Csaknem 30 százalékkal növelné az oktatásra fordított összeget a Fidesz. Ha tavasszal az ellenzéki párt kerül kormányra, akkor a pedagógusok létszáma alapján finanszírozza majd az iskolákat, és előnyben részesíti a kistelepüléseket - mondta az...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=126278
Több évtizedes mélyponton a magyar felsőoktatásban hallgatók száma
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb oktatásról szóló jelentése szerint
az előző évi 295 ezerről 287 ezerre csökkent a hallgatók létszáma 2016/17-es tanévben.
Közülük nappali képzésben 205500-an vesznek részt, ötezerrel kevesebben mint egy éve. A KSH adatai szerint tizenhét év után először tavaly esett 300 ezer alá a hallgatói létszám, ami most tovább csökkent.
2010-ben még 370 ezren, 2015-ben pedig 306 ezren jártak főiskolára és egyetemre.
A kiadott diplomák száma is csökkent: 2016-ban 39,7 ezren szereztek felsőfokú oklevelet, 1,4 ezer fővel kevesebben, mint az előző évben.
Magyarországról nem fogadnak menekültként magyar állampolgárokat!!!! Hazudni azt lehet!
Látszik mennyire érzékeny vagy a magyar fiatalok iránt! Kitalálsz értelmetlen mondatokat!
Ezért hiteltelen minden ilyen megnyilatkozás, ami a magyar munkavállalókat minősíti.
Magyar ember saját kárán szeret tanulni.
A következő években megint lesz rá lehetősége.
Ha az uniós pénzek elfogynak, akkor megint kell pénzt találni a fityesznek.
Törölt felhasználó2017. 05. 02. 10:52
#391
Tömegével menekülnek a magyar fiatalok külföldre: vissza sem jönnek
Egyre több magyar fiatal választja a külföldi egyetemeket a hazai felsőoktatási intézmények helyett. Három év alatt 40 százalékkal nőtt a külföldön tanulók száma, ráadaásul sokan nem is tervezik, hogy hazajönnek a tanulmányaik befejezése után. óvatos becslések szerint is legalább 12 ezren tanulnak külföldön.
Sokkal nagyobb bajt jelent, hogy sokan a külföldi tanulmányaik után nem is terveznek hazajönni, ami az egyébként is égető munkaerőhiányt erősítheti. A külföldi egyetemeket két fő okból választják a fiatalok:
Külföldön sokkal jobb önsztöndíjak találhatók és van, ahol a diákmunka adómentes.
A világ oktatási rangsorában egyre hátrébb kerülnek a hazai felsőoktatási intézmények.
Egy sümegi apuka posztolt néhány képet a helyi iskoláról.
Az apuka iskolaérettségi vizsgálatra vitte óvodáskorú gyerekét. A Ramassetter Vince Testnevelés Tagozatos Általános Iskolával egy épületben működő pedagógiai szakszolgálathoz szeretett volna eljutni, ám miközben áthaladtak az épületen, kénytelen volt szembesülni a nagy magyar valósággal – írja a wmn.hu. Mindezt fotókon is megörökítette és kirakta a Facebook-oldalára. link
Már majdnem két hete lejárt az érettségire jelentkezés határideje, megannyi szakgimnazista a kormány új szabályainak áldozatává vált. A TASZ reméli, még nincs minden veszve: ha az alapvető jogok biztosa úgy dönt, azonnali hatállyal változtathat a kormány a szabályokon. A Független Diákparlament és a Civil Közoktatási Platform is hetek óta tiltakozik, de tökéletesen elbeszélnek egymás mellett a minisztériummal.
Az alapvető jogok biztosához fordul a Társaság a Szabadságjogokért és az Eötvös Károly Intézet a szakgimnáziumi érettségik miatt. A rendszer most májusról változik meg: a szakgimnazisták már nem választhatják szabadon az ötödik érettségi tárgyat, az kötelezően egy szakmai tárgy lesz, ami miatt hónapok óta tiltakozik a Független Diákparlament és a Civil Közoktatási Platform (CKP).
Azt is kifogásolják, hogy a kötelező szakmai tárgynál nincs szabályozva, hogy a tanulási nehézséggel küzdők milyen könnyítést vehetnek igénybe. Az Emberi Erőforrások Minisztériumától és a szakgimnáziumokat felügyelő Nemzetgazdasági Minisztériumtól is kérték a helyzet megnyugtató megoldását, azonban utóbbi nem válaszolt, az oktatási államtitkárral meg folyamatosan elbeszélnek egymás mellett.
Bár Palkovics László oktatási államtitkár 2015-ben azt ígérte, hogy három lépcsőben 25 százalékkal fog emelkedni az egyetemi tanárok alapfizetése, illetve az ennek százalékában meghatározott alacsonyabb fizetési kategóriába sorolt oktatók fizetése, Szabó Szabolcs, az Együtt országgyűlési képviselője most azt közölte, a tanársegédek bére összesen 650 forinttal emelkedett.
A beígért háromlépcsős béremelés alapján 2016-ban 15 százalékkal, majd 2017-ben és 2018-ban 5-5 százalékkal kellene emelkednie az egyetemi tanárok alapfizetésének, de Szabó szerint a kormány nem teljesítette ígéretét, mert az idei évre beígért 5 százalékos emelés helyett egyes egyetemek csak beépítették a bérbe a korábban béren kívüli juttatásként adott Erzsébet-utalványok összegét.
Az ELTE oktatói például arról számoltak be, hogy a nekik eddig juttatott havi 6000 forintos utalvány összegét építették be a fizetésbe, így a tényleges béremelkedés az adjunktusok esetében összességében az 5 százalék helyett mindössze 1,4 százalékos lett, vagyis nettó 2379 forintos emelkedés mutatkozik havonta, míg egy tanársegéd fizetése csupán 650 forinttal emelkedett, ami egyes budapesti helyeken egy korsó sör ára.
Az Együtt képviselője most rákérdezett Palkovicsnál, hogy hogy is van ez.
A masik hogy okos gyereknek is készülni kell ra hogy megszokja. Altalaban ahogy egyre tobb sort oldanak a teljesítményük javul es ad egy magabiztosságot, kevésbé izgulnak.
A megírására utan Jon a következő kor, mikor a szülők megpróbálják felsirni az eredményt.
Van aki tanárt visz a felsirashoz, van aki lefényképezi a dolgozatot es a gyerek iskolájában vadásztat pontot a tanárokkal, rairatva az indokot megy vissza felsirni.
Hallottam olyan esetről ahol 5 pontot is sikerult találni.
Ehhez motivált es kreatív szülő kell aki odamegy es elmagyarázza hogy abból amit a gyerek elkezdett igen is el lehet jutni az eredmenyig)))
Magyarból pedig a helyesírásnal amikor egyik tanár nem fogadta el az érvet visszaült es megvárta a váltást, aki megadta a pontokat.
Ez eleg nagy marhaság.
Logikai készséget nem lehet sehol sem venni.
Viszont a gyerekkel nem árt megoldatni a régebbi sorokat, hogy az idejét megtanulja beosztani. Mondjuk 35 perc alatt gyakorlásnal , mert a felvételin lassul.
A versenyek, felvételik szintjét ugy lövik be hogy a mezőnyt széthúzzák. Nem cel hogy holtverseny ne legyen az élen, úgyhogy bevágnak nehéz példát is.
A nyolcadikos valószínűleg könnyű volt mert tobb 50-es játékot is lattam a nyolcadikosoknál az Eotvosben.
Bennfenntes úr, már az észt is pénzzel lehetne venni, ha hinnénk az ilyen badarságok terjesztőinek.
Törölt felhasználó2017. 02. 06. 16:08
#371
A gimis felvételi mutatja meg az iskolarendszer csődjét
Nemcsak a gyenge matekos képében tetszelgő indexeseket izzasztotta meg a hatosztályos gimis felvételi, a rendes hatodikosok is jóval kevesebb pontot szereztek az idei matekteszten, mint tavaly. Nem könnyű a szakértőknek előre belőniük egy írásbeli nehézségi szintjét, lehet, hogy ez most nem is sikerült tökéletesen, de ennél sokkal nagyobb baj, hogy nagyrészt csak azoknak van esélyük, akiknek a szülei ezt meg tudják fizetni. link
Ne hazudj
Az iskolának nem futotta festésre.
Első meg el sem kezdődött kaptuk a listát, hogy vegyünk függönyt, polcokat, szekrényt, stb.
Volt hogy a szülők de olyan is mikor az osztályfőnök festette ki a termet.
Az iskolának vannak alapítványai.
Pl arra hogy színvonalas angoltanárt tudjon foglalkoztatni.
Papíron ez van.
Aztan a szinte kotelezo befizetésekből vettek számítógépet, kancsot az ebédlőbe, könyvet a könyvtárba, stb.
Állami iskolákban nyomulnak az alapítványukkal es a krétai egyesével adjak oda
Cseppet sincsenek am alulfinanszirozva
A szülőknek kell kifesttetni, karban tartatni az osztálytermet, stb
Fejezd be a terelése
Arra válaszolj hogy hogy van az hogy az iskolák ra vannak szorulva az alapítványokra
Es miert van az hogy a diákoknak a portáshoz kell járulni 1 db kretaert, mikor elfogy az osztalyban
Ezeknek a fősodratúaknak Gyurcsány, Bajnai, Medgyessy, Demszky olyan magas állást betöltő polgár, hogy semmi felelősség nem terhelheti őket (dr.Magyar főügyvéd szerint).
Ma pedig az ugyanabban a pozicíóban található polgárok meg korruptak, lopnak, csalnak.
A kettős mérce szerint az a bűnös, akikről majd a fősodratúak megmondják.
Nezd mar a topik címet
Hol az a 30szazalekos növelés?
Törölt felhasználó2017. 02. 04. 13:50
Előzmény:
törölt hozzászólás
#328
az ki?
Törölt felhasználó2017. 02. 04. 13:41
Törölt hozzászólás
#327
Törölt felhasználó2017. 02. 04. 13:24
Előzmény:
törölt hozzászólás
#326
Szentesi Kálmán és Szert Boglárka is felszólalnak a Tanítanék vasárnapi tüntetésén
Az oktatásügy mellett a civilekért is kiállnak a Kossuth téren. "Egyre fontosabb az, hogy magánszemélyek is kiálljanak magukért és egymásért" - mondják.
"Saját tapasztalatunk, hogy hiába állunk ki egyes ügyek mellett, az apátia egyre erősebb a társadalomban. Mindenki azonnali változást akar, és ha az nem következik be, akkor az emberek kedve elmegy a további nyomásgyakorlástól. Ezért tartjuk fontosnak, hogy megmutassuk: nem egyszemélyes harcokat kell folytatni, szükség van egymás támogatására is. Fotelből nem lehet megoldani a problémákat, és nem lehet elvárni, hogy ezt mások megtegyék helyettünk."
Küldtem nekik egy Rákosi képet is, akasszák a falra
2017-01-17 - SZERZŐ PRÓKAI ESZTER
Hat önkormányzat a végsőkig kitartott amellett, hogy maguk tarthassák fenn az iskolájukat, de végül az állam győzött. A Klik el is vette, ami neki jár: övé lett a falu sportcsarnoka, a tornaterem, de azt nem bánja, ha a fűtést és a konyhásnénik fizetését továbbra is a település fizeti.
Amikor négy évvel ezelőtt államosították az iskolákat, a törvény lehetővé tette, hogy amelyik önkormányzat úgy döntött, tovább működtethesse az iskoláját. Bár a pedagógusoknak kivétel nélkül az állam lett a munkáltatója, de például az épületek felújítása, karbantartása, vagy a portások, takarítók bérezése maradhatott a településeknél. Ennek a vegyes rendszernek vetett véget egy tavalyi törvénymódosítás, ami kimondta, hogy idén január elsejétől ezek az iskolák is mennek a Klik alá. A tankerületi központok január elsejétől az oktatási intézmények működtetői feladatait is átveszik a települési önkormányzatoktól. Ez azt jelenti, hogy mind a fenntartással, mind az üzemeltetéssel kapcsolatos feladatokért az állam felel.
Hat polgármester azonban nem akarta odaadni az iskoláját. Tiszaeszláron, Csömörön, Gödöllőn, Dunaújvárosban, Eleken és Szegeden nem írták alá a megállapodást, ezért a helyi tankerületek határozattal vették át tőlük.
Az Abcúgnak a csömöri és a tiszaeszlári polgármester mesélt arról, miért ellenkeztek, és milyen abszurd helyzeteket teremthet egy település életében egy ilyen váltás.
Ha valamihez, akkor az iskolájához a végsőkig ragaszkodnia kell egy településnek – ezt az elvet vallja Fábri István, a Pest megyei Csömör polgármestere. A településnek eszébe sem jutott 2013 januárjában úgy dönteni, hogy ezentúl az állam legyen a helyi általános- és zeneiskola működtetője, “amikor szóba került az átadás, én azt mondtam: inkább legyen több gondunk, de maradjon a miénk” – meséli. Szerinte nem lehet ezt a kérdést csak pénzügyi szempontból nézni: az önkormányzat nyilván spórolhatott volna, ha ezentúl a Klik felelős az épületért és a benne dolgozókért, de Fábri István szerint egy állami mamutszerv nem tudhatja, hogy a helyi embereknek és a diákoknak mi a legjobb.
Még teljesen be sem vezették a nappalis egyetemisták és diákok pénzkereső munkája után járó szabadságot, a kormány már meg is szüntette azt.
Mostani döntésesével a Fidesz az egyik legfontosabb munkavállalói jogtól fosztja meg az iskolaszövetkezet tagjait. A döntés azért felháborító, mert ezzel a lépéssel a még májusban módosított
iskolaszövetkezeteket érintő szabályozások egyetlen pozitívumát is eltörölték, amelyet csak azért hoztak, hogy Budapest könnyebben megszabaduljon az egyik uniós kötelezettségszegési eljárástól. Amint Brüsszel megszüntette az eljárást, a kormány azonnal elvette a tavasszal még megadott plusz jogokat.
A kormány másfél év alatt már hatszor (!) módosított az iskolaszövetkezeteket érintő szabályozásokon, és ahogy az előző alkalmak során is, jó szokásához híven a Fidesz képviselői indítványként terjesztette a Ház elé javaslatait, így megspórolva azt, hogy bármi egyeztetés legyen a törvénymódosításról. A trükközések, azok mennek, a diákok érdekeinek a képviselete már kevésbé.
A parlament tavaszi döntése alapján mintegy 160-170 ezer diák számára január elsejétől járt volna kötelezően a fizetett szabadnap 13 munkanap után, a kormány azonban most visszavonta mindezt, ami azért rendkívül problémás, mivel a még májusban módosításra került iskolaszövetkezeteket érintő szabályozásoknak gyakorlatilag ez volt az egyetlen pozitívuma.
Törvényt égettek, és Balog "csődminiszter" távozását követelték a Kossuth téren - videó
Az kereken öt évvel ezelőtt elfogadott köznevelési törvény oktatásromboló hatásai miatt tiltakoztak mintegy 1500-an hétfő este a Parlament előtt. A tüntetők január 31-ig adtak haladékot Balog Zoltán eltávolítására a posztjáról, azt ígérték, ha ez nem történik meg, ismét az utcára vonulnak. link
Csömör nem írta alá az iskolák államosítási szerződését
2016. december 19. - 01:06
Csömör Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2016. december 15-én, csütörtökön megtartott ülésén egyhangúlag úgy határozott, hogy nem írja alá a helyi általános iskola és zeneiskola államosítását részletező szerződést.
Forrás: csomor.hu
Az önkormányzat szerint az államosítás az oktatási-nevelési feladatok szakmai feltételeinek egyértelműen alacsonyabb szinten való biztosítsa mellett az ingatlanok vagyonkezelése tekintetében is kifejezetten hátrányokat hordoz a település számára, mivel az ingatlanok állagmegóvását és az ezzel kapcsolatos fenntartási feladatokat az állam, illetve annak képviseletében az átvevő tankerületi központ nem kívánja szerződésben garantálni.
Sőt, a település a folyamatos épület felújítás és bővítés mellett az elmúlt években számos fenntartói-szakmai feladat költségeit is finanszírozta az állami fenntartó helyett, mivel azt a központi költségvetés a korábbi színvonalon nem tudta biztosítani: pl. logopédus, pedagógiai asszisztens, pszichológus megbízási szerződésének díjai, pedagógusok pluszmunkáinak honorálása, illetve erdei iskola és több sportképzés, továbbá iskolai honlap fejlesztése stb.
A határozati javaslat indoklása szerint ráadásul az iskolák államosításáról – jelen esetben működtetésének átvételéről – magasabb szintű jogszabályok rendelkeznek, így azok polgárjogi aktussal történő megerősítése indokolatlan és azt a hamis látszatot kelti, mintha két egyenlő szerződő fél megállapodása lenne.
Az önkormányzat az iskolák ügyét elvi kérdésként is kezeli, és kifejezi azon határozott álláspontját, miszerint a települések iskoláinak központosítása nem szolgálja a gyerekek érdekét és a helyi, közösségi önrendelkezés komoly csorbítását jelenti. A település vezetői érthetetlennek tartják, hogy amíg a törvény az állam, az egyház és bármely alapítvány számára biztosítja az iskola fenntartási-működtetési jogot, addig helyi közösség, a szülők érdekeit és szándékait leginkább megjeleníteni tudó, számos más intézményt is régóta megnyugtatóan fenntartó önkormányzatoktól miért veszi el ezt a lehetőséget. (MTI)
Évi 1,8 millió forint jogdíjat kap a tankönyvkiadásért felelős állami tisztviselő a saját tankönyveiért
Az aktuális PISA-sokk megfelelő alkalom lett volna arra, hogy a terület irányítói újragondolják a hat éve zajló közoktatási ellenreformot. A kisebb-nagyobb káderek kórusa szerint viszont minden rendben van, talán a gyerekekkel meg a tanárokkal van némi probléma. Kaposi József, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója szerint például attól nem várható semmi eredmény, ha kettőnél több tankönyvből lehet választani. Semmit sem von le az érv erejéből, hogy a középiskola negyedik évfolyamán történelemből az egyiknek éppen ő a szerzője. Kaposi további 17 cím után is kap szerzői jogdíjat, az idei tanévben összesen 1,8 millió forintot. link
Szégyen, hogy Kertész Imre és Esterházy Péter örököseinek negyede funkcionális analfabétaként kerül ki az iskolapadból
December 19-én lesz öt éve, hogy új köznevelési törvényt fogadott el a parlament. A Tanítanék mozgalom erre az alkalomra gyertyagyújtást szervez a Kossuth térere.
Azt írják:
"Szégyen, hogy valaha híres oktatásunk színvonala mára nemzetközi összehasonlításban a sereghajtók közé süllyedt.
Szégyen, hogy abban az országban, mely annyi kiváló matematikussal és természettudóssal, Nobel-díjassal büszkélkedhet, mind a matematika, mind a természettudományok gyermekeink számára érthetetlen és unalmas adathalmazzá váltak.
Szégyen, hogy Kertész Imre és Esterházy Péter örököseinek, elvben egy gyönyörű nyelv birtokosainak negyede funkcionális analfabétaként kerül ki az iskolapadból – így nem értik Aranyt, Madáchot, Varró Dánielt, de még egy egyszerű használati utasítást sem.
Szégyen, hogy az oktatásért felelős miniszter sem érti az előző mondatot."
Lázár János csütörtökön azt mondta, nem a kormány, hanem a tanárok felelősek a rossz PISA-eredmények miatt.
Minek példálózik a Pukli az 1100 évvel ezelőtti honfoglaló magyarok migráns voltával, amikor elfelejti megkérdezni, hogy a 100 évvel ezelőtt Galíciából idemigráltak migránsnak számítanak-e?
Pukli István válaszlevele a KLIK migráns tanulók számlálására utasító levelére
TANÍTANÉK·2016. AUGUSZTUS 10.
A KLIK adatkérő levele itt olvasható
Tisztelt Igazgató Úr!
A feladat igen nagy kihívás elé állít. Zavarba ejtő a migráns kifejezés, amelyre semmilyen magyarázat nem szerepel az utasításban.
Milyen térbeli kritériumai vannak a migráns kifejezésnek? Az Európából (pl. Svédországból, Ukrajnából származó ruszin, orosz) Magyarországra települő tanuló migráns-e, vagy az osztályomba járó kínai kislány, aki tízéves kora óta él Magyarországon? Vagy csak az, aki a háború sújtotta Szíriából, Afganisztánból, Líbiából menekül?
Milyen időbeli kritériumai vannak? Meg kell-e vizsgálni a felmenőket? Értem ezalatt, hogy az az arab kislány, aki Magyarországon született már, édesapja itt házasodott meg, migráns-e? Nem feltételezem, hogy a dédszülőkig vissza kellene vezetnem a tanulóim családfáját, már csak azért sem, mert annak igen rossz asszociációi lehetnének, ám Ön nem nyújtott segítséget ebben sem.
Neadjisten migránsnak számít-e az a tanuló, aki Erdélyből, Délvidékről vagy Kárpátaljáról betelepülő magyar? Ha tágabb értelemben nézzük, a honfoglaláskor a Kárpát-medencébe érkező magyarok is migránsok. Ebben az értelemben jelenleg 576 migráns jár az iskolába.
Mindezek mellett fölmerül bennem a kérdés: milyen céllal kérik be tőlünk az adatokat? Reményeim szerint segíteni szeretnének a tanulókon, viszont ez az utasítás erre vonatkozóan nem tartalmaz semmiféle leírást.
Az elmúlt három esztendőben a konfliktusforrások egyik legfőbb oka az információ hiánya volt: nem tájékoztattak a miértekről, csak rövid határidővel kiadták a számomra értelmetlennek tűnő feladatokat (azokat, amelyeket a KLIK központjától kaptak). Ezek szerint nem reménykedhetek változásban, a megígért menedzserszemléletben?
A fenti kérdések tisztázásáig, a feladat pontosításáig, elsősorban a migráns szó definíciójának megadásáig a feladatot nem tudom teljesíteni.
Mielőbbi szíves válaszában bízva:
Pukli István
intézményvezető, Budapest XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium
Volt ahol a rendőrség kérte a listát az igazgatótól.
A "hivatalos" magyarázat az volt, hogy biztosítani akarták az utazásukat:)))
Ezzel le is zárult a "vizsgálat"
"A tágabb családban van négy tanár is. Egyik se volt tüntetni pedig a tüntetés Bp, ők pestiek szóval nem lett volna nagy túra elmenni. De nem mentek mert „félnek”-állításuk szeritnt. Félnek mert azok a hírek terjengenek hogy a klik felsőbb utasításra listázza a tüntetésre menő tanárokat. Ewzt nem kétlem hogy igaz lehet, volt olyan iskola ahol az igazgató teljesen nyíltan névsort íratott a résztvevőkről és továbbította a klik-hez. És ez nem mendemonda ez egy nyílt és tudott dolog. Az igazgató persze önkétn és nem „utasításra” listázott-állítólag."
"Győrben a városháza előtti téren 150-200 tüntető gyűlt össze délelőtt, és nyolc tantárgyból értékelték a kormány teljesítményét. Eszerint az oktatási kormányzat megbukott, évismétlés sem ajánlott. A rendezvényen felszólalt a többi között Mendrey László, a PDSZ elnöke, és megjelent Balog József, a város korábbi szocialista alpolgármestere is.
Békéscsabán csatlakozott a Tanítanék mozgalom tüntetéséhez az Ébredj, Viharsarok! civil csoport is, amely délután flashmobot tartott.
Embertelen ország, embertelen kormányáról beszéltek Miskolcon a "tanévzáró" rendezvényen, amelyen mintegy 200-300-an vettek részt. Az MSZP és a DK politikusai is jelen voltak a megmozduláson.
A Pécsett megtartott demonstráción mintegy hetvenen vettek részt, köztük volt Mellár Tamás közgazdász is. A Jókai téren a földre néhány méter szögesdrótot húztak ki "a kormány különböző társadalmi csoportokat megosztó" politikájának szimbolizálására.
Nyíregyházán a Városalapítók szobránál gyűlt össze mintegy hetven demonstrálók, akik az esemény végén tiltakozásul narancssárga lufikat engedtek a levegőbe, amelyekben jelképesen a kormány a tanároknak tett és be nem váltott ígéreteit helyezték el.
Szegeden mintegy kétszázan vettek részt a Tanítanék mozgalom budapesti tanévzáró tüntetéséhez csatlakozó demonstráción a Klauzál téren. Az elmúlt három évben a szegedi kormányellenes demonstrációkat szervező Köz-Hasznáért Mozgalom rendezvényén a PM, a MOMA, az MSZP, az Együtt és civilek képviselői mondtak beszédeket."
Rendhagyó bizonyítványosztó demonstrációt tartottak a Tanítanék Mozgalom és a Civil Közoktatási Platform szervezésében szombaton a fővárosban. A tanévzáróként meghirdetett rendezvényen a kormányfő, az oktatási irányítás és a Fidesz több vezető politikusának tevékenységét is elégtelen osztályzattal értékelték.
Pukli István, a fővárosi Teleki Blanka Gimnázium igazgatója azt mondta, hogy a kormány átvágta a pedagógusokat. Kiemelte: nem vehetik el az önbecsülésüket, ha azt nem adják oda. Azt ígérte, radikális üzemmódba váltanak a jövőben, addig is a nyáron fórumokat tartanak országszerte.
Törley Katalin, a mozgalom képviseletében úgy vélte, hogy a kormány nem tárgyalni és együttműködni akar, hanem uralkodni és harcolni. Hozzátette: nem hátrálnak meg és nem alkusznak. Ugyanakkor úgy értékelte, eddig sikertelen volt a kormánnyal folytatott küzdelmük, mert "nem voltak elegen, és nem voltak elég kemények."
A rendezvényen önkéntesek jelentkezését kérte, akik névvel és arccal vállalják a küzdelmet, majd felhívására több pedagógus is a színpadra lépett, kritizálva a kormány oktatáspolitikáját. Törley Katalin azt ígérte: "szeptemberben visszavágnak", és erőszakmentesen, de keményen harcolni fognak.
A rendhagyó bizonyítványosztáson Pukli István és Törley Katalin korábbi, oktatást érintő nyilatkozatokat idéztek, majd egyaránt elégtelen osztályzattal értékelték Orbán Viktor miniszterelnök, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, Rogán Antal Miniszteri Kabinetirodát vezető miniszter, Kósa Lajos Fidesz-frakcióvezető, Balog Zoltán emberi erőforrások minisztere és Palkovics László oktatási államtitkár teljesítményét.
Galló Istvánné, a demonstrációhoz csatlakozó Pedagógusok Szakszervezetének elnöke felszólalásában ismét szóvá tette, hogy a minisztérium ígérete ellenére a köznevelési törvény módosításába nem kerültek bele azok a pontok, amelyekről hosszasan egyeztettek. Hangsúlyozta: nem kizárólag követeléseket fogalmaztak meg, hanem kidolgozott megoldásokkal érkeztek a tárgyalóasztalhoz.
Kitért arra is, hogy nem engedett a kormány a 18 éves tankötelezettség, a pedagógusok kötelező óraszámának kérdésében, vagy a tankönyvpiac államosításában. Kiemelte: a most következő nyári szünet az erőgyűjtésé, mert nem adják fel, nem adhatják fel.
Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke szóvá tette a "brutális centralizációt" a köznevelési rendszerben, és többek között arról beszélt, hogy érvelésre, érdekérvényesítésre képtelen társadalom nevelése a kormány célja. A szakminisztériumban és a parlamentben is minden kizárólag a hatalom megtartásáról szól – jegyezte meg az érdekvédő.
Sándor Mária ápolónő azt mondta, hogy a magyar egészségügyért áll ismét a pedagógusok színpadán. Úgy fogalmazott: "beteg az ország". Azt kérte, gyógyítsák meg együtt és július 1-re demonstrációt hirdetett a Kossuth térre.
A demonstráción – amelyet heves esőzés, villámlás és dörgés kísért – a Várkert Bazárban sokan viseltek kockás inget. Sokan táblákat vittek magukkal, ezeken olyan feliratok voltak olvashatók, mint az EMMI mostohagyermekei akciószövetség, Szabad iskolát, Gyermekeinkért nem ártani. A résztvevők az Üzenjünk a kormánynak, hogy ők is megértsék feliratú molinó mögött indultak el. Látni lehetett a tömegben magyar és uniós zászlókat, valamint a Szolidaritás lobogóit. Az MTI tudósítója látta a tömegben Ikotity Istvánt, az LMP oktatáspolitikusát.
A korábbi hasonló megmozdulásokhoz hasonlóan a tüntetők közül ezúttal is sokan viseltek kockás ruhát.
A zuhogó esőben véget érő rendezvény részvevői nem teljesen töltötték meg a Várkert Bazár előtti területet, a rossz időjárás miatt ugyanis sokan nem várták meg a demonstráció végét. A tömeg az oktatásról nyilatkozó kormánypárti politikusok neveinek elhangzása után "Megbuktál!" felkiáltásokkal értékelte munkájukat, ezt megelőzően pedig többször is "Szabad oktatást!" és "Orbán, takarodj!" rigmusokat skandált.
Győrben a városháza előtti téren 150-200 tüntető gyűlt össze délelőtt, és nyolc tantárgyból értékelték a kormány teljesítményét. Eszerint az oktatási kormányzat megbukott, évismétlés sem ajánlott. A rendezvényen felszólalt a többi között Mendrey László, a PDSZ elnöke, és megjelent Balog József, a város korábbi szocialista alpolgármestere is.
Békéscsabán csatlakozott a Tanítanék mozgalom tüntetéséhez az Ébredj, Viharsarok! civil csoport is, amely délután flashmobot tartott.
Embertelen ország, embertelen kormányáról beszéltek Miskolcon a "tanévzáró" rendezvényen, amelyen mintegy 200-300-an vettek részt. Az MSZP és a DK politikusai is jelen voltak a megmozduláson.
A Pécsett megtartott demonstráción mintegy hetvenen vettek részt, köztük volt Mellár Tamás közgazdász is. A Jókai téren a földre néhány méter szögesdrótot húztak ki "a kormány különböző társadalmi csoportokat megosztó" politikájának szimbolizálására.
Nyíregyházán a Városalapítók szobránál gyűlt össze mintegy hetven demonstrálók, akik az esemény végén tiltakozásul narancssárga lufikat engedtek a levegőbe, amelyekben jelképesen a kormány a tanároknak tett és be nem váltott ígéreteit helyezték el.
Szegeden mintegy kétszázan vettek részt a Tanítanék mozgalom budapesti tanévzáró tüntetéséhez csatlakozó demonstráción a Klauzál téren. Az elmúlt három évben a szegedi kormányellenes demonstrációkat szervező Köz-Hasznáért Mozgalom rendezvényén a PM, a MOMA, az MSZP, az Együtt és civilek képviselői mondtak beszédeket.
A demonstráció végén a résztvevők közül sokan fekete pontokat ragasztottak a Fidesz közeli irodájának ablakaira, ajtóira. link
Hat városból jelezték eddig, hogy helyi tüntetéssel csatlakoznak a Tanítanék mozgalom szombati budapesti tanévzáró demonstrációjához, közölték a szervezők az Indexszel.link
Tüntetés készül: üzennek Orbánéknak, hogy ők is megértsék
Valamennyi budaörsi oktatási intézmény (az egyháziakat leszámítva) csatlakozott az Illyés Gyula Gimnázium által kezdeményezett tiltakozáshoz és demonstrációhoz, amelyet az oktatási intézmények teljes államosítása ellen tartanak 2016. június 7-én, este 7 órakor a Városháza előtti téren. A sajtótájékoztatón többek között elhangzott: most fordul tragédiába a budaörsi oktatás ügye, ami ellen minden lehetséges fórumon tiltakozni kell. link
Tanítanék: Totális államosítást terveznek az oktatásban
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK (8)
A Klik elbánik a nem állami tankönyvekkel
Zsarolással próbálják elijeszteni a sztrájktól a pedagógusokat
Jogi háttér: a tanároknak joguk van sztrájkolni, a diákoknak pedig tüntetni
Nyílt levelet tett közzé hétfőn a Tanítanék Mozgalom. A Lázár János miniszterelnökségi miniszternek, Palkovics László államtitkárnak és Pölöskei Gáborné Klik-elnöknek címzett nyílt levélben az oktatás totális államosításának veszélyéről írnak, valamint arról, hogy a közoktatás átalakításával kapcsolatos legújabb kormányzati ötletek megfogalmazásakor figyelmen kívül hagyták a hónapok óta a párbeszédet sürgető szakmai szervezetek álláspontját, javaslatait.
Önök ismét belerúgtak egy hivatásba..., átgázoltak a szülőkön, és ami a legsúlyosabb, elfeledkeztek a gyerekek mindenek fölött álló érdekeiről
– olvasható a nyílt levélben. A kormányzati illetékesek a mozgalom szerint bár beismertek „bizonyos problémákat”, de azokra rossz, egyeztetés nélküli válaszokat adnak, „továbbtolják a túltolt biciklit.” link
Nektek hiába tanítjuk az informatikát, úgysem értitek meg
Prókai Eszter írása.
Leckét évekig nem kaptak, mert úgysem tudják megcsinálni, a farsangi bálba nem engedték be őket, osztálykiránduláson sem voltak soha, ahogy az iskolai úszásoktatásból is kimaradtak. Ezt állították a bíróság előtt tett tanúvallomásukban azok a gyöngyöspatai fiatalok, akiket szegregáltan oktatott a helyi általános iskola. Kártérítést szeretnének a szerintük meghiúsult jövőjükért. link
Pampa, valóban, a sztrájk miatt elmaradt néhány óra. Az itteni produktumod alapján neked viszont anno kimaradt néhány év (vagy felesleges volt). Szóval te ne nagyon akadj ki az előbbin.
Észre sem vettem, de jó, hogy elővetted!
A korrepetitorok ti vagytok!
Hálátlan feladatot végeztek, mert amikor kaptok a értelmetekre valamire való ható szöveget, elhagy benneteket a józan észre való hallgatás és az imádott személyeskedést veszitek elő! Hátha az kibillenti a veletek egyet nem értőket!
Ajánlom a korrepetitoros tanulmányozást, mert én nem vagyok az akinek láttatni szeretnétek!Punktum!
A Fidesz 30 százalékkal növelné az oktatás támogatását
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=126278