A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
Szamoljunk nagyon durvan. a WABS Q3 jelentese alapjan. . Van 4400 kamion a hozzajuk tartozo dolgokkal, es eves szinten van a mukodesukbol oszesen 732m abevetel, es 606m kozvetlen koltseg. Akkor 1 camionra jut 166.000 EUR arbevetel. Az 1 camion mukodtetesenek kozvetlen koltsege evente 137.000 EUR- be kerul. Szoval marad ugy 29.000 EUR evente minden masra. Ennyi a brutto fedezet. De ez elmegy mindenfele egyeb koltsegre, sot a vegen kb. 1000-2000 EUR veszteseget termel egy kamion. Itt tartunk most. ; Csakhogy meeg a camion sem a WABS-e. Mert az jo 2/3 reszben a bank penzebol van, hitelbe es lizingbe. Camiononkent van ugy 65-77.000 EUR adossag rajtuk, attol fuggoen, hogy melyik adossag szammal kalkulalunk. A banknak az adossag torlesztesre es kamatra evente kell kb. 9000 EUR-t fizetni, kamiononkent. Ez addig elmegy, amig ilyen alacsony a kamat... igaz, igy sincs semmi nyereseg. Nade, ha 2-3 ev mulva felmegy a kamat mondjuk a duplajara? Akkor maris hatalmas veszteseget termel minden camion. A sajat toke (116m) camiononkent kb. 38.000 EUR. Ennyi egy kamionbol WABS tulajdonresze, kb. 1/3 resze. Az szamiviteli ertekben, 11.8 MFt/camion. Azon az egy kamionon osztozik kb. 4400 reszveny. Szoval, ha van most 4400 reszvenyed, akkor tied az uzletbol egy kamion haszna. Nem maga a camion, hanem a haszna. Ami ugye zeronal kisebb szam. Negativ szam. . A 4400 reszveny 2400Ft tozsdei arfolyamon 10.5M Ft. Szoval, ha 10,5 M Ft WABE-ba bele van invesztalva, akkor az hoz kis, 1-2000 EUR koruli veszteseget. Evente most az 320.000 forint veszteseget termel. Amikor konjunktura van a piacon. . OK. A magyar allampapirert se adnak nagy kamatot, dehat az megiscsak ennyi penz utan az hoz neked (2.5%) ugy evente 250,000Ft-ot. Az pozitiv szam. Kockazat nincs. . Ez a ceg katasztrofalisan rossz allapotban van. A korabbi managment nagyon eladositotta. A mai management nem tudja nyeresegesen uzemeltetni. A viszonyok negyedrol negyedevre romlanak. . Meg mindig megvenned ebben a camion vallalkozasban a reszvenyeket 2400Ft/db aron? En speciel semmennyiert se. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20181110v00oq5w9b.jpeg
Kedves mindenki!nem védeni akarom a szakmat de....! Brokik nem a reszvenykereskedesbol van magas jutaléka!!!tökmindegy h 10-20milla.Hanem az opcio illetve devizakereskedesbol!! Koklerok mindenhol vannak!!!Taxisoknal;fogorvosoknal;szereloknel...stbstbb es persze tanacsadoknal is.... hidd el nalam nem igazan panaszkodnak.temat zartam.:-) a wabe meg kuka...
minap újra beszéltem az elbaszott brókerrel, aki 6300(!)-ra akart engem is belerángatni az IPO-ba és állítása szerint az ügyfélköre felének mindezt sikerült is eladnia (!!) Mondtam neki: a szó amit te és a teljes elemzőcsoportod keres: BOCSÁNAT. Aszondja sajnálatosan alakult, ez tény, de tudom ugye, hogy a tőzsde veszélyes üzem és ezt senki nem láthatta előre? Mondom neki: vetett tán egy pillantást pl a Pf fórumára, ahol sokkal korábban szarrá elemezték a papírt és onnan senki nem vett hála az olyan alapos és mindenre kiterjedő analízisnek, amit pl. pomperj vezett le? Mondja: a fórumról kereskedni nagy hiba.. Mondom neki és ezzel le is tettem a telót: ha te ebből ennyit szűrtél le, egy kontraszelektált unintelligens k@cs@g is vagy akibe annyi szkrupulus nincs, hogy megkövesse az égbekiáltó ostobaságát utólag.
Stagnáló bevétel, növekvő költségek és adósság. Hát nem tudom. Nem vagyok shortos szellemiségű de ennek a papírnak nem jósolnék nagy jövőt, nagy sz@rban vannak.
hétfőn kiderül mit árazott a piac eddig. ugyanakkor nem tudom mit néz az erste. 3600 a rövid távú célár, a távolabbi pedig le sem írom... komoly hitelességi gondok vannak, ha pedig súlykolás, akkor pedig bűncselekmény.
Az adossagot latom a legnagyobb problemanak, ami 258-->286m Eur nagysagrendig nott. A Brutto tokeattetel 341m EUR. Es ennyi penz es leverage-el a profit ? Az kozben -0.25 EUR/reszveny. Igen, negativ szam A piacok allitolag nagy konjukturaban vannak. WABS ezt sem birja profittal tulelni. Akkor mi lesz, ha recesszio jon? WABS egy katasztrofa.
Feszes mukaeropiaci helyzet=nincsenek soforok mert mindenki otthagyja oket.Ezert vesznek fel Ukran-Szerb-Roman soforoket. Azok meg amortizaljak lefele a gepjamuparkot.
Vezérigazgatói vélemény
Lajkó Ferenc, a WABERER’S INTERNATIONAL Nyrt. vezérigazgatója elmondta: „2018 harmadik
negyedévében a piaci dinamikák szokatlanul kedvezőtlen hatással voltak pénzügyeinkre. A korábbi
negyedévekhez hasonlóan, az előző év hasonló időszakához viszonyítva mindkét kulcsfontosságú
szegmensünkben kétszámjegyű növekedés jelentkezett az üzemanyagárakban, és ez a feszes
munkaerőpiaci helyzettel együtt nyomást gyakorolt a marginokra. Ebben a környezetben stratégiánk a
szűkülő marginok áremeléssel történő kompenzálására irányult, ezt azonban nyáron, a bőséges
kapacitás időszakában kedvezőtlen volumenhatás kísérte.
Úgy látjuk, hogy az árufuvarozás piaca még nem árazta be teljes mértékben az elmúlt fél év
megnövekedett üzemanyagköltségeit és szűkös járművezetői kapacitásait. Több kezdeményezéssel
élünk a kedvezőtlen fejlemények leküzdésére. Csökkentjük az kieső időt a pótkocsi-átakasztás
hatékonyságának javításával, a megrendelések és a gépjárművek párosításában pedig jobban
optimalizálunk a várakozással és állással elvesztett időre. A szűkös járművezetői kapacitás okozta
gondokat új munkaerőpiacok, többek között Szerbia és Ukrajna bevonásával oldjuk meg.
A fenti fejleményekre tekintettel arra számítunk, hogy 2018-ban a csoport rendszeres EBITDA-ja 15-
20 százalékkal elmarad a 2017. évitől.
A Társaság további azonnali intézkedésekkel – beleértve költségcsökkentéssel, a hálózatának
optimalizálásával, a működési hatékonyságának javításával és az informatikai rendszereinek
fejlesztésével – megkezdte a működési modelljének hozzáigazítását a változó piaci környezethez.
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link