Topiknyitó: user01 2021. 12. 01. 17:40

ÉPDUFERR Nyrt.  

Még egy cég jön a BÉT-re
https://bet.hu/site/newkib/hu/2021.12./BET_Xtend_Piaci_hatarozat_128642995
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
orbitalis 2024. 01. 24. 19:53
Előzmény: #1458  oldrider
#1460
Ez egy pilot projekt, meglátjuk mi lesz belőle.
Atti67 2024. 01. 24. 19:26
Előzmény: #1457  orbitalis
#1459
Mikor teszik közzé az éves jelentést?
oldrider 2024. 01. 24. 18:54
Előzmény: #1457  orbitalis
#1458
Igazad van, nem a Hidrogénről írtam. Sajnos az általad hívatkozott NVM sem ír egy szót sem róla. Vízről írnak, de nem a Hidrogén bontás és tárolás kapcsán, hanem, hogy felszovattyúzzág egy magaslatra, majd lezúdítják áramtermelés céljából. Ettől függetlenül még létezhet amiről írsz, csak egyenlőre nem látni az Épduferr árfolyamán.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20240124/nemet-es-lengyel-lng-terminalok-fele-is-tekint-es-otszoros-megujulo-kapacitast-tervez-a-rekordnyereseget-termelo-mvm-664957
orbitalis 2024. 01. 23. 23:30
#1457
Amit írsz semmi köze nincs ehhez  a céghez.
Hamarosan lesz éves jelentés, meglátjuk, hogy a core tevékenység mit hoz.
Illetve várjuk a hírt, hogy haladtak-e az MVM-mel.
Vélhetőleg 50Ft alatt akkor is jó vétel longban, ha nem lesz hidrogén buli.
20%-ra van innen.
oldrider 2024. 01. 23. 17:19
Előzmény: #1455  orbitalis
#1456
Ez igaz! Meg az is, hogy az EU sajnos egy kalap alá vesz minden tagállamot. Ha itt nálunk valaki bejut a kórházba és nincs orvos, nincs ápoló, nincs gyógyszer stb. akkor nem Hidrogén előállításért meg környezetvédelemért fohászkodik. - Mondom ezt egy egyszerű magyar állampolgárként. Épduferr tulajként meg azt kívánom sikerüljön a nagy szabadalom!
orbitalis 2024. 01. 23. 16:06
Előzmény: #1454  oldrider
#1455
A repowerEU pénzt nem lehet másra költeni, csak amire való.
oldrider 2024. 01. 23. 11:08
Előzmény: #1453  orbitalis
#1454
Dehogyis vagyunk okosabbak, legalábbis én biztosan nem. Viszont tény, hogy Németországban már régebben rájöttek a napenergia hasznosításának módozataira mint a Magyar Villamos Művek. Napelemparkjaik száma, mérete, ha fajlagosan hasonlítunk is sokszorosan meghaladja a Magyarországit. Gondolom az elektrolízist is ismerik. A Hidrogén tárolását, szállítását is megoldották, ha már a tömegközlekedésben rendszerbe állítottak Hidrogénnel hajtott járműveket. Nos a tapasztalatuk az volt, hogy nem gazdaságos. Ettől persze igaz az, hogy létezik zöldhidrogén és környezetbarát. Most ez a magyar konzorcium rengeteg pénzt befektetési végigjárja majd azt az utat amit már más országokban előttük megtettek és utána levonják ugyanazt a tanulságot. Lehet demagóg amit gondolok, de lehetne a magyar egészségügyi fejlesztésekre, oktatásra is költeni ezt a pénzt.
orbitalis 2024. 01. 23. 10:38
Előzmény: #1450  oldrider
#1453

Előbb szerintem olvassatok utána:
https://www.tuv.com/landingpage/hu/hydrogen-technology/main-navigation/allgemein/
Senki nem beszélt hidrogénmeghajtású autókról, bár jó tudni, hogy a jövő nem egy hajtásláncban lesz kódolva. Lesz elektromos áram, hidrogén, hibrid, LPG.
De itt most NEM erről van szó, hanem a naperőművek átal tüskeszerűen túltermelt energia gyors és hatékony, nem utolsó sorban ZÖLD tárolására. Nekünk nincsenek hegyeink. mint az osztrákoknak vagy a bajoroknak, akik felszivattyúzzák a plusz energiából a vizet 2000m-re és onnan leengedik turbinákon keresztül, amikor épp energiahiány van. 
A vízbontás zöld és ha épp nem süt a nap, akkor a hidrogén könnyen "vissza transzformálható" elektromos energiává.
Ha annyi marhaság lenne, akkor gondolom sem a MOL sem az MVM nem foglalkozna vele :)
De persze lehet, hogy ti sokkal okosabbak vagytok, mint Magyarország két legnagyobb energetikai cége. :):):)
orbitalis 2024. 01. 23. 10:32
Előzmény: #1448  Toka
#1452
És mivel bontod a vizet ember? :)
Magától nem gyünk ki a hidrogén a vízbűl.
oldrider 2024. 01. 22. 22:57
Előzmény: #1447  Toka
#1451
És saját tapasztalatom, ha iszok 2-3 fröccsöt könnyebb hajtanom a biciklit! A Hidrogén csodákra képes!
oldrider 2024. 01. 22. 22:36
Előzmény: #1448  Toka
#1450
Helló sport(fogadó) társ!
Érdekesség képen írom, hogy már jó pár éve itt a BÉTen is volt egy cég amely a vízhajtású autóban látta a jövőt. Nekem is volt részvényem, el is adtam még időben - hál Istennek szolíd nyereséggel. Valami orvos találta fel a szerkezetet ami szintén szabadalmaztatás ígéretével került egy kiüresedett cég profiljába ott a BÉTen. Jó volt a piár, tépték a részvényt, egekbe szökött az ára. Úgy annyira, hogy a feltaláló doki féltve az életét a nyilvánosság elé állt és mosta kezeit, hogy azért nem úgy van minden, ahogyan terjesztik. Azt hiszem aztán el is tűnt a cég a tőzsdéről, de ebben nem vagyok biztos, mert miután eladtam nem kísértem nyomon.
oldrider 2024. 01. 22. 22:22
Előzmény: #1446  orbitalis
#1449
Magára az elektromos áram akkumulátorokban történő tárolására és a gépek, járművek árammal való hajtására gondolok. Tehát nem biztos az, hogy a jövőben az lesz a legkifizetődőbb technológia, hogy a napenergiából nyert elektromos energiával a vizből Hidrogént állítsanak elő, azt tárolják, szállítsák és a motorokat, gépeket gázzal hajtsák. Mint írtam (de Te is utána kereshetsz) Németországban ezt már próbálták és nem találták gazdaságosnak. A személyautók esetében pedig a gyártók szintén nem a Hidrogén, hanem az elektromos hajtást preferálják. Az, hogy most a Waberers, MOL, MÁV ilyesmivel kísérletezik szerintem felveti a pénzeltüntetés gyanúját. De ezt csak halkan mondom.
Toka
Toka 2024. 01. 22. 22:14
Előzmény: #1447  Toka
#1448
....tök ingyenes a tárolása....
Toka
Toka 2024. 01. 22. 22:13
#1447
A legtöbb hidrogén tárolva a vízben van🙂...meg a fröccsömben.
orbitalis 2024. 01. 22. 21:54
Előzmény: #1445  oldrider
#1446
Mire gondolsz?
oldrider 2024. 01. 22. 20:44
Előzmény: #1444  orbitalis
#1445
De ha ezt tovább gondolod, akkor felmerül a kérdés, hogy miért kell óriási mennyiségben hidrogént előállítani és tárolni amikor olcsóbb és gazdaságosabb energia is rendelkezésre áll. 
orbitalis 2024. 01. 22. 20:38
Előzmény: #1443  oldrider
#1444
Senki nem beszélt arról, hogy az elektromos meghajtást feltétlenül érdemes hidrogénre cserélni.
A megoldandó probléma azt, hogy amikor a naperőművek túltermelnek, akkor nem gazdaságos akkumulátorokban tárolni az energiát. Erre alkalmasabb, ha a túltermelt elektromos árammal vizet bontba hirdrogént állítanak elő majd tárolják kiegyenlítés céljából. A Geoakku Kft-nek erre van szabadalma és az MVM-mel közösen az MVM jövőbeli felhasználása miatt indítottak egy pilot projektet.
Senki nem beszélt tehát arról, hogy az ÉPDU a Világ problémáját akarja megoldani. 
Nem, az MVM-mel dolgoznak egy megoldáson, ami elsősorban az MVM céljait hivatott teljesíteni.
oldrider 2024. 01. 22. 16:34
#1443
Egyébként Németoszágban (Alsó  Szászországban) tavaly már valójában beszereztek, forgalomba is állítottak a vasúti közlekedésben hidrogén meghajtású mozdonyokat (vasúti járműveket). A dízeleket kívánták lecserélni ilyenekre. Mostanra arra a megállapításra jutottak, hogy az akkumulátoros- elektromos meghajtás sokkal gazdaságosabb és a hidrogén hajtásos fejlesztést elvetették. A magyaroknak is inkább más kárán kellene tanulniuk, mintsem horribilis összegeket ölni olyasmibe ami nálunk fejlettebb helyen nem hozta az elvárt eredményt.
Persze az Épduffer esetében másról lenne szó. Ők a Villamosművek által vízből gyártott Hidrogén gazdaságos ipari tárolását oldották meg állítólag. De ha a hidrogénnel hajtott járművek nem igazolják azt az elvárást, hogy olcsóbbak, gazdaságosabbak mint az akkumulátoros elektromos járművek, akkor ez nem fog elterjedni.
oldrider 2024. 01. 22. 15:55
Előzmény: #1440  orbitalis
#1441
A Hidrogén ipari méretekben történő gazdaságos tárolásának megoldására alapozni az Épduffer árfolyamát olyan, mintha azt várnánk tőlük, hogy eltalálják az ötöslottón a nyerőszámokat. Nem lehetetlen, de kevés az esély rá.

Topik gazda

user01
user01
2 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek