Amit írsz semmi köze nincs ehhez a céghez. Hamarosan lesz éves jelentés, meglátjuk, hogy a core tevékenység mit hoz. Illetve várjuk a hírt, hogy haladtak-e az MVM-mel. Vélhetőleg 50Ft alatt akkor is jó vétel longban, ha nem lesz hidrogén buli. 20%-ra van innen.
Ez igaz! Meg az is, hogy az EU sajnos egy kalap alá vesz minden tagállamot. Ha itt nálunk valaki bejut a kórházba és nincs orvos, nincs ápoló, nincs gyógyszer stb. akkor nem Hidrogén előállításért meg környezetvédelemért fohászkodik. - Mondom ezt egy egyszerű magyar állampolgárként. Épduferr tulajként meg azt kívánom sikerüljön a nagy szabadalom!
Dehogyis vagyunk okosabbak, legalábbis én biztosan nem. Viszont tény, hogy Németországban már régebben rájöttek a napenergia hasznosításának módozataira mint a Magyar Villamos Művek. Napelemparkjaik száma, mérete, ha fajlagosan hasonlítunk is sokszorosan meghaladja a Magyarországit. Gondolom az elektrolízist is ismerik. A Hidrogén tárolását, szállítását is megoldották, ha már a tömegközlekedésben rendszerbe állítottak Hidrogénnel hajtott járműveket. Nos a tapasztalatuk az volt, hogy nem gazdaságos. Ettől persze igaz az, hogy létezik zöldhidrogén és környezetbarát. Most ez a magyar konzorcium rengeteg pénzt befektetési végigjárja majd azt az utat amit már más országokban előttük megtettek és utána levonják ugyanazt a tanulságot. Lehet demagóg amit gondolok, de lehetne a magyar egészségügyi fejlesztésekre, oktatásra is költeni ezt a pénzt.
Előbb szerintem olvassatok utána: https://www.tuv.com/landingpage/hu/hydrogen-technology/main-navigation/allgemein/ Senki nem beszélt hidrogénmeghajtású autókról, bár jó tudni, hogy a jövő nem egy hajtásláncban lesz kódolva. Lesz elektromos áram, hidrogén, hibrid, LPG. De itt most NEM erről van szó, hanem a naperőművek átal tüskeszerűen túltermelt energia gyors és hatékony, nem utolsó sorban ZÖLD tárolására. Nekünk nincsenek hegyeink. mint az osztrákoknak vagy a bajoroknak, akik felszivattyúzzák a plusz energiából a vizet 2000m-re és onnan leengedik turbinákon keresztül, amikor épp energiahiány van. A vízbontás zöld és ha épp nem süt a nap, akkor a hidrogén könnyen "vissza transzformálható" elektromos energiává. Ha annyi marhaság lenne, akkor gondolom sem a MOL sem az MVM nem foglalkozna vele :) De persze lehet, hogy ti sokkal okosabbak vagytok, mint Magyarország két legnagyobb energetikai cége. :):):)
Helló sport(fogadó) társ! Érdekesség képen írom, hogy már jó pár éve itt a BÉTen is volt egy cég amely a vízhajtású autóban látta a jövőt. Nekem is volt részvényem, el is adtam még időben - hál Istennek szolíd nyereséggel. Valami orvos találta fel a szerkezetet ami szintén szabadalmaztatás ígéretével került egy kiüresedett cég profiljába ott a BÉTen. Jó volt a piár, tépték a részvényt, egekbe szökött az ára. Úgy annyira, hogy a feltaláló doki féltve az életét a nyilvánosság elé állt és mosta kezeit, hogy azért nem úgy van minden, ahogyan terjesztik. Azt hiszem aztán el is tűnt a cég a tőzsdéről, de ebben nem vagyok biztos, mert miután eladtam nem kísértem nyomon.
Magára az elektromos áram akkumulátorokban történő tárolására és a gépek, járművek árammal való hajtására gondolok. Tehát nem biztos az, hogy a jövőben az lesz a legkifizetődőbb technológia, hogy a napenergiából nyert elektromos energiával a vizből Hidrogént állítsanak elő, azt tárolják, szállítsák és a motorokat, gépeket gázzal hajtsák. Mint írtam (de Te is utána kereshetsz) Németországban ezt már próbálták és nem találták gazdaságosnak. A személyautók esetében pedig a gyártók szintén nem a Hidrogén, hanem az elektromos hajtást preferálják. Az, hogy most a Waberers, MOL, MÁV ilyesmivel kísérletezik szerintem felveti a pénzeltüntetés gyanúját. De ezt csak halkan mondom.
De ha ezt tovább gondolod, akkor felmerül a kérdés, hogy miért kell óriási mennyiségben hidrogént előállítani és tárolni amikor olcsóbb és gazdaságosabb energia is rendelkezésre áll.
Senki nem beszélt arról, hogy az elektromos meghajtást feltétlenül érdemes hidrogénre cserélni. A megoldandó probléma azt, hogy amikor a naperőművek túltermelnek, akkor nem gazdaságos akkumulátorokban tárolni az energiát. Erre alkalmasabb, ha a túltermelt elektromos árammal vizet bontba hirdrogént állítanak elő majd tárolják kiegyenlítés céljából. A Geoakku Kft-nek erre van szabadalma és az MVM-mel közösen az MVM jövőbeli felhasználása miatt indítottak egy pilot projektet. Senki nem beszélt tehát arról, hogy az ÉPDU a Világ problémáját akarja megoldani. Nem, az MVM-mel dolgoznak egy megoldáson, ami elsősorban az MVM céljait hivatott teljesíteni.
Egyébként Németoszágban (Alsó Szászországban) tavaly már valójában beszereztek, forgalomba is állítottak a vasúti közlekedésben hidrogén meghajtású mozdonyokat (vasúti járműveket). A dízeleket kívánták lecserélni ilyenekre. Mostanra arra a megállapításra jutottak, hogy az akkumulátoros- elektromos meghajtás sokkal gazdaságosabb és a hidrogén hajtásos fejlesztést elvetették. A magyaroknak is inkább más kárán kellene tanulniuk, mintsem horribilis összegeket ölni olyasmibe ami nálunk fejlettebb helyen nem hozta az elvárt eredményt. Persze az Épduffer esetében másról lenne szó. Ők a Villamosművek által vízből gyártott Hidrogén gazdaságos ipari tárolását oldották meg állítólag. De ha a hidrogénnel hajtott járművek nem igazolják azt az elvárást, hogy olcsóbbak, gazdaságosabbak mint az akkumulátoros elektromos járművek, akkor ez nem fog elterjedni.
A Hidrogén ipari méretekben történő gazdaságos tárolásának megoldására alapozni az Épduffer árfolyamát olyan, mintha azt várnánk tőlük, hogy eltalálják az ötöslottón a nyerőszámokat. Nem lehetetlen, de kevés az esély rá.
ÉPDUFERR Nyrt.
https://bet.hu/site/newkib/hu/2021.12./BET_Xtend_Piaci_hatarozat_128642995