Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2024. 01. 18. 17:09
Előzmény: #363159  Tanckar
#363160
Itt csak a '400 Ft-os' oszti segíthet meg a piócás ember...
Tanckar 2024. 01. 18. 17:07
Előzmény: #363158  wtcsab
#363159
17015
wtcsab 2024. 01. 18. 17:05
#363158
z2810
DartTrader
DartTrader 2024. 01. 18. 17:01
Előzmény: #363152  Balin2020
#363157
A hidrogént a kőolaj feldolgozása során az üzemekben használják fel. Eddig is volt Hidrogén üzem Százhalombattán, de az földgázból állított elő hidrogént. Ez az üzem villamosenergiával fog működni, és szerintem a nyári napenergia túltermelés közeli állapotban,  - amikor olcsó, vagy fizetnek azért, hogy elhasználd a villamos energiát - lesz kifizetődő, de a termelése jóval kisebb lesz, mint  a meglévő hidrogén üzemeké. Az is célja lehet az ilyen üzemeknek, hogy a nyári fölösleges napenergiát felzabálják, és stabilizálják a rendszert.
Törölt felhasználó 2024. 01. 18. 16:47
Előzmény: #363153  Fibonacchi
#363156
Ez a TOCKOS is felébredhetne már....😁😁
Törölt felhasználó 2024. 01. 18. 16:46
Előzmény: #363153  Fibonacchi
#363155
17100 !!!
wtcsab 2024. 01. 18. 16:45
Előzmény: #363152  Balin2020
#363154
Mondjuk pestre nem vennék teslát, mert ez itt dodgempálya, és vidékre sem, mert ott a távolságok, tölthetőség, traktorok. Amúgy a tesla önmagába jó lehet, és most megnéztem, elég jól tartja az árát, és elmegy több százezer km. De nem néz ki olyan jól a csomitartóba a betonkeverő.....:)), szóval nem egy jó magyar munkásautó. (de szép és jó, de még olyan idegen)
Fibonacchi
Fibonacchi 2024. 01. 18. 16:43
Előzmény: #363152  Balin2020
#363153

Értem én , hogy vívanyajutó, meg hidrogénes is, esetleg kukás kocsi meg az  olaj ár is emelkedik, magas lesz az oszti, de a rv ára mikor fog megindulni? Mondjuk felfelé! :)
Közben a PTO 17040-en .
Balin2020
Balin2020 2024. 01. 18. 16:20
Előzmény: #363151  Oazis53
#363152
Én már 2020-ban is írtam, hogy a hidrogén egy jó lehetőség a MOL-nak. A tárolása és forgalmazása technológiailag nagyon közel áll, ahhoz amit ma csinálnak. Ráadásul azóta megvették az Alteot. Lehet a Panenergy lesz a következő. Teherszállításban és tömegközlekedésben, értve ez alatt a légi, tengeri, közúti forgalmat gyakorlatilag az egyetlen valóban reális alternatíva. Max. a városokon belül tudom elképzelni az elektromos nehéz gépjárművek térnyerését. Ugyanakkor személyközlekedésben is, ha a hosszútávú utakat nézem, ott is inkább a hidrogén lehet a megoldás. Tehát az elektromos járművek elsősorban a városi közlekedés megreformálására valók. Évek óta ezen a véleményen vagyok.
Oazis53
Oazis53 2024. 01. 18. 16:09
#363151
Ez a hidrogén vonal nagyon bíztató. Energiát tárolni hidrogén gyártással. Az olajfinomító meg még sok 10 évig nagy üzlet, rengeteg terméket gyártanak ott nem csak benzint. Ha meg kevesebb benya kell a jövőben, akkor a melléktermékek árait felviszik az égbe ..ugyanugy nyereséges lesz a MOL.
Balin2020
Balin2020 2024. 01. 18. 15:42
Előzmény: #363149  Magicmaan
#363150
No, de ez sem az, amire a tömegek váltani fognak. A legtöbb vásárló a használt benzinest/dízelt keresi továbbra is. Az új autó sem merül fel, nem hogy a hibrid vagy a tisztán elektromos, amik plussz millákat jelentenek vásárláskor.
Normális méretű új elektromos, amibe 2 főn felül még beférne valaki szükség esetén, nincs 12 misi alatt. Igazából rendes, hálózatról tölthető hibrid sem nagyon. 
A mercit meg inkább hagyjuk, mert az meg hagyományosan sem az átlagember autója!
Magicmaan
Magicmaan 2024. 01. 18. 14:24
Előzmény: #363145  HuTi
#363149
Mi 3 hónapja vettünk egy új plug-in hybrid Mercit a feleségemnek, ami elmegy egy töltéssel 70-110km-t. Az esetek jelentős részében villannyal megy, jelenleg 1.9l/100km-en áll az üzemanyagfogyasztási átlag, amikor hosszabbat kell menni, ott a benzinmotor is.
Persze ebben van minden technológia (villany, akksi, belső égésű motor), ami szervizigényesebb lehet, de ha ezek jól kiforrják magukat, én ebben látnám az aranyközéputat.
HuTi 2024. 01. 18. 13:55
Előzmény: #363145  HuTi
#363146
Még egy dolog a villanyautózás és a MOL (de írhatnék más hasonló profilú vállalatot) kapcsán:
Azt az egyet ne felejtse el senki, hogy a villanyautót tölteni kell. Méghozzá a leginkább és a leggyorsabban hosszú utazások alatt, főként autópályán. Jelenleg a töltőállomás üzemeltető hálózatok rendelkeznek potenciálisan a legjobb infrastruktúrával ebben a tekintetben. Ott van az áram, ott van a létesítmény, ott van az étterem/büfé/kiskereskedelmi egység egy helyben az autópályák közepén. A MOL csoportnak ma van nagyságrendileg 2400 (éppen a Lengyel terjeszkedés lezárásaként megszűnik itthon pártucat kút) töltőállomása, van egy egészen jó nemzetközileg átjárható fejlődő villanyautó töltőhálózata és 1200 fresh Cornere óriási nyereséggel. A nem-üzemanyag értékesítés marzsa 35-40% körül alakul.
 
Nyugodtan össze lehet kötni ezeket a pontokat és kiderül, hogy a következő évtized közepén-végén már rég nem a kőolajtermék lesz a húzóágazat, hanem a vegyipar mellett a kiskereskedelem.
HuTi 2024. 01. 18. 13:43
Előzmény: #363137  wtcsab
#363145
Szerintem a kölcsönzős sztori szalagcímnek jó, de a valóságban árnyaltabb a dolog. Nagyon nyomott áron kapták az autókat, iszonyatosan sokat mentek velük, sok autóval Ubereztek meg futárkodtak pont azért amit írtál (az üzemanyagot -töltést- a bérlő fizette) és most az árcsökkentések betettek az eladhatóságnak. Bérlős autónál valószínűleg fokozottan érvényesül, hogy az alacsony km költség miatt sokkal többet mennek velük.  
Magánszemélyeknél az általad vázolt matekkal az a baj, hogy a 15-20 milliós villanyautónak felszereltség, teljesítmény tekintetében nem a 6-10m forintos benzines az alternatívája.
 
Nagyon egyszerű a dolog: Van egy kategória ahol van felára a villanyhajtásnak, ez jellemzően a 12-15m HUF alatti árkategória. Ott árelőnnyel indul a benzin/dízel amit aztán fogyasztás és használat függvényében vagy kiautózol vagy nem. A 15-20 milliós kategóriában az a helyzet, hogy sokszor eleve árelőnnyel indul a villanyos, nincs mit behozni.
 
A másik a futás. Szerintem évi 15 ezres futásnál vagy az alatt nincs értelme anyagi szempontból a villanynak, legfeljebb a kényelem miatt ami meg mindenkinél máshogy forintosítható.
 
Saját példám, hogy vettem egy Model 3-at újonnan 15m-ért, amiből akkor legfeljebb egy alacsonyan felszerelt 320i-t vagy C200-at lehetett volna vásárolni, tehát eleve nem volt mit ledolgozni. Hasonló felszereltséggel már belekarcoltak volna a 18-20m-ba. Támogatást most szándékosan nem is veszem bele a számolásba, mert az vagy van vagy nincs, vagy megkapja valaki vagy nem (nálunk...). Ezt a kocsit most 11m-ért veszik meg tőlem úgy, hogy a családon belül már elkelt és ismerősi körből is lenne aki átveszi. Most néztem egy 320i-t ami fél évvel újabb, mint az enyém és 40e-rel kevesebb benne a km, azt árulják 12-ért.

2.5 év alatt mentem 75e km-t. Vettem rá egy szett téli gumit, 850e Ft volt az össz töltési költségem (töltési veszteséget, nyaraláskori fizetős töltéseket is beleszámolva), 0Ft volt a szervizköltségem. Télen meleg kocsival indulok, nyáron hűvös vár a parkolóban. Hogy ezután mi lesz azt nem tudom, de heti 3 nap kb 5 órát kell parkolnom a belvárosban így havi 36e Ft parkolási díj marad a zsebemben. A 320i valós fogyasztása jó esetben 7.5l/100km, azzal szemben spóroltam kb 2m Forintot. Nem ettől fog megtérülni.
 
Mindezek ellenére azt gondolom, hogy nem kell és nem való mindenkinek a villanyautó, az olajcégeket pedig még nagyon sokáig nem fogja fenyegetni. A következő 15-20 évben még nőni fog az olaj utáni kereslet és utána sem megszűnni fog. Én úgy gondolom, hogy a fosszilis üzemanyag a szállítmányozásban, tömegközlekedésben, légi és vízi közlekedésben ebben az évszázadban sem biztos, hogy leváltásra kerül. A személyi közlekedésben pedig évtizedekig együtt fog létezni az alternatív hajtással. A sajtónak és a politikusoknak persze az az érdeke, hogy ebben is éket verjen a társadalom rétegei közé, holott semmi szükség azzal foglalkozni, hogy a másik ember milyen autót vezet.
 
Ennyi idő alatt ezek a vállalatok rég átalakulnak vegyipari és kereskedelmi cégekké, így nem kell őket félteni. 
kreta
kreta 2024. 01. 18. 13:42
Előzmény: #363140  Adelchi
#363144
Valahonnan elvonják azt a pénzt fáj nekik de az autóról nem mondanak le lemondanak másról cserébe bár nekem meggyőződésem hogy a városba is könnyebb közlekedni
kreta
kreta 2024. 01. 18. 13:42
Előzmény: #363140  Adelchi
#363143
Valahonnan elvonják azt a pénzt fáj nekik de az autóról nem mondanak le lemondanak másról cserébe bár nekem meggyőződésem hogy a városba is könnyebb közlekedni
kreta
kreta 2024. 01. 18. 13:42
Előzmény: #363140  Adelchi
#363142
Valahonnan elvonják azt a pénzt fáj nekik de az autóról nem mondanak le lemondanak másról cserébe bár nekem meggyőződésem hogy a városba is könnyebb közlekedni
kreta
kreta 2024. 01. 18. 13:42
Előzmény: #363140  Adelchi
#363141
Valahonnan elvonják azt a pénzt fáj nekik de az autóról nem mondanak le lemondanak másról cserébe bár nekem meggyőződésem hogy a városba is könnyebb közlekedni

friss hírek További hírek