A Molnak nyilván a hidrogénhajtás elterjedése lenne a kedvezőbb kimenet, hiszen a kúthálózata révén az üzemanyag értékesítésben már stabil pozíciója van. Az elektromos hajtásnál ez kevésbé érvényesülne.
Szerintem az írásod végén a megoldást kaparászod! A világ kénytelen csökkenteni a környezet terhelésén. Ha terelni akarják a világ vezetői a tisztább megoldások felé a gazdaságokat, akkor megoldás lehet a CH alapú működés adóinak fokozatos emelése, míg a H2 alapú technológiák elterjednek, és egyre olcsóbbá válnak. Volt is a legutóbbi EU csúcson valami témába vágó, ha jól emlékszem. Az nem lehet, hogy csak egy helyben toporog, megoldás nélkül a probléma! Az EV szerintem részmegoldás, kiegészítője lehet csak az átmenetnek. Az, hogy jelenleg a H2 alapú megoldások drágák, és nem elég hatékony az energia visszanyerése, azért is lehet, mert eddig nem ez volt a csapásirány. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, rá kell még ébrednie sokaknak, hogy az EV nem megoldás. Szerintem nem kell már sokat várni rá, hogy ez általános vélemény legyen. Egyébként miért kellene a H2-t visszaalakítani elektromossággá? Csak egy megbízható belsőégésű motor kell, ami közvetlenül H2-t éget el. Cseppfolyósított H2 tankolás már megoldott, gyakorlatilag alternatívája lehet a CH alapú üzemanyagoknak, ráadásul hőerőművek is használhatják üzemanyagként. Sokkal nagyobb előrelépést lehetne vele elérni, mint az EV-kkel!
A hidrogénhajtásnál először elő kell állítani a hidrogént, ez nyilván energiaveszteséggel jár. A jármű elégeti a hidrogén, de ebből nem mozgási energia lesz, hanem elektromos áram (megint energiaveszteség). Emiatt az egész hatásfoka meglehetősen alacsony. Nem tudom, hogy a forgalmazott hidrogént milyen adók terhelik jelenleg, de ha hasonló adózása lesz, mint a benzinnek vagy gázolajnak, akkor sanszos, hogy jóval drágább is lesz azoknál.
https://invst.ly/uy0jz Egy negyedik hullámban vagyunk. Ott is a 4/C hullám épül. Elvileg lesz egy leszúrás a tegnapi alj alá, aztán megindulhatnánk fel (?)
A Daimler-Benz például évtizedeken át kísérletezett hidrogén-meghajtású kocsikkal – sikertelenül –, és tavaly végleg leállította a programot.
A BMW még nem adta fel, de nem is nagyon erőlködik.
A Peugeot gazdája, a francia PSA sem bizakodó és inkább az elektromos kocsik fejlesztésébe fekteti energiáját.
A franciák szerint megjelenhetnek a hidrogén-üzemű járművek, de ezek nem személyautók, hanem buszok, vonatok, taxik, hajók és teherkocsik lehetnek, amelyek rögzített útvonalon közlekednek – erről beszélt Benoit Potier, az Air Liquide nevű cég főnöke. Németországban már 2018-ban teszteltek hidrogén-meghajtású vonatot és a Siemens a német államvasutakkal együttműködve olyan hidrogénvonatot tervez, amelyet 15 perc alatt lehet újratölteni.Az ilyen szerelvények váltanának fel 1400 jelenlegi dízelvonatot.Amivel sok széndioxid-emissziót lehetne megspórolni Európának, az a hidrogén-meghajtású kamionokra való átállás lenne. A kamionok az összes európai jármű 2 százalékát teszik ki, de a közúti szállításból származó emisszió 22 százalékát adják.Szakértők szerint esetükben 70 százalékos hatékonyságú lehet csak a hidrogéncella és egy elektromos akkumulátorra és motorra is szükség van – ezért egy ilyen jármű üzemeltetése háromszor többe kerülne, mint egy elektromos kamioné. Viszont az elektromos kamion üzemeltetése – a nehéz akkumulátor miatt – szintén drágább lenne, mint a hagyományos. Talán 10 évvel ezelőtt olvastam valahol, hogy az elektromos meghajtás felé mozdulás az európai autógyártók nem publikus közös döntése volt. Ott volt előttük mind a két alternatíva és ezt választották. Akkor még ilyen 80-100 km lehetett egy töltéssel autózni majd utána pár órás töltögetés és suhanás tovább. A hidrogénnel akkor az volt a probléma, hogy veszélyes volt szállítani. A technológia fejlődött annyit, hogy cseppfolyósítják a szállításra és könnyebben visszaalakítják légnemüre. Erre emlékszem, ha hülyeséget írtam akkor javítsatok ki. Laikusként nagyon tetszik, hogy tiszta víz jön ki a kipufogón, ami utána visszakerül a körforgásba. Szerintem lenne jövője, csak az a fránya ára, horror!!!
https://youtu.be/7tc0HPO0sR0 Ajánlom mindenki figyelmébe. Hasznos infók a SZIF tanszékvezetőjétől. Van egy rövid részlet a hidrogén meghajtású autókról is. Hát, elég megdöbbentő.....
És persze gyorsan hozzá teszem, ha ez lesz az egyik irány (látszanak erre kezdeményezések), ez sem 1-2 év alatt fog végbe menni. Az EV-k azonban hamarosan elérhetik a korlátaikat, és jönnek az akkumulátor feldolgozás/csere problémák, amik tovább növelik a költségeket, és beárnyékolják a tiszta energia image-t. Addigra szépen felépülhet a H2 üzlet. Az EV megmutatta a világnak, hogy csak határozott szándék és jól összpontosított pénzek kellenek hozzá, és eljöhet az áttörés. 20 éve ki hitte el, hogy ennyi EV fog szaladgálni az utakon napjainkban?
Ez azért nagyban változhat a jövőben! Jelenleg a CH alapú energiahordózók elérésének van világméretű infrastruktúra hálózata kiépítve. Ez az egyik legnagyobb akadály a váltás előtt. Olajat sem olcsó kitermelni, szállítani 1000 Km-rekre. A H2 helyben termelhető, gyakorlatilag bárhol. Bármelyik megújuló energiaforrás alkalmas az előállítására. Fenntartható, hosszútávú energiatárolási megoldás, akár a CH alapú energiahordozók. Csak azok környezetszennyezőek, a H2 viszont nem. Jelenleg drága a H2 termelés, de ez gyorsan változhat, ha szintet lép a hozzá kapcsolódó eszközök előállítása, forgalmazása. Sok célú lehet a felhasználása, fűtés, elektromos áram termelés, közlekedés. A tárolásához hasonló infrastruktúrára van szükség, mint a CH alapú energiahordozók esetében.
A Toyota Mirai hidrogen auto egy subcompakt meret, teljesitmeny 180LE, merete egy alapara 50k USD, egy felszerelt valtozat 70k USD, mikozben hasonlo meretu es teljesitmenyu auto barhol nagyjabol a fele mostanaban .. Az, hogy hol veszek hozza hidrogent Borsodban es Zalaban, vagy Dalmaciaban? Az hogy aligha tudja barki javitani, ha barhol elromlik? Abszolut versenykeptelen.
Én ettől nem félek, sőt! Ha a H2 tankolásé a jövő, a MOL nem fog kimaradni ebből az üzletből, abban biztos vagyok. A magam részéről ennek (H2-nek) egyébként nagyobb sanszot adok, mint az akkumulátorokon alapuló elektromos autózásnak. Szerintem egymagában az EV nem lehet megoldás, és még az is lehet, hogy végül majd teljesen kiszorul. Volt már bőven rá példa, hogy technikai újításoknál az előbb befutó veszített végül.
Amúgy igazad van, hogy rendkívül aggasztó, hogy a kiváló tőzsdei hangulatban a MOL enyire lemaradó, még a szektortársak is egy egészséges emelkedő trendet tudtak kialakítani, a MOL meg nem. Sokan cserélik le a munkába járós/városi/bevásárlós autót elektromosra, vagy vesznek hibridet. Ez is nyilván jelentős üzemanyagszükséglet-csökkenést fog hozni, ha tartósan jár hozzá állami támogatás. Ez már a következő évtizedben csökkentheti a MOL profitját. U.i.: szerintem napokban látott szöszmötölés a májusi marzsok nyilnánossá tétele előtti sz..zás. Utána fel. Bízom benne. Az én céláram (legyünk reálisak): 2650 Ft.
A Toyota megkezdte a világ legzöldebb, melléktermékként csak tiszta vizet kibocsátó személyautója, a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását. Az új modell egy tank hidrogénnel mintegy 650
kilométert tud megtenni, a bejelentéssel egyidőben megnyitották Magyarország első hidrogén töltőállomását. A Mirai forgalmazásának bejelentésével együtt a Pénzcentrum megkapta a modell hazai árlistáját is: eszerint a legalapabb, Comfort felszereltségű hidrogénautóért 26 millió forintot kell fizetni, mialatt a fullextrás Executive + VIP White és Executive + VIP Black kivitelek már 30 millió forintba kerülnek. A kettő között még a sima Executive felszereltségi csomag van, amit 27 millióért kínálnak.
Norvégiában óriási állami dotációval lehetett e-autót venni, pedig a norvég bérszínvonal magasan az EU átlag felett van. Az EU nem "dobhat ki" dátumot az e-autózásra és a benzinesek betiltására: ahhoz kell a tagállamok beleegyezése. Románia, Magyaro. és a keleti blokk szerinted ebbe belemegy? De jelentős állami dotáció nélkül ez Spanyolo., Görögo., Olaszo., vagy Portugáliában sem működne (szerintem sehol sem). Épp most adósítják el magukat a tagállamok újabb 20 évre (pedig még az előző adósságok is a nyakukon) és ha nem lesz egy 20 éves szuper magasságokba emelkedő konjunktúra, akkor 20 évig erre a tagállamoknak nem lesz pénze. Beszélni lehet róla, de 2040 előtt a benzines autók tiltása semmiképp nem kivitelezhető (kivétel: jelentős technológiai áttörés az energiatárolásban). Ja, és az EU-ban is politikusok ülnek. Bukni ők sem akarnak, tehát korlátozott a mozgásterük. Nyilvána Benelux államok és Dánia máshogy látja, ott nincsenek távolságok. Az e-autózásra átállás nem olyan nagy gond mint pl Németo., Franciao. számára. Igazadd van, hogy az átállás majd megtörténik, de sokkal lassabban, mint gondoljuk.
Nem eladó a mol! Labancoknak főleg nem! Nem emlékszel, hogy a Tenkes kapitánya hülyét csinált belőlük? Ilyeneknek herdáljuk el a nemzet utolsó gyöngyszemét? De ha esetleg mégis eladnánk, akkor van itthon föltőkésített saját használatú stróman, akinek sok sok pénze van és ha nincs elég pénze a vásárláshoz akkor a saját szuper bankja majd ad neki kölcsönt még annál is alacsonyabb kamatra és megveszi. Annyira bika a papír, hogy 9.32 óta csak 3 pillanatra hagyta el a 2258 as árat. Ócsóbbért nem adják, drágábbért nem veszik!! Bakker mi lesz így velünk!?
Igen, sok sztori van a mol háza táján, de valahogy csúsznak a beteljesedések. (kutak, hulladék, lelőhelyeladás, ina) de előbb lesznek a jó marzsok, és az oszti. A horvátok is fizethetnének, de majd eljön talán ez is:(ha jól emlékszem, ez is több száz forint/rv lehet.Talán 300Ft) "A MOL 2013 decemberében az Energia Charta
Egyezményen alapuló választottbírósági eljárást indított Horvátország ellen a
Beruházási Viták Rendezésének Nemzetközi Központjánál (ICSID). Az eljárás
megindítását elsősorban a horvát leányvállalat, az INA d.d. gáz üzletágban
elszenvedett, a horvát Kormány által okozott hatalmas veszteségei indokolták,
de szól a szabályozói jogosítványokkal való visszaélésről is, és – akárcsak az
UNCITRAL eljárásnak – büntetőjogi aspektusai is vannak. Az eljárás tárgyalási
szakasza gyakorlatilag lezárult, az ítéletet pedig 2021 végéig várják a
felek."
szar az egész BÉT, OTP-ben van erő. Richternél legalább tudjuk, hogy a forint miatt szenved. A MOL talány, de azért nagy tragédia nem történt ma. Hír kéne vagy bármilyen adat...
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.