A Virgin Galactic részvényeivel 2019 októberben indult a kereskedés a New York-i tőzsdén, az ismert milliárdos, Richard Branson kereskedelmi célú űrutazásokat kínáló cégére rávetették magukat a befektetők, a társaság papírjai az elmúlt napokban valósággal szárnyaltak, az árfolyam alig egy hét leforgása alatt 40, 2020. évben pedig már 223 százalékot emelkedett. A cég egyelőre inkább csak ígéret, bevételt alig termel, cserébe a következő években is tartósan veszteséges maradhat.
JÖHET EGY TESLÁHOZ HASONLÓ BEFEKTETÉS HOSSZÚTÁVON?
Akkójóvanakkó :)))) Lehet kicsit túlreagáltam, ne haragudj! (az a baj, hogy manapság már nem tudni, ki mit gondol poénnak és mit vesz halálosan komolyan)
Aki meg júniusban, az meg bukta a pénze több mint felét. (főleg ha várta a 100 USD átlépését) Semmit nem jelent, hogy mi volt a múltban. Nem mondom, hogy nem ugorhat majd fel egyszer 50 körülre újra rövid időre, de az nem egyhamar lesz.
De mitől menne 100 fölé? Lesz még egy repülés szeptemberben, aztán hosszú csend. A Mothership kb 8-9 hónapos karbantartásra megy, másik meg ugye nincs. Ahhoz, hogy a tervezett repülési szám létrejöjjön, ahhoz kéne még Mothership is, meg repülőegység is. (nem egy) Pénz meg közben csak saját részvény eladásból van. Azt meg a befektetők nem komálják annyira. Bevétel még a nullával egyenlő. Úgyhogy az elkövetkező egy év az egy türelmi időszak lesz. Ugy megy ez 100 fölé, mint a NIO-t jósolták lelkesen 300-ra:))))) Ettől még spekázgatni jó lesz, de ne várjuk már a nem létező csodát.
Mindenki tudja, hogy lesz itt fel is meg le is bőven a cég élet ciklusa elején. Majd 100 felett belassul. Kevesen sejtik, hogy a cég legnagyobb vevő köre nem a szuper gazdagok lesznek, hanem azok a sznobbok akik super gazdagnak akarnak látszani. Ebből van kb a földön 200 millió likvid.
A Virgin Galacticnak van egy megkülönböztetett repülése olyan versenytársaktól, mint a Blue Origin és a SpaceX, de ez nem minden, ami különbözik.
Háromnapos élményt terveztek a jövő űrhajósainak, hogy maximalizálhassák az űrben töltött idejüket.
Ha jól csinálják, ez a teljes élmény teszi érdemessé a 450 000 dolláros jegyet.
Virgin Galactic (NYSE:SPCE) befejezi a végső tesztrepüléseket a Unity űrhajó, és megkezdi a bevételt generáló járatok hamarosan, megnyitva egy teljesen új űrturisztikai ipar a világ. Amikor Sir Richard Branson júliusban felszállt a járatára, az nagy figyelmet keltett a cég számára, és a Virgin Galactic hamarosan azt mondta, hogy a jegyek árát darabonként és felfelé 450 000 dollárra emeli, ami arra utal, hogy a jegyek iránti kereslet magas. De voltak szkeptikusok, akik nem hiszik, hogy a Virgin Galactic pénzügyileg sikeres lesz, különösen, hogy a versenytársak elkezdik a saját szolgálatukat. Annak ellenére, hogy a sajtó reakciók az utóbbi időben, azt hiszem, ez egy űrturisztikai állomány, amely újradefiniálja, hogyan gondolkodunk az űr és a tapasztalati turizmus, és ezért továbbra is az egyik kedvenc növekedési állományok. KÉP FORRÁSA: VIRGIN GALACTIC.A Szűz Galaktikus élmény Mivel az olyan vállalatok, mint a Virgin Galactic, a Blue Origin és potenciálisan a SpaceX elkezdenek kereskedelmi űrturizmust kínálni, fontosnak tartom átgondolni az általuk kínált élményt az elejétől a végéig. Az ügyfelek legalább 450 000 dollárt fizetnek egy élményért. Nem csak az űrben lévő pillanatokat, hanem a teljes élményt is befektetőnek kell tekintenünk, ahogy egy ügyfél tenné. Virgin Galactic bérelt Joe Rohde, mint a tapasztalat építész, hogy tervezze meg a három napos tapasztalat, hogy majd egy kora reggeli repülés az űrbe. Rohde négy évtizedet töltött a Disney Imagineeringnél, az Animal Kingdom vezető tervezőjeként dolgozott a Pandora-The World of Avatar-on, sok más projekt mellett. Ő felel a repülést megelőző háromnapos élményért, amely nemcsak felkészíti a személyzetet az űrrepülésre, hanem az emberek által fizetett tapasztalati és szórakozási idő túlnyomó többsége is. És Rohde évtizedeket töltött azzal, hogy nagyszerű tapasztalatokat szerzett. A teljes tapasztalat még nem körvonalazódott, de a Virgin Galactic így írja le a háromnapos képzését: A repülés előtti képzés biztosítja, hogy minden űrhajós mentálisan és fizikailag felkészült legyen arra, hogy az űrrepülés minden másodpercét megízlelje, és teljesen fel legyen szerelve bármilyen személyes cél eléréséhez. Repülőgép-egészségügyi szakértőink folyamatosan kéznél lesznek, hogy tanácsot és segítséget nyújtsanak, és ellenőrizzék a repülés előtti alkalmasságot. Mindenekelőtt arra törekszünk, hogy a képzés és a felkészülés szórakoztató és kifizetődő élmény legyen; egy része a jövő űrhajós utazás szállított igazi Virgin Galaktikus stílusban.A cégnek van egy egyedileg épített űrkikötője ezekre a napokra, és még egy egyedi Land Rovere is van, hogy űrhajósokat szállítson a szállásukra éjszaka. Azt is tudjuk, hogy van egy külön különbség, ami a repülésben is látható. A Blue Origintől és a SpaceX-től eltérően a Virgin Galactic anyahajója vízszintesen száll fel, akárcsak egy kereskedelmi repülőgép. Miután felmászott körülbelül 50.000 láb, az űrhajó szabadul fel, és a rakéta motor kilőtt, kezdve a mászás az űrbe. A földre való visszatéréskor az űrhajó vitorlázóvá válik, és visszatér az űrkikötő kifutópályára, mint egy kereskedelmi repülőgép. A többnapos élmény és az ismerős fel- és leszállás nagy értékesítési pontok lehetnek azoknak az ügyfeleknek, akik néhány perc alatt félmillió dollárt szeretnének dobni az űrben. És ez az a teljes élmény, amiért az emberek fizetnek. Az emberek állandóan fizetnek a tapasztalatokért és az exkluzivitásértNehéz számszerűsíteni az űrbe járás "élményének" értékét vagy az ezzel járó presztízst, de képet kaphatunk arról, hogy a tapasztalatokat hogyan értékelik, ha megnézzük azokat a tárgyakat és szolgáltatásokat, amelyekért az emberek prémiumot fizetnek. Egy Ferrari A pontból B pontba, valamint egy Kia,de tízszer annyiba kerülhet. A Ferrari tavaly 9119 vásárlót talált, akik hajlandóak több mint 200 ezer dollárt költeni egy járműre, és ennek eredményeként az elmúlt évben 1 milliárd dolláros nyereséget termelt. A Ferrari egy kicsi, magas költségű piac, akárcsak a Virgin Galactic, és azt mutatja, hogy van egy nagy üzlet az exkluzív élményekben. A jachtok nagyon kevés gyakorlati célt szolgálnak, szemben más közlekedési formákkal, kivéve, hogy exkluzív élményt nyújtanak; és a Grand View Research szerint a jacht charter piac 6,5 milliárd dollárt ért 2019-ben. A jacht bérlésének ára több lehet, mint egy űrutazás, ami vonzóvá teheti az űrélményt. Megértése, hogy az emberek fizetnek egy csomó pénzt a tapasztalatok kulcsfontosságú a Virgin Galactic. Joe Rohde vezetésével a vállalat olyan teljes élményt nyújt, amely a vendégeket kevesebb, mint 1000 ember exkluzív társaságába helyezi, akik bármilyen ideig látogatták az űrt. Ez az, amit azt hiszem, az emberek fizetnek, és ha van a pénz, akkor a $ 450,000 árcédula nem lehet túl magas, ha a teljes tapasztalat olyan jó, mint amit elvárhatunk a Virgin Galactic. "
Virgin Galactic részvény
JÖHET EGY TESLÁHOZ HASONLÓ BEFEKTETÉS HOSSZÚTÁVON?