59086  pancserlama.
#59087
vagy mert ami a pohárbol hiányzik az a te torkodon csuszott le:-)

végülis ha ránézek az árfolyamra nem sok pozitiv hullám érkezik felém:-(
pancserlama.
pancserlama. 2012. 09. 04. 09:05
Előzmény: #59085  atikasz
#59086
Mert tele vagytok negatív hullámokkal !))
atikasz 2012. 09. 04. 08:54
Előzmény: #59083  tigus7313
#59085
huha,2,2%,az valami:-)

érdekes,láma mindig félig telinek láta a poharat a többiek(mi) meg félig üresnek pedig ugyan azt nézzük:-)
pancserlama.
pancserlama. 2012. 09. 04. 08:53
Előzmény: #59083  tigus7313
#59084
Mert megvesznek minden @za@t ((
Na de majd a Rába Azerbajdzsánban !
tigus7313 2012. 09. 04. 08:24
Előzmény: #59082  pancserlama.
#59083
"az állam részleges érdekeltségében álló 274 cégből alig hat olyan akad, amely érdemi nyereséget termel - és ez ezeknek a társaságoknak sem sikerül minden évben."

......
pancserlama.
pancserlama. 2012. 09. 04. 07:46
Előzmény: #59081  pancserlama.
#59082
Jó reggelt !

link

Nem is olyan rosszul működnek az állami cégek !
pancserlama.
pancserlama. 2012. 09. 03. 22:10
Előzmény: #59080  watson
#59081
Lovak jól bírták))
Viszont kezd értelmet nyerni a Rába és MOL megvásárlása
Azerbajdzsánban ha teretkap a MOL ciki lett volna egy orosz tulajdonos.
Rába pedig ha szerepet kap a Azerbajdzsáni buszgyártásban seperc multinacionális cég lesz ...
Szóval elöre gondolt történet volt ez ?!

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek