Öt európai ország - köztük Magyarország- ellen indít kötelezettségszegési eljárást az Európai Bizottság a légszennyezettség miatt, ami újabb csapást jelenthet a dízeljármûveknek. Lép az Európai Bizottság Évek óta folyik
Lassan csak rájön mindenki, hogy sikerült egy betarthatatlan szabályozást csinálni és mindenki kikerülte. Jó lett volna ha eleve nem fordul a dízel felé a személyautózás. Már mindegy, viszont az jó dolog, hogy erősen megy ki a divatból.
Az a vétkük, hogy az adblue-rendszer bevezetését éveken át késleltették, és ehhez a német-francia nagypolitika szépen asszisztált. Egy EUR6-os (adblue-s) rendszer semmivel sem bocsát ki kevesebb mérget, mint egy benzines VISZONT kevesebb a széndioxid-kibocsátása (reális fogyasztási adatokkal számolva úgy alsóhangon 10%-kal). Azaz a jelenlegi évi 30e km-em (90%-ban autópálya) megtétele során dízellel járva 3-400 kiló tiszta széndioxiddal kevesebbet pöfögök a légkörbe, mint a benzines kolléga. A bolygó élővilága nem az x km sugarú körben leülepedő részecskékbe, lebomló nitrogénoxidokba fog belehalni, hanem a széndioxidba.
Pedig a magyar autósok bő 80%-ának kifejezetten rossz üzlet a dízel. Ha jól rémlik, úgy évi 20e km felett érné meg, ennyit pedig egy ilyen kis országban elég kevesen mennek. Főleg, h Mo.-gon a gázolaj kb egy árban van a benzinnel, míg a fritzeknél a benzin literenként 15centtel drágább. #9: +1! (dízeles tulajként mondom) Ha nem csaltak volna, akkor az amúgy sokkal környezetkímélőbb EUR6-os dízelek gond nélkül terjedtek volna el Európában, alacsonyan tarva a széndioxid kibocsátást ÉS adblue-s rendszer lévén a többi káros anyagot is. Ez viszont a jelenlegi boszorkányüldözés miatt lehetetlen, az emberek vagy százezer EUR-ba kerülő, 2 munkábamenés után töltőre szomjazó Teslákról álmodoznak, vagy a TDI-hez hasonló füstöt eregető turbóbenzineseket veszik, azt képzelve magukról, hogy húdemilyen környezetbarátak: http://www.origo.hu/auto/20131202-ezerszer-mergezobbek-a-turbos-benzinmotorok.html
Azert az autogyartok egy resze be tudta tartani az eloirasokat. (Vagy legalabbis probalta amennyire tudta.) Raadasul mikor borult a bili, akkor is csak tagadtak egy darabig. Szoval szerintem ez ugy undorito, ahogy van. Clean diesel. Hat persze!
Szerintem ott még nem jelenthettük ki, mert akkor még csak az volt, hogy
más autógyártókhoz hasonlóan gyártottak maguknak megoldást a
betarthatatlan szabályok kijátszására. Ettől függetlenül iparági
összehasonlításban csúcsminőségű dízelmotorokat állítottak elő. Most
teljesen más a helyzet, mert a kolléga által leírt helyzet arról
árulkodik, hogy le lettünk szarva mint vásárló, és inkább
hulladéklerakónak tekintenek minket. Ez egy újfajta tiszteletlenség az
irányunkba, én erre mondtam azt, amit.
Hah a Tiguan-nál meg van 125 lovas benzines, a többi mind dízel. 125 lovasat meg senki nem vesz. Szépen megtoltak minket dízel ajánlatokkal, a "hülyéknek" jó lesz.
Azt nézem, hogy a VW csoport, főleg a Skoda számos modellnél kiszedte a konfigurátorából a benzinesek nagy részét Magyarországon és helyette leginkább a 150 vagy 184 lovas dízelt lehet csak választani (ahol eddig volt 1.8 benzin, meg 2.0 benzin azokat már nem lehet rendelni). Nekem ebből az egészből az jön le, hogy ide (keletebbre) próbálják "elnyomni" a dízeleket, miután a németek nem veszik.
Szval a dízel aligha kerülhető meg egyelőre, max az EUR6-os, adblue-befecskendezéses technológiát kell keresztülverni minden szereplőn, a régi kocsikat is EUR6-osra kell cserélni/ha lehet átépíteni. Ezenkívül hiányolom a piacról a dízel-elektro hibrideket, amik városban villanyautóként, hosszabb sztrádás szakaszokon (természetesen EUR6-osra épített) dízelként funkcionálnak.
Oké, a benzin meg úgy másfélszer annyi széndioxidot produkál, a méregdrága villanyszarokkal meg próbáld meg levinni Münchenből a családot az Adriára...
Ez már a vég? Bedurvul a dízel elleni hadjárat
Ugrás a cikkhez