Phylaxa, nem vagyok valami nagy kommunista, de tárgyszerűen a 89-ig volt néhány nagyobb beruházás ..
pl. a mostani metro 500 Mrd Ft feletti költségére viszonyítva egyből ott volt 2 db nagyobb vonal is. ennyit példaként az akkori közlekedésről..
a mostani autópályák pedig tényleg hitelből, vagy PPP-ből épültek (egyetérte veled)..
jelenre jellemző adalék, hogy a nem kicsi jelenlegi útdíj, kb a fele 5-ös illetve a teljes 6-os számú autópálya évi budget terheire lesz csupán elegendő..:(
S valszeg termelésben is volt anno kis invesztíció.. Pl Paks, K Európa legkorszerűbb vágóhídja 81-ben 1 Mrd Ft-ért, könnyűipar, stb)
S mindezt azzal párosítanám, hogy 89-ben 17 MRD $ volt az adósságunk a mostani kb 100 Mrd $-al szemben..
S a fentiekkel nem azt akarom hangsúlyozni, hogy az a kor volt jó, csak csupán azt, hogy a r.váltáskor szinte a legrosszabb szcenáriót választottuk az átmenetre (még a cseh kuponos is sokkal jobb volt)
illetve a jelen invesztíciókat én sem tartom megfelelő válasznak a mostani eladósodottsági szinten.
pl. Mercedes (csarnokok pár MRD ft-ért, bármikor tulajdonosi döntés alapján tovább vihető.. pl mint a 90 és 00-ás években az ideiglenesen itt állomásozó elektronikai beruházások stb)
Bár a termelőket így is helyesnek tartom csupán a helyi bérkifizetéseik multiplikátor hatásai és a nagyobb GDP bázis miatti számszaki adósság % csökkenés miatt
viszont a bla-bla beruházási % alacsony mivolta önmagában szerintem újfent egy smafu, mert sokkal inkább a beruházási FT-ok tovagyűrűződő hatásai lennének inkább a mérvadóak..
bocs e bejegyzésért, a fentieket csak úgy kiírtam magamból..
pl. a mostani metro 500 Mrd Ft feletti költségére viszonyítva egyből ott volt 2 db nagyobb vonal is. ennyit példaként az akkori közlekedésről..
a mostani autópályák pedig tényleg hitelből, vagy PPP-ből épültek (egyetérte veled)..
jelenre jellemző adalék, hogy a nem kicsi jelenlegi útdíj, kb a fele 5-ös illetve a teljes 6-os számú autópálya évi budget terheire lesz csupán elegendő..:(
S valszeg termelésben is volt anno kis invesztíció.. Pl Paks, K Európa legkorszerűbb vágóhídja 81-ben 1 Mrd Ft-ért, könnyűipar, stb)
S mindezt azzal párosítanám, hogy 89-ben 17 MRD $ volt az adósságunk a mostani kb 100 Mrd $-al szemben..
S a fentiekkel nem azt akarom hangsúlyozni, hogy az a kor volt jó, csak csupán azt, hogy a r.váltáskor szinte a legrosszabb szcenáriót választottuk az átmenetre (még a cseh kuponos is sokkal jobb volt)
illetve a jelen invesztíciókat én sem tartom megfelelő válasznak a mostani eladósodottsági szinten.
pl. Mercedes (csarnokok pár MRD ft-ért, bármikor tulajdonosi döntés alapján tovább vihető.. pl mint a 90 és 00-ás években az ideiglenesen itt állomásozó elektronikai beruházások stb)
Bár a termelőket így is helyesnek tartom csupán a helyi bérkifizetéseik multiplikátor hatásai és a nagyobb GDP bázis miatti számszaki adósság % csökkenés miatt
viszont a bla-bla beruházási % alacsony mivolta önmagában szerintem újfent egy smafu, mert sokkal inkább a beruházási FT-ok tovagyűrűződő hatásai lennének inkább a mérvadóak..
bocs e bejegyzésért, a fentieket csak úgy kiírtam magamból..
Devizahitelek: itt a tökéletes mentőcsomag?
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=187950