a tegnapi falbontó események is végképp feltették bennem a kérdést, hogy mi lesz az országgal?, mert véleményeket hallani a FIDESZ-ről, Gyurcsányról, holott a kérdés az, hogy mi lesz veled Magyarország?, erre kell a választ keresni!
"büdös vagyok
meg kell fürdenem
kimosnom a seggemből az elmúlt három nap papírdarabjait
(...)
bevizeltem
akár egy disznó
a perzselés előtt
(...)
ondómban levő életenergiám
azonban nem tudtam rendesen szabályozni
állandóan ejakulációm volt
..."
L. Simon László a parlament kulturális bizottságának elnöke. És a miédiatörvény egyik alkotója, aki nagyon aggódik a gyerekek, fiatalok személyiségfejlődéséért.
Szerintem a közmunkaprogram az kevés! Két okból.
Mindenképp kevés csak egy ponton "fogni a kezét" az így mentoráltáltak egy alsó rétegének. Végig fogni kell a kezüket az egész életvezetés minnél nagyobb részében.
Plusz valamivel motívlóbb jutalmazást kell felmutatni ami több egy 4órás állásért 30ezerFt-nál.
Jó és jó -lehet hogy mindez nem megy! De akkor ennélkül meg szinte reménytelen szerintem.
Egy ilyen rendszer nyitott lenne alól és felül is. Úgy kellene megalkotni hogy mindenképp egy színvonalat nyújtson a totál nyomorhoz képest annak aki képes bentmaradni. Ki is lehetne innen emelkedni tanulással szorgalommal, -viszont ki is lehetne esni többszöri, vagy mindjárt egy súlyos fegyegyelem és rendsértéssel.
A legalsó legpeiférikusabb , mellesleg legreproduktívabb réteg ilyen 18év körül már nem az a kérdés hogy tanuljon, vagy sem, hanem már a második gyermekét várja ilyen életkora körül. Semmi esély hogy tanuljon, vagy dolgozzon ilyen körülmények közt.A család minden generációja , természetesen a szülők is így élnek. Ettől a kultúrától idegen a fegyelmezett beosztó, a minimálisan is rendelkezésre álló erőforrások beosztása, és a jövő érdekében való szigorúan következetes felhasználása. Más kérdés hogy ezekből az erőforrásokból (segélyekből)ez szinte fizikailag is lehetetlen. A nyomorhelyzet determinálva van. Amelyik nem bűnöző arra már fel lehet nézni mint aki sokat tett, -illetve nem vett el -az asztalról.
Tabuktól mentes kreatív gondolkodással is szinte lehetetlen ezen segíteni.
Én max egy az egész családot magában foglaló bentlakásos tanulás és munka programot tudnék elképzelni ami állandó mentori-felügyelői menedzselés alatt tartaná őket.A nevelő-menedzselőmentorok már már rendőrhöz közelálló fegyelmezői jogokkal is fel lennének felruházva. Mindemellett a programnak önkéntesnek kellene lennie. Képességüknek megfelelő munkát adna pl. szalagmunkát a mentoráltaknak. A fizetésen felül egy minimál-lakóparban a putrikat mindenképp meghaladó minőségű egyszerű lakókörülményeket kellene biztosítani. A tisztaságot és a rendet megtartatni,kultúrális életet biztostani.A rendet megtartani és a renitenseket , együttműködésre alkalmatlanokat visszaküldeni a sohó-ba ahonnan jöttek.
"Egy olyan családban, ahol akkora a szegénység, hogy a létfenntartás van veszélyben, ott bizony a gyerek esetében nem lesz igaz a szöveged, hogy ha akar a gyerek akkor továbbtanul. Nem, mert a szülei azonnal dolgozni küldik. "
-És ez még egy optimális eset. Sőtt ritka eset. Pláne az hogy még sikerül is dolgozni.
Mert sok ilyen esetben sem tanulni, sem dolgozni nem küldi, vagy nem sikerül az ifjoncnak, meg sokszor persze a szülőnek sem.
A vita abban lehet közöttünk, hogy mitől lesz több szakképzett gyermek ha marad 18 év a korhatár?
Aki akar tanulni megteheti. Aki pedig csak azért tanul mert KÖTELEZÖ attól még nem tud levizsgázni.
Ahogyan írtam már többször is, hogy beszéltem olyan 4.-es fiúval aki nem tudott OLVASNI. Hogyan lett 4.-es?
A korhatár nem megoldás, ha tudomásul veszitek ha nem.
Arra jó egyedül, hogy olyan gyermekeket is az iskolában tartson akik nem tanulni akarnak ( a csp. miatt járnak egyedül) így elveszik a lehetőséget azok elől akik pedig szeretnének egy szakmát kitanulni.Rendetlenek, elveszik a tanárok lehetőségét az oktatástól. Minden erejükkel a rend, fegyelem fenntartására összpontosítanak.Az oktatás hátrányt szenved.
Ti ezt nem ismeritek el ahogyan azt sem, hogy sajnos van egy réteg aki hajlamosabb a kisebb bűncselekmények elkövetésésre. Ezt nevezte egy "okos" politikus megélhetési bűnözésnek....
És csak annyit, hogy a szülő hová küldi dolgozni a 15 éves szakma nélküli gyermekét?
Dolgozni nem tudja, de az iskolába mehet....
És az új rendszerben teljesíteni kell mert különben kizárják.
Pampa, elég csak a hozzászólásaidra gondolni ahhoz, hogy belássuk, a tankötelezettség valóban nem minden. Csakhogy ahogy csendes is írta, egy kiskorú nincs minden tekintetben tisztában cselekedetei súlyával (lásd nagykorúság határa), így nem várható el tőle, hogy 15 évesen ezt belássa. Ráadásul a tankötelezettség nem csak a gyereket védi meg saját magától, hanem a szegény családok gyerekeit szülei akaratától is. Egy olyan családban, ahol akkora a szegénység, hogy a létfenntartás van veszélyben, ott bizony a gyerek esetében nem lesz igaz a szöveged, hogy ha akar a gyerek akkor továbbtanul. Nem, mert a szülei azonnal dolgni küldik.
Teljesen döbbenetes, hogy - egy állítólag iskolázott ember - ilyen ostobán álljon ehhez a kérdéshez. Szerintem meg kéne próbálnod önállóan gondolkodni és nem egyből visszaböfögnöd azt, amit aktuális vezéred mond.
A tankötelezettség leszállításával bizony pont az a gyerek kerül méghátrányosabb helyzetbe, akinek eddig is kicsi esélye volt a felemelkedésre. Aminek egyetlen útja és módja a tanulás.
15:40, púder, Portugália a "bóvli" szélén, mitől vagyunk mi jobbak? Gyarmataink nincsenek, bevételi forrásunk, esetleg, ha eladjuk a 100 milkás páncélozott fideszes audikat, talán, ha az audi azt nem mondja a "kölcsön kenyér vissza jár"..
Elfogadhatatlannak nevezte a tankötelezettségi korhatár kormányzat által tervezett, 15 évre való csökkentését Hiller István korábbi oktatási és kulturális miniszter az MSZP országgyűlési frakciója humánpolitikai kabinetjének konferenciáján kedden Budapesten.
A Tankötelezettség: következmények és lehetőségek című tanácskozáson a volt miniszter rámutatott: a tankötelezettség korhatárának leszállítása "ördögtől való gondolat,(...) ez az út a pokolba viszi mindazokat, akiket az oktatási-nevelési rendszer ilyen formán kitaszít magából".
"akiket az oktatási-nevelési rendszer ilyen formán kitaszít magából".
Csak azokat taszítja ki akik KI AKARNAK MARADNI.
Miért kellene azt tanítani aki nem akar?
Legyen már egy 14-15 éves gyermeknek annyi magához való esze, hogy felfogja csak akkor van jövője ha piacképes szakmát szerez magának. Ezt az állam nem adhatja neki alanyi jogon. De biztosítja a tanulás feltételét csak élni kell vele.
Aki ezt nem érti meg 15 éves korára az 18-ig sem fogja fel.
szvsz
Mi lesz veled Magyarország?