Nos úgy tünik győztünk, megszületett a rendelet, hogy a totem oszlopokra ki kell irni az üzemanyag árakat, és a MOL tegnap már ki is irta , szinte elsőként lépve....már csak az érthetetlen hogy miért vette le, sok fogyasztó szimpátiáját megnyerte volna vele többet ért volna mint 1 hónapnyi folyamatos reklám a mediában, nagy baromság volt köztünk szólva...
De a klényeg hogy elértük a tisztességes fogyasztói tájékoztatást és ebben némi szerepe a portdóliónak és e fórumnak is volt, lévén az elsők között vetettük fel élesen a kérdést.
Az üzemanyag kiirás pedig unicum még ma is, amit szerintem célszerü folytatni a nagy ár eltérések miatt...
De a klényeg hogy elértük a tisztességes fogyasztói tájékoztatást és ebben némi szerepe a portdóliónak és e fórumnak is volt, lévén az elsők között vetettük fel élesen a kérdést.
Az üzemanyag kiirás pedig unicum még ma is, amit szerintem célszerü folytatni a nagy ár eltérések miatt...
MOL: 8,748 Ft-os célárfolyam (Erste)
Ugrás a cikkhezA szakértő kiemelt hangsúllyal szerepelteti értékelésében a stratégiában szereplő, organikus eredmény növelő képesség kiaknázását. Mint ismeretes a MOL éves szinten 175 m USD költségmegtakarítást kíván elérni 2005-re. A belső költség hatékonyság javításában már az elmúlt három évben is látványos eredményeket ért el a társaság.
Pletser Tamás előrejelzése alapján a MOL (jelenlegi HUF/USD árfolyam mellett) már elérheti vagy meghaladhatja az új stratégiában meghatározott 1 milliárd dolláros EBITDA-t. A 2002-es 40 mrd Ft-os előrejelzésből kiindulva a társaság a negyedik negyedévben 15 mrd Ft-os nettó veszteséget érhet el, melynek fő oka a létszámcsökkentésre megképzendő 100 millió dolláros céltartalék.
A 8,748 Ft-os célárfolyam (fair value) diszkontált cash flow modell alapján került meghatározásra (a fair value 1.5%-ot emelkedett a Slovnaft tranzakció és az új stratégia következtében).
Mutató alapú összehasonlításban; P/E-t alapul véve enyhe alulértékeltséget mutat a részvény, míg EV/EBITDA és P/Sales szinten enyhe felülértékeltség jelentkezik.