Topiknyitó: Portfolio 2015. 05. 27. 16:54

"A Tesla el fog bukni"  

Ugrás a cikkhez
A Handelsblatt készített interjút Fritz Indrával, aki korábban a BMW Alpinna, az Audi és a General Motors motorfejlesztője volt. A most tanácsadóként dolgozó mérnök eléggé elfogultnak tűnik, és a belsőégésű motorok szerelmese, de azért érdekes látni...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=61&i=214688
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tberki 2015. 05. 28. 16:37
Előzmény: #18  BudFox
#40
amikor meg foglalkoztam a gondolattal hogy lecserelem a volvomat akkor volt a gs porondon, rosszakat irnak egyebkent rola, olvass utana. Menetteljesitmenyek biztosan jok, csak hat a 280 liter az ****fust. 2012ben jott az uj modell, azok meg tenyleg irrealisan dragak.
tberki 2015. 05. 28. 16:35
Előzmény: #15  ts3
#39
miert csak ezt idezed? volt egy kulcsmondat, miszerint a kecskemeti gyarat nem erinti az elektromos hajtaslanccal kapcsolatos valtozas, tehat itt nem fogunk ilyet gyartani a kozeljovoben. Ami megint csak azt tamasztja ala hogy az elektromos hajtas kell, de nem lesz egyhamar tomegtermek.
Egyebkent Geier ur rendben van szakmailag, az interju is egesz erdekesre sikerult.
kukutyinbenko 2015. 05. 28. 15:29
Előzmény: #35  Bekre_Pal
#38
Ja csak a lényeg maradt le.
Egy olyan autó amiről írtam, követ, nem is, Gellért hegyet dobna az állóvízbe. A sikerére rácuppannának a gyártók, ami az árazáson a fejlesztéseken is nyomot hagyna. Egy évtized alatt kiderülne hogy a Lithium nem is olyan ritka, tehát mitől olyan drága (egy aksi szettben van belőle amúgy 2-3 kg), a kevlár sem űrtechnológia, a villanymotor meg nagyságrenddel kevesebb karbantartást igényel mint a belsőégésű társai.
Ugyanaz lenne mint az iPhone esetében. Akkor az ős verzió volt 1000 USD, ma az okosabb jobb már 200 USD sincs. Igaz nincs rajta almás logo.
kukutyinbenko 2015. 05. 28. 15:14
Előzmény: törölt hozzászólás
#37
Tudtommal kapnak ma is, pedig nem annyira környezetbarát az sem, ráadásul az egész technológia kihalásra van ítélve ahogy ma kinéz. Faltörőnek, tudatformálónak azonban jó volt, de sajna a Toyota az egyetlen gyártó aki komolyan is gondolja amit ezen a téren tesz szvsz.
kukutyinbenko 2015. 05. 28. 15:00
Előzmény: #35  Bekre_Pal
#36
Manapság akár mehet úgy is, nyilván ha tömegessé válik eltűnnek az ingyenes töltő helyek. Viszont addigra egy napelemes rendszer még a mainál is olcsóbb lesz, pedig már ma sem dráma.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 05. 28. 14:47
Előzmény: #32  kukutyinbenko
#35
ne feledd, hogy a villanyautó se ingyen megy
X9Z5 2015. 05. 28. 14:46
Törölt hozzászólás
#34
X9Z5 2015. 05. 28. 14:45
Törölt hozzászólás
#33
kukutyinbenko 2015. 05. 28. 14:13
Előzmény: #31  Bekre_Pal
#32
Tudtommal odafigyelnek az azonos árazásra a különféle piacaikon. Kínában spec pont ez velük a gond. Annyiba kerül egy Model S mint egy BMW 5 vagy MB E, viszont a kínai elitnek ez nem elég exkluzív.
Az e-autókhoz szerintem kevlár kasztni is dukálna, már csak súly csökkentő/hatótáv növelő hatása miatt is. Ma még az is drága, de BMW már nyereségesen árulja az i3-t ilyennel is, tehát nem reménytelen.
A szervizek meg hagyományos autóknál is nyerőgép üzemmódra vannak állítva, ebben nincs nagy különbség. A Teslanál ott a gond amennyire tudom, hogy kevés a szerviz ezért fokozottan jelentkezik a hatás.

" 10 milla körül egész jó középkategóriás autókat lehet kapni, amikhez képest 10 éven belül se hozna TCO megtérülést egy tesla."

Ezt azért átgondolnám. Mai 370-s benzinár mellett 7 literes átlagfogyasztással nagyságrendileg 250.000 km alatt kifizetsz 6.5 milliót csak üzemanyagra + ennyi alatt a mai fityfirittyekkel felszerelt autók(turbó/magasnyomású befecskendező rendszer/ EGR/ katalizátor/ kettős tömegű lendkerék/ szenzorok sora stb.) szervizelésére is milliós tételt számolhatsz. Egy mai Golf olajcsere márkaszervizben szűrőkkel 90.000 HUF (kb 10 db/ 250.000 km). Ne számoljunk sokat, privat user kb. 10 év alatt teker ennyit egy autóba. Ha mindkettő kukába kerül ennyi után akkor már holtversenyt hirdethetünk. Nem véletlenül vizionálják hogy nemsokára átbillen a mérleg nyelve e-autó irányba.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 05. 28. 13:30
Előzmény: #30  kukutyinbenko
#31
a 30-35k usd lesz vagy 15 milla mire beér a magyar boltba, és akkor még óvatosan számoltam

ahhoz már villanysznobnak kell lenni, 10 milla körül egész jó középkategóriás autókat lehet kapni, amikhez képest 10 éven belül se hozna TCO megtérülést egy tesla. főleg, ha valag pénzért adják hozzá a szervizben a dűznistüszlibüzlit

nyugalom megzavarására alkalmas tartaom: link
kukutyinbenko 2015. 05. 28. 13:03
Előzmény: törölt hozzászólás
#30
Úgy emlékszem jövőre lép piacra a 30-35.000 USD árfekvésű középkategóriás autójuk. Ha ennyiért képes lenne egy normális formatervű autó 5-600 km körüli távra egy töltéssel, + 8 év garancia az aksi csomagra ahogy az S-t adják, azt gondolom nem tudnának annyit gyártani ami el ne fogyna. No az olyasmi hatású lehetne mint az iPhone volt a maga területén. 10-15 év múlva már nem nagyon gyártanának mai értelemben vett autókat szvsz.
Az akkori friss fejlesztésű e-autók pedig többet tudnának mint ma gondolni mernénk.
Törölt felhasználó 2015. 05. 28. 12:53
Előzmény: törölt hozzászólás
#29
Egyelőre még túl nagy hányadot tesz ki az autó árából az akku, ezért még egy darabig nem lesz úgymond átlagautójuk, mert annak az árába nem fér bele viszonylag normális méretű akku. A folyamatok viszont ígéretesek:

link
BudFox
BudFox 2015. 05. 28. 12:30
Előzmény: törölt hozzászólás
#28
Én tudom mi az értelme ennek hogy nyílttá teszi a technikát :

Anno a szuperszónikus repülőgép gyártásba fektetett Anglia-Franciaország óriási pénzeket. - Ez volt a Concorde repülőgép.

És kevesen tudják de az USA -nak is megvolt már a kész prototípusa a Boeing gyártotta..rengeteg pénzt ölt bele mindenki....de az USA gépe, mint kiderült nem tudott volna leszállás nélkül átrepülni az Atlanti óceán felett..,mert akkora volt,és nem tudott elég üzemanyagot magával vinni..
szóval az USA abbahagyta a projektet, a Concorde egyedül megépült ugyan..de az USA mindenhol keresztbe tett a Concodre -nak..mondván hogy hangos és környezetszennyező :D
- persze ha ők is megépítették volna a Boeing -ot akkor máris nem lett volna hangos vagy környezetszennyező..:_))

Na szóval a Concorde -nak megvoltak a saját techikai megoldásai...

Végül csak 13 darab Concorde készült összesen..a program óriási veszteség volt pénzügyileg, csak a presztízs miatt vett az angol és francia kormány, de jelképes 1 fontért, és 1 frank -ért, hisz a sajátjuk volt. Csak presztízs nyereség volt nekik, hiszen csak nekik volt szuperszónikus repülőjük.

Egy dokumentumfilmben mondták a még élő tervezők hogyha az USA is beindította volna a gyártást, akkor sokkal több Concorde -ot tudtak volna eladni, sőt tovább lehetett volna fejleszteni.
NoiruaI 2015. 05. 28. 11:55
Törölt hozzászólás
#27
Törölt felhasználó 2015. 05. 28. 11:38
Törölt hozzászólás
#26
BudFox
BudFox 2015. 05. 28. 11:31
Előzmény: #24  Bekre_Pal
#25
Idővel minden technológia gazdaságosodik és az emberek is megszokják.

a benzines autók amikor kezdtek megjelenni 110 éve mindenki félt tőle , mert a benzin robbanásveszélyes és mérgező, és lobbanékony.

És igen....ilyen világban élünk ma...az autóinkban benzin van ami robbanásveszélyes és mérgező, ráadásul extrém lobbanékony is ...mégis mindenki ezzel közlekedik és elfogadja :-)

Idővel biztos lenne kitalálva erre is egy rendszer hogy az elpárolgott hidrogént pótolják valahogy, vagy "rátöltenék" valahogy a hidrogén kutakon..stb...

Ha az USA -ban a xar -t el lehetne adni üzemanyagként akkor eladnák azt is, úgy hogy még örülne is neki mindenki, hiába büdös :D
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 05. 28. 11:08
Előzmény: #23  BudFox
#24
közlekedési vállalatoknak alternatíva lehet

na de hogy kovács jános ne tudjon elmenni az adriára, mert csak most szóltak a barátai, hogy van üres hely az apartmanban ő meg pont ráér és kedve is van, vagy kovács jános főnöke szól, hogy ne az irodában meressze a seggét, hanem nézze meg, rendesen épül-e miniszterelnükúr stadionja nyírbaszodalsómakkonyon, ami oda-vissza 5-600 km? és ezek nem élettől elrugaszkodott példák...
BudFox
BudFox 2015. 05. 28. 11:03
Előzmény: #21  Bekre_Pal
#23
Igen, azt tudom hogy "elfogy" az üzemanyag tartályban ha nem megyünk vele akkor is...viszont lehet termelni a napenergiával, és a víz mindig újraképződik - újrafelhasználható energiaforrás.

idővel erre is lenne gazdaságos megoldás, pl előre megtervezett hét - az autó meg kiszámítaná hogy mikor mennyi kell tankolni a hidrogénből hogy a lehető leggazdaságosabb legyen..
kukutyinbenko 2015. 05. 28. 10:43
#22
Az autóipari mamutoktól nem várhatunk gyors technológiai váltást, mivel a mostani pozíciójuk megtartásában érdekeltek. Egy technológia váltás kockázatokkal jár, ahol mamutok halhatnak ki, korábban ismeretlen szereplők pedig élre ugorhatnak. Ráadásul a mostani pozíciójuk a meglévő technológiában, gyártó kapacitásaikban, illetve az értékesítés terén meglévő versenyelőnyükből következik. Az meg hab a tortán, hogy a mai árbevételük 30-40%-a származik az alkatrész értékesítés/szerviz tevékenységből. Az elektromos autók pedig jóval kevesebb szervizelést igényelnek, ergo új bevételi forrásokat kellene felkutatniuk, ami nem könnyű ilyen nagyságrendben.

Az interjú alany szennyezést illető okfejtése szerintem is vicc. Szerintem éppen a zöld energia egyik legnagyobb problémájára, az energia tárolásra lehetne kézenfekvő megoldás az elektromos autók akkumulátora. A parkolókban álló autók vidáman szürcsölhetnék a tiszta energiát miközben a gazdáikat várják. Az átlag autók élettartamuk alatt valami 90+ %-ban állnak és rohadnak kihasználatlanul. Lenne idő töltődni még akkor is, ha tudjuk nem mindig termelődik tisztán zöld energia. A mai technológia mellett megoldható lenne a zöld energia prioritásként kezelése töltéskor. Ha nem muszáj és éppen nem áll rendelkezésre tiszta energia, nem tölt.

Az pedig egy ciklusa elején járó technológiánál természetes hogy bőven van tere a további fejlődésnek. Az áramtárolás hatékonyságától kezdve, a karosszéria anyagán, súlyán keresztül, a termelési költségeken át az újrahasznosításig.
Mi lett volna ha a húszas évek autói alapján ítélték volna meg az autózás jövőjét. Megbízhatatlan sokat zabáló, méregdrága füstölő batárokra infrastruktúrát fejleszteni minek? Aztán mégis megtörtént.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 05. 28. 10:18
Előzmény: #20  BudFox
#21
szerintem marhanagy zsákutca egy olyan rendszer, amihez a hajtóanyagot folyton párologtatni kell, hogy ne robbanjon fel, és akkor is fogy, ha áll az autó

a töltőállomás is egy külön történet

halottabb ügy ez, mint az aranycsinálás bölcsek köve felhasználásával

na pont az ilyen powerpointba való látszatprojekteknek tesz be a használható alternatív hajtás

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók