A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
Nem is várható el, hogy felfedje a "keveredést", de hogy volt ilyen az számomra egyértelmű azokból amit elmondott. Hitelfedezetként a vállalkozó felajánlja/bank kéri a családi házát fedezetként, a vállalkozói hitel személyes fogyasztásra megy, nem volt ez ritkaság akkor sem és most sem, autóval is lehetett ügyeskedni stb. Egy válság ("profit visszaesés") esetén szükségszerű a bedőlés, mind cégesen, mind magánszemélyként. Amit hiányolok az az, hogy a tanulságok levonásakor a saját felelősség szóba sem kerül.
De érdekel, mert általában érdekel az emberek sorsa. Örülök, hogy már egyenesbe jöttetek. Igazából a mai mondandóm két lényege az volt, hogy a Ft-hitelek romlása hasonló volt, mint a devizahiteleké, de ezt nem az okozta, hogy a devizahitelek bedőlése magával vonta a Ft hitelek bedőlését. Nem a te egyéni esetedre gondolok, hanem általánosságban.
Így utólag a törlesztéseket sokkal előbb abba kellett volna hagyni, mert semmi előny nem volt abból, hogy fizettük. De semmi gond ám, mára semmi gondunk .
Az a része továbbra sem logikus, hogy a devizahitel bedőlése miatt nem tudtad fizetni a Ft hitelt. Ha ugyanis a devzahiteledet nem fizeted, akkor több pénzed marad a Ft hiteledre.
Ja és itt köszönném meg azt a nulla segítséget, amit 2008 és 2013 között kaptunk. Magánembereknek és az államnak is köszönöm a nagy semmit. Mára rendbe is jöttünk, de sose felejtem el senkinek és így fogok én is viszonyulni másokhoz egy hasonló szituban, ami hamarosan be is következik.
A 4 Ft hitel az bankszámla és hitelkártyák voltak. Ezeket nem is szoktam használni és időben szoktam őket fizetni , hogy kamat se legyen. Amikor megszorultunk kihasználtam őket, mert már mindegy volt és nagy gondban voltunk. Persze sok lett ez is, mert csak hitelkártyát 2 millió felett adtak nekünk a bankok a jó jövedelem miatt.
Az egész problémafelvetés nem a céges, hanem a magánszemély hitelekről szólt. Ebből a leírásból úgy látom, hogy a te esetedben a céged hiteleiről van szó, ami egy tök másik problémakör. Nyilván, ha csődbe megy egy cég, akkor nem fizeti tovább a hiteleit.
Szerintem meg ne hagyjuk . Előljáróban annyit, hogy csődbe menni nem hobbi vagy szokás, hanem jog. Szerinted miért fizettem volna akármit is tovább, ha az 1. végrehajtó világosan elmondta, hogy mindent vihet, autó, ingatlan, ingóság. Kb. ez volt az összes vagyonunk. Egyébként nagyon rendes végrehajtó volt és mondta, hogy tüntessek el mindent, mert ő ezt nem is láthatta. Az autót elvitte és hiába volt az autón másnak a hitele, mert mint mondta az nem érdekes. Na most mondj egy okot, hogy mit miért fizettem volna tovább. A munkát is befejeztük, mert letiltás miatt nem dolgozunk tovább. Végrehajtó ötletei: fekete munka, külföld. Mondta, hogy nekünk ebben a helyzetben nincs megoldás.
Attol a resztol hogy el tudom kepzelni a 2 hitelt mar altalanossagban beszeltem a bedolt hitelekrol. Azt nem rad ertettem. Amugy miert volt 7 kis hiteled ha 135 volt az ossz torlesztoreszlet? Es mar bocs de lehetsz eladosodott alacsony torlesztoreszlettel is hisz kamatkedvezmennyel illetve a kamat kockazat arfolyam kockazatba emelessel lehet alacsony torlesztoreszleted magas adossagon is.
A Fidesz rendbeteszi az országot
link