Ki nem találná, mi történt a BMW-gyár körüli fejlesztésekkel!A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat visszautal arra a 2018 novemberi határozatra, amely a 71 milliárd 183 millió forintot biztosította a majdani autógyár infrastruktúrájának (közút, vasút és közmű) a kiépítésére. Az akkori ütemezés szerint 2019-ben 8 milliárd, idén 29 milliárd, míg 2021-ben 34,5 milliárd forintot lehetett felhasználni. A megemelt 73 milliárd 183 millió forint ütemezése pedig a következő: 2019-ben 6,3 milliárd (tehát ekkor elmaradás volt), idén változatlanul 29 milliárd, míg jövőre 37,8 milliárd, vagyis az eredeti összeg, plusz a tavalyi elmaradás és a most jóváhagyott 1 milliárd 505 millió forint. Idén januárban a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte, hogy az Ebes és Debrecen közötti vasút felújítási összegét megemelte. A vasútépítést még 2017 decemberében nyerte meg a V-Híd Építő Zrt., együtt a felcsúti székhelyű R-Kord Építőipari Kft.-vel, nettó 13 milliárd 778 millió forinttal. A munkát az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozza. Ez az összeg módosult 15 milliárd 283 millió forintra. A különbség 1 milliárd 592 millió forint.A közlemény a módosítást azzal indokolta, hogy az Innováció és Technológiai Minisztérium (ITM) levelével elrendelte a NIF részére, a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet (ez a majdani BMW-gyár területe) kialakításával összefüggő közúti és vasúti infrastruktúra fejlesztési feladatok megvalósítását. A feladatok részeként átépítik a 108-as számú vasútvonal bekötését Debrecen állomásba, illetve új vágánykapcsolatot alakítanak ki a 100-as számú vasútvonalon Debrecen állomás előtt.A most megemelt és a vasútépítésre szánt többlet szinte azonos a két Mészáros érdekeltségű cég megemelt kivitelezési összegével.
35 milliárd forint helyett 38,5 milliárdot lehet vasútfejlesztésre költeni Magyarországon 2021-ben, így döntött a kormány. Az erről szóló határozatot az Mfor.hu hozta.A pénzből jut:
a Békéscsaba, Hódmezővásárhely, Szeged és Szabadka térsége elővárosi közlekedésének fejlesztésére,
a Budapest–Kolozsvár-vonalra,
a Budapest–Varsó nagy sebességű vasútvonal fejlesztésére,
valamint a Közép-Duna menti térségben tervezett országos és helyi közúti, valamint vasúti felújításokra és fejlesztésekre (például a Székesfehérvár–Pusztaszabolcs-vonalra, vagy a Pusztaszabolcs–Dunaújváros–Mezőfalva–Paks útvonalra).
A lap szerint a nagy sebességű vonalak helyett inkább – a többi közt – a Debrecen–Mátészalka-vasútvonalra kellene költeni, ahol nemcsak a pálya minősége kritikán aluli, a vasúti kocsik is elavultak és kényelmetlenek. Civilek a napokban éppen ezen a vonalon osztottak „túlélőcsomagot” az utasoknak, hogy így hívják fel a figyelmet az áldatlan állapotokra.
Ha rám gondoltál voltam én sokáig részvényes. Aztán az sem véletlen hogy ez változott. Azóta is voltam már részvényes nem volt sikeres osszessegeben. De nem figyelni a részvényt annak aki ezen a kis BÉTen akar homokozni az szerintem luxus. Főképp azért mert látványos ami történik. Mondjuk úgy hogy nagy valószínűséggel és javarészt nem piaci folyamatoknak vagyunk szemtanui. Ha pedig így van akkor lesz úgy is hogy újra lehet a részvény zöld jelzésű. Ezért igyekszem figyelni. Mert a funda amúgy már egészen patent.
kár h. nem több ezres darabszámmal tette be. Technikai kérdés: így, hogy nincs sávszél, ha vki záróban berakna pl 611-re mondjuk 1m darabos vételt, és annyi is lenne a záró, akkor ilyen réssel 611-en nyitnánk másnap?
NEW OPUS GLOBAL