Miért vásárol egy magyar cégtől repülőket Nigéria hadserege?
Százszor olcsóbb azoknak a légcsavaros repülőgépeknek az óránkénti üzemeltetése, amiket a nigériai légierő vásárolt egy magyar cégtől, mint egy harci helikopteré.
Megállapodott a nigériai légierő főparancsnoksága és a pécsi székhelyű Magnus Aircraft repülőgépgyár. Egyre szorosabb együttműködést akar kiépíteni ugyanis a magyar kormány a nigériai légierővel – írta 24.hu. A lapnak megerősítette a cég ügyvezetője, hogy a nigériai légierővel 20-50 polgári és megfigyelő légcsavaros repülőgépek beszállításáról, valamint nigériai pilóták magyarországi kiképzéséről állapodtak meg.
A magyar cég fegyverrendszer nélkül adja majd el a repülőgépeket, amelyeket helyi fegyveres szervezetek ellen vetnek majd be.
Elsősorban gazdasági okok miatt vásárolhat az afrikai ország ilyen repülőgépeket, mivel egy harci helikopter üzemeltetési költsége 6000 dollárba kerül óránként, míg a légcsavaros repülőgépeké csupán 60 dollárba – írta a lap. A Magnusnak van egy leányvállalata Kenyában is.
Palkovics László tavaly októberben jelentette be, hogy kiemeltnek tekinti a hazai repülőgépipart. A cég tulajdonosa Tarány Gábor: mint a HVG korábban megírta, az ő DAK Acélszerkezeti Kft.-je kapta a legnagyobb megrendelést 2015-ben a szerbiai határkerítés építésekor.
Százszor olcsóbb azoknak a légcsavaros repülőgépeknek az óránkénti üzemeltetése, amiket a nigériai légierő vásárolt egy magyar cégtől, mint egy harci helikopteré.
Megállapodott a nigériai légierő főparancsnoksága és a pécsi székhelyű Magnus Aircraft repülőgépgyár. Egyre szorosabb együttműködést akar kiépíteni ugyanis a magyar kormány a nigériai légierővel – írta 24.hu. A lapnak megerősítette a cég ügyvezetője, hogy a nigériai légierővel 20-50 polgári és megfigyelő légcsavaros repülőgépek beszállításáról, valamint nigériai pilóták magyarországi kiképzéséről állapodtak meg.
A magyar cég fegyverrendszer nélkül adja majd el a repülőgépeket, amelyeket helyi fegyveres szervezetek ellen vetnek majd be.
Elsősorban gazdasági okok miatt vásárolhat az afrikai ország ilyen repülőgépeket, mivel egy harci helikopter üzemeltetési költsége 6000 dollárba kerül óránként, míg a légcsavaros repülőgépeké csupán 60 dollárba – írta a lap. A Magnusnak van egy leányvállalata Kenyában is.
Palkovics László tavaly októberben jelentette be, hogy kiemeltnek tekinti a hazai repülőgépipart. A cég tulajdonosa Tarány Gábor: mint a HVG korábban megírta, az ő DAK Acélszerkezeti Kft.-je kapta a legnagyobb megrendelést 2015-ben a szerbiai határkerítés építésekor.
Nordtelekom
MTI, 2009. december 11. 15:15
2009. december 15-ig akarja bevezetni a 202.680 darab, egyenként ezer forint névértékű törzsrészvényét a Nordtelekom Nyrt. a BÉT részvényszekciójának B kategóriájába.
A távközlési szektort jelenleg az A kategóriás Magyar Telekom és a B kategóriás TVNetwork alkotja a magyar börzén. A Nordtelekom főtevékenysége a távközlésen belül az internet- és távbeszélő szolgáltatás. A társaság 2009-ben megkezdte az internet alapú televízió szolgáltatását, és 2010-ben szeretné megkezdeni a mobil internet csomagok értékesítését.
A Nordtelekom előkészítette több konkurens cég felvásárlását. Amint azt Gácsi Mihály, a Nordtelekom igazgatóságának elnöke korábban elmondta: az átláthatóbb működés és a későbbi tőkebevonás miatt megy a társaság a tőzsdére. Az elnök azt is elmondta, hogy tárgyalásokat folytatnak magyarországi akvizícióról, mert így szeretnék növelni az ügyfelek számát. Jelenleg 7-8 ezer internetes ügyféllel rendelkezik a Nordtelekom.
A kibocsátási tájékoztatóból az is kiderül, hogy a tőkeemelésben résztvevő befektetőket már kiválasztották, igaz, nem közölték. A tőkeemelést adó-, pénzügyi- és marketing megfontolásból a tőzsdei bevezetés utánra halasztotta a cég. A 202,68 millió forint jegyzett tőkéjű Nordtelekom részvényeinek 60 százaléka a budapesti BELTÁV Belvárosi Internet-szolgáltató és Távközlési Kft. tulajdona. A részvények 20 százalékát a Cipruson bejegyzett Scandinavian EQT Invest Limited birtokolja, 10 százalék pedig a dunaújvárosi Dr. Nagy Ügyvédi Irodánál van.
A Nordtelekom saját tőkéje 2009. szeptember 30-án 242,2 millió forint volt. Az év első kilenc hónapjában a bevételek elérték a 280 millió forintot, szemben a tavalyi egész évi 307 millió forinttal. A mérleg szerinti nyereség az év első háromnegyedévében közel 14 millió forint volt, míg 2008 egészében 2,7 millió forint nettó nyereséget könyvelt el a társaság.