A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
Ugyan már, aki szerint a GDP nemzeti vagyon, meg aki folyóáras GDP-ket vonogat ki 20 éves távlatban, az egy gazdasági fórumom nem csak szimplán vitaképtelen, hanem röhejes is.
Ne haragudj, de te az alap közgazdasági fogalmak jelentésével, tartalmával sem vagy tisztában... látszik, hogy itt ott már hallottál róluk, de fogalmad sincs azok tartalmáról, jelentéséről.
Szegény, nem számolt az inflációval, a devalvációval, az adóssággal se korrigált és a multik GDP növelését is nemzeti vagyonnak tartja (miközben a GDP-nek a nevében is benne van, hogy “hazai”, hazai márpedig nem egyenlő nemzeti). . Na de kár a szóért egy ennyire alapszinten is tájékozatlan klón nickért...
melyik időszakra célzol a stagnálással? Mert 2007-ig nem beszélhetünk ilyenről. Utána meg lehet, hogy meglepődsz, hogy pl. EUR-ban vagy USD-ben valóban stagnálás van úgy tíz éve.
Az "ellopás" azt jelenti, hogy egy része célzott magánzsbekbe vándorol. Azaz valósul meg belőle egy rakás beruházás, csak nem olyan mennyiségben és minőségben, ahogy az kihozható lenne, emellett a magánzsebekből is megy utána fogyasztásea, beruházásra. Ami nem hasznosul belőle, az a rész, ami zsebbe ment, és magánmegakarítás lesz belőle.
A Fidesz rendbeteszi az országot
link