Szerintem meg járvány ide, vagy oda, be fog indulni minden, pont azért hogy csökkentsék a veszteségeket. A kereslet is lassan, de nőni fog már a nyáron is. A ellenszer megjelenése, pedig részvény ár robbanást fog eredményezni várhatóan. Most sem feltétlen indokolt ez a nyomott ár, inkább a pániknak köszönhető, ami már lecsengő stádiumban van.
Még nagyon az elején vagyunk a dolgoknak.De sajnos amit te látsz az nem így van! Fejérmegye munkalehetőségben nem egy gyenge megye.3 napos munka hetek és tömeges elbocsátások vannak minden Autóipari gyárban.Magyarország helyzete igencsak ezeken az Autóipari gyárakon múlik.Most nincs kereslet új autókra. Így termelés sincs.Az elkövetkező jövőben nagyon rosszak a kílátások. Amíg itt nem lesz ellenszer a vírus ellen,addig lefele van az írány. Magyarország kiszolgáltatott országvolt mindig.Körforgás nélkül nincs gazdaság és ez lassan szépen begyürüz mindenhová.
Egyre több elemző és befektetési guru mondja a -50%-ot innen. Ezt nem nehéz bemondani, de amit az MNB vezetője mond, abban van bátorság. Ugyanis még mindig +os GDP növekedést vár idénre. De vajon miért? Sőt a PAlkó is azt mondja, hogy a közgazdászok és elemzők is az iróasztal mögül akarnak jövőbe látni, mig ő kimegy "terepre" és nem látja a nagy visszaesést. Akkor most tényleg mi az igazság?Oké bezárkóztunk, így nem volt üzemanyag fogyasztás. Olaj kapcsolt cégek zuhannak. Nem volt idegenforgalom. Légitársaságok, turisztika, éttermek... zuhannak. De vajon az ipari termelés építkezések mennyire álltak le? A környezetemben (dél vidék) nem volt akkora visszaesés. Az építkezések ugyan lelassultak de nem álltak meg. A termelő cégek, ha meg is álltak újraindultak, bár valószínűleg nem teljes kapacitáson. A boltok vagy be sem zártak, vagy ha bezártak már mind nyitva van. Az emberek vásárolnak, sőt az autó forgalom ha lehet még nagyobb is, mert mindenki kocsival megy mindenhova. Nem voltak tömeges elbocsátások, a hiteleit 1-2 kivétellel mindenki továbbra is fizeti. Akkor?Értem, hogy azokban az országokba, ahol "sok" megbetegedés van és még mindig van karantén ott baj van/lesz, de MO-n? Mert a magyar dél vidék az nyomja. Legalábbis errefelé. Szóval MAtolcsi és PAlkovics tényleg tud valamit?És ha ez így van akkor tényleg mi állunk először talpra? Vagy nem is estünk el csak megbotlottunk? Várom a helyzetjelentést máshonnan is. Hátha nemcsak felénk van minden szinte a normális szint közelében. Ha hinni lehet a magyar adatoknak, akkor miért zártunk le mindent, hiszen csak a beteg idősek vannak veszélyben. Tényleg így van? Ha igen, akkor miért nem csak őket zárjuk el? Ha nem akkor miért nem tesztelünk, hogy kiderüljön? A svédeknél GDP adatot, vagy bármi mást még nem láttam, de lehet az a jó megoldás? Köszönöm.
Jelentés jó, forgalom semmi! R.C.-Itt az első "fecske" a MOL jelentés az első negyedévről: EBIDTA és EBIT
szinten magasabb érték az elemzői várakozásnál, ugyanakkor masszív
veszteség az első negyedévben. Fontos kiemelni, hogy a negatív
teljesítmény csupán a márciusra és annak is inkább második felére igaz,
így ez még nem is minősíthető egy teljesen vírusos tevékenységi
időszaknak, erre a második negyedéves jelentés lesz alkalmasabb. - 48
Mrd forint az első negyedéves jelentés, de véleményünk szerint a
tevékenységi mutatók alapján ez egy igen erős negyedéves jelentés, még
egyszer hangsúlyozva, hogy még kevésbé látszik a korona-hatás.
ErsteMOL: A műkődési eredmény erős, az árfolyamveszteség azonban negatívba húzta a nettó eredménytA MOL ma 191,4 milliárd forint tisztított CCS-alapú EBITDA-ról adott számot szemben a 165,5 milliárd forintos piaci várakozással. A nettó soron a cég 48,4 milliárd forint veszteséget ért el, míg a piaci konszenzus 21,3 milliárd forintos veszteség volt. A cég tehát műkődésileg jobb eredményt hozott, mint amit a piac várt, viszont a pénzügyi soron hatalmas veszteséget szenvedett el. A kutatás-termelés 56,4 milliárd forintos tiszta EBITDA-ja megfelelt a piac 57,8 milliárd forintos várakozásnak. A cég napi 110,6 ezer hordóegyenértékes szénhidrogént termelt, míg a realizált szénhidrogén ár 38 dollár/hordóegyenértékes volt, ami alatta van az egy évvel ezelőtti a 47,5 dollár/hordóegyenértékes értéknek. A feldolgozás-kereskedelem kiváló eredményt ért el a süllyedő olajáraknak, a széles Ural/Brent differenciának, az erős dízel árréseknek és a robusztus petrolkémiai eredménynek köszönhetően. A 91,1 milliárd forint tisztított CCS-alapú EBITDA felette van a 73,3 milliárd forintos piaci várakozásnak. A MOL a második negyedévtől már gyengébb marzsokat és alacsonyabb volument vár. A fogyasztói szolgáltatások soron a cég 27 milliárd forint EBITDA-t ért el, ami megfelel a 26,1 milliárd forintos piaci konszenzusnak. A cég nem üzemanyag és üzemanyag árrései egyaránt javultak, de a Covid-19 március közepétől jelentős hatással volt az üzletmenetre. A földgáz üzletág 21,9 milliárd forintos EBITDA-ja minimálisan a konszenzus (18,5 milliárd forint) felett van a növekvő tranzit volumen és az alacsony gázköltségek miatt. A MOL jelentős pénzügyi veszteséget ért el a 10%-kal leértékelődő forint miatt. A dollár és euró hiteleken elkönyvelt 84 milliárd forintos árfolyamveszteség a pénzügyi veszteséget 88,8 milliárd forintra lökte. A MOL 67,3 milliárd forint készletátértékelési veszteséget is elszenvedett, ami magasabb, mint az általunk várt 50 milliárd. Véleményünk: A pénzügyi sorok negatívba vitték a nettó eredményt, ami meghaladta a piac által vártat. A MOL nem mondott semmi újat ezen felül, a cég továbbra is halasztja a tavalyi év után az osztalék kifizetését, a beruházásokat 1,5 milliárd dollár alatt tartja és nem ad 2020-ra EBITDA előrejelzést. A MOL-tól ma semleges piaci reakciót várunk. A második negyedév nehezebb időszakot hoz, mivel a finomítói marzsok gyengültek, és az olajár is alacsony volt.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.