Topiknyitó: Portfolio 2015. 05. 27. 16:54

"A Tesla el fog bukni"  

Ugrás a cikkhez
A Handelsblatt készített interjút Fritz Indrával, aki korábban a BMW Alpinna, az Audi és a General Motors motorfejlesztője volt. A most tanácsadóként dolgozó mérnök eléggé elfogultnak tűnik, és a belsőégésű motorok szerelmese, de azért érdekes látni...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=61&i=214688
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tberki 2015. 05. 29. 05:31
Előzmény: törölt hozzászólás
#68
pontositsunk: nem azt mondtam hogy az akku a lenyeg hanem hogy az a fo termek. Az auto nem lesz tomegcikk, az egy baromi jo marketing eszkoz az akksihoz. A penz az akksibol jon ha jon
tberki 2015. 05. 29. 00:09
Előzmény: törölt hozzászólás
#67
Hany lexus ls-t adnak el evente? Hany s mercit? Hany allamfo jar lexus ls-sel? Hany allamfo jar s mercivel? Pedig az ls szerintrm jobb auto muszakilag.
EZ a presztizs. Ilyen a teslanak majd 100 ev mulva lesz.
NoiruaI 2015. 05. 28. 23:07
Törölt hozzászólás
#66
NoiruaI 2015. 05. 28. 23:05
Törölt hozzászólás
#65
NoiruaI 2015. 05. 28. 22:59
Törölt hozzászólás
#64
Phylaxa 2015. 05. 28. 20:29
Előzmény: #61  szivacs
#63
Ez az. Erről beszélek, a kaszni mozgása az úton polaritáskülönbséget eeredményez. Minél gyorsabban megy annál nagyobbat. Nem kell hatalmas aksi. Az út és a kaszni anyaga a meghatározó.

Persze ehhez kerekek sem kellenek, ez igaz a menőbb verziókra, de az én példám földhözragadt és nem akarom még nehézségi erőt is kitermelni. :)
Phylaxa 2015. 05. 28. 20:25
Előzmény: #57  upgrayeddAKS
#62
Meg kell találni a megfelelő anyagokat. :)

Egyébként az én verziómban maga a mozgás hozná létre a polaritásokat, tehát aksira mindeképp szükség lenne az induláshoz is, aztán váltana és gyorsulna rendesen.

Egy olyan aksi-sztatika hibrid. :)
szivacs
szivacs 2015. 05. 28. 20:24
Előzmény: #54  Phylaxa
#61
Nyilván gazdaságosabb, ha az energiatároló nem növeli a mozg(atand)ó tömeget, vagyis nem kell az autónak magával cipelnie az akkut -> ezzel megérkeztünk a trolibuszhoz meg a metróhoz. :-)
Úgyhogy valóban az lenne az egyik még jobb megoldás, ha valamilyen módon maga az út továbbítaná az energiát, amit a járművek érintés nélküli energiaátvitellel szednek fel az útból. Ez megoldható, csak még nem elég nagy energiasűrűséggel, nem elég kis veszteséggel és nem elég olcsón. De lehet, hogy valaki kitalál rá valami jobbat.

A másik irány az lehet, ha maga a jármű állítja elő az elektromos energiát a környezete valamelyik eleméből. Lehetne nap, de az nem mindíg süt, ami mindíg van az a levegő esetleg a földmágnesség. Na de ez aztán még futurisztikusabban hangzik...
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 20:23
Előzmény: #58  szivacs
#60
Tetszik elméletben ez a rendszer, de idehaza per. pill. tutira azt mondaná majdnem mindenki, hogy "csak félig töltik fel az akksit", meg "csalnak" :)
"Kicsit" amúgy is drágának tűnik, persze lehet a költségeken faragni is, ha nagyon akarják...
Az aussie-knak nagyon ajánlanám, ott a telefonfülkék tetején is napelem van általában...
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 20:15
Előzmény: #52  szarvasvadasz
#59
Sajnos a piezo némi (kis) feszkót termel csak nagyon minimális áramerősség mellett, így a teljesítmény is kicsi...
Persze biztos meg lehet valahogy oldani, mint ahogy a tranzisztorokból is sikerült "besűríteni" pár milliót egy cm2-nyi helyre, míg korábban az ENIAC-nak egy egész terem kellett, stb.
szivacs
szivacs 2015. 05. 28. 20:14
Előzmény: #52  szarvasvadasz
#58
A zöld elektromos energia előállítás egyik fő problémája az, hogy a fogyasztás és az előállítás nincs teljes időbeli szinkronban, ezért átmeneti (puffer)tároló kapacitásra van szükség.
Jelen állás szerint a nagyszámú elektromos autó akkumulátora kiválóan alkalmas lenne erre a célra. Ezt (is) aknázná ki és oldaná meg a smart grid, amely pufferként használná az elektromos autókhoz szükséges nagyszámú akkut. Mivel a zöld energia termelők, elosztók, kereskedők is érdekeltek a puffertároló kapacitás létrehozásában, kölcsönösen előnyös megoldás lehet, hogy ők adják az akkupakkokat az elektromos autókhoz, amelyek csak használják azokat. Így a "tankolás", a feltöltési időigény kérdése is megoldható: beállsz egy "akkukúthoz" és az autó alján lévő akkupakkot 5 másodperc alatt automatikusan lecserélik egy feltöltöttre, a zöld energia árát, meg a pakk használati díját meg leemelik a számládról. Kb. mint egy box kiállás a forma 1-ben - és már mehetsz is tovább. :-)
A lecserélt pakkokat meg a szolgáltató akkor tölti fel, amikor a leggazdaságosabban megtehető zöldárammal.

Na, most beírtam a gugliba és máris találtam egy kb. így működő rendszert: link
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 20:10
Előzmény: #54  Phylaxa
#57
a "mágnesvasút" is elég drága, hát még ez :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 20:08
Előzmény: #51  szivacs
#56
na, azért felplusszoltalak, nehogy megint hisztizni kezdj :)
kaptál mástól 1 "dislike"-ot :)
Phylaxa 2015. 05. 28. 20:08
Előzmény: #54  Phylaxa
#55
Perpetuum mobile... elnézést. Az "örökmozgó" tényleg egyszerűbb. :)
Phylaxa 2015. 05. 28. 20:05
Előzmény: #52  szarvasvadasz
#54
A legmerészebb álmaimban maga az úttest és az autó kölcsönhatása adja az energiát. Nem biztos, hogy kell hozzá a fizikai érintkezés, ha az úttest egy ellenkező polaritást tud kiváltani a kaszniból, akkor azt visszavezetve a motoron keresztül lehet haladni. Persze perpetum mombile nincs, tehát azért aksi kell majd, csak az már valóban nagy hatótávolsággal bír majd. :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 20:04
Előzmény: #51  szivacs
#53
Mivel soha az életben nem találnád ki, leírom: copy-paste funkcióval bemásoltam Word-ből, és elfelejtettem "lefaragni" a gépészt. De már szánom-bánom hatalmas bűnömet, melyet csak nagy sokára, kb. tíz másodperces késéssel javítottam ki :)
Asszem amúgy már írtam, hogy IT-s közgazdász vagyok, de mindegy :)
Másodikra is sikerült különben, mert a "csak" mérnök szó is tökéletesen megfelel. Aztán jutott eszembe, hogy az "elektromérnököt" magyarul villamosmérnöknek hívjuk. Természetesen a magyar nyelvben okozott tetemes károkat semmi sem pótolhatja, még úgy sem, hogy az "elektromérnököt" eddig nem használtam... :) Elég bűn volt az "erősáramú gépészmérnökök", mely brutális arculcsapása a teljes mérnöktársadalomnak, Óperencián innen és túl :)
(Valami siratódal szóljon, amíg e sorokat olvasod, mert az illik eme nemzeti tragédiához ...)
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2015. 05. 28. 19:49
Előzmény: #42  Phylaxa
#52
A tuti megoldáshoz valószínű akksi valójában nem is kell majd, valami más kütyü termeli majd "instant" az áramot, amikor szükség van rá.

Apropo: Goodyear Is Trying to Make an Electricity-Generating Tire:

link
szivacs
szivacs 2015. 05. 28. 19:33
Előzmény: #49  upgrayeddAKS
#51
Na, harmadikra csak sikerült...

"erősáramú gépészmérnökök" - Atyaég!!! Másnapos vagy vagy aznapos? Vagy csak bölcsész? :-)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 18:10
#50
Amúgy az is okés szvsz, amit a hibridekről mond. Ha a tisztán elektromos autóknál nem sikerül a tömeg problémáját megoldani, akkor a hibrid egy nagyon jó alternatívája lesz a "réginek és az újnak". (De most kvázi csak önmagamat ismétlem, ezt írtam anno a WL topikba is...)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 18:02
Előzmény: #48  upgrayeddAKS
#49
villamosmérnök a jó szó, eszembe jutott :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 18:00
Előzmény: #47  upgrayeddAKS
#48
... vagyis csak mérnökök, gépész nélkül :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 17:59
Előzmény: #46  Bekre_Pal
#47
ja, de (gyengeáramú és) erősáramú gépészmérnökök is vannak a világon :)
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 05. 28. 17:53
Előzmény: #45  upgrayeddAKS
#46
mondjuk valószínűleg kevesen tanultak az elektrohajtási egyetemen
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 05. 28. 17:49
#45
"Fritz Indra studierte Maschinenbau an der Technischen Universität Wien..."

"Kicsit" vicces (és trollkodásba illik) egy olyan GÉPÉSZmérnököt megkérdezni az ELEKTROMOTOR által hajtott elektromos autókról, aki ráadásul évtizedekig az "ellentábornak" dolgozott. De a földgáz üzemű alternatíva "megmagyarázásával" szőr mentén egyet is értek vele. Sőt, az e-autók terén sem biztos, hogy a Tesla lesz a befutó, ebbe valóban beletörhet még Elon Musk bicskája. Jó lenne persze, ha nem törne, mert az gyorsabb technológia-váltást eredményezne. Váltás viszont szinte biztos, hogy lesz: ki tudja, hol van az az időpont, amikor az áram a mai töredékébe fog kerülni? Sztem nincs nagyon messze...
Phylaxa 2015. 05. 28. 17:19
Előzmény: #43  kukutyinbenko
#44
Igazából a feltöltést gondolom úgy értik, hogy "rendesen", tehát nem veszed észre a gyengülést a hatótávolságban, gyorsulásban...

Mindenesetre, ha végre "ugranának" egyet az aksi terén, akkor valszeg gyorsabb lenne a váltás.
kukutyinbenko 2015. 05. 28. 16:59
Előzmény: #42  Phylaxa
#43
" háynszor lehet feltölteni?! Talán 1000-szer? Aztán csere."

Ha jól emlékszem Brisbane-ben az első taxiként üzemelő Prius akku szettje betöltötte a 10. évét és csere nélkül üzemel azóta is. Tudom nem ugyanaz, de ezek az akku szettek nem a telefon akku színvonalon állnak. Jelzem még megvan a 10+ éves Nokia 6310 telefonom az eredeti akkujával, ritkán töltöm fel, de ha néha bekapcsolom max. töltöttséget jelez még ma is.
Phylaxa 2015. 05. 28. 16:41
Előzmény: #31  Bekre_Pal
#42
Ha jól tudom, akkor az aksi még mindig a problémás rész a villanyautózásban.

1. A hatótávolság.
2. A feltöltési idő.
3. Talán a legfontosabb: háynszor lehet feltölteni?! Talán 1000-szer? Aztán csere.
tberki 2015. 05. 28. 16:40
Előzmény: törölt hozzászólás
#41
halkan megkerdezem hogy ha nem adna alabb a motorral meg az akkuval akkor ki a tokom venne egy presztizs nelkuli ***t 100.000 dolcsiert ha majdnem ugyanazt megkapja 35.000ert is? Nem az auto a fo termek hanem az akksi valtozatlanul allitom.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek