Maximálisan egyetértek, nem akarok újabb vitákat generálni, név nélkül van aki jól behatárolhatóan és minden írásában masszív esést vizionál , szeretne. Azt is tudjuk mely politikai formációt kedveli, még azt is megkockáztatom több nick névvel rendelkezik. Természetesen lehetnek mások is.
A mínuszokból az látszik, hogy sokan nagyon nem örülnének ha kiderülne, hogy mégsem emelik vissza 2.8-ra az adót. Én ezt a hozzáállást sose értettem. Ha olcsón akarok venni akkor keresek egy olyan papírt ami eleve nagyon szét van verve és közel van a fordulathoz, nem pedig annak szurkolok, hogy tegyék tönkre azt amit kiszemeltem.
Valójában minden elemző egy kereskedési szolgáltató alkalmazásában dolgozik. A szolgáltatóknak elemi érdeke, hogy mozogjon az árfolyam, az irány az számukra nem releváns, csak a mozgás, lehetőleg minél nagyobb forgalommal! A mozgatás sikerült, a forgalom kevésbé. Bár az OTP-nél ott megmozdult több mint 10 Mrd, az elmúlt napokban.
Csak,hogy helyre tegyünk elemzői állításokat: Mol válaszában különbözeti adóról beszél 7,5 usd / 5usd vonatkozásban. Volt banki hátterű elemző cég mely hordónkénti 7,5 usd -t emelést írt! Ha kell egyenként fogom felhívni őket! Elképesztő ez a trehányság! Legalább ami hivatalos az legyen hitelesen leírva!
Ráadásul Gulyás állítja, hogy a szereplőkkel egyeztettek! No de tudjuk az igazmondás mennyire áll kormányra nézve. Ok . Egyelőre itt tartunk. ( felmerül bennem az elemzők nem kérdeznek???? )
Na hát akkor először is köszönöm, hogy megkérdezted! Ők nem csak a közlönyt olvassák, szóval ha nincs tudomásuk róla akkor egyelőre nem került szóba a dolog. Ez tovább árnyalja a képet.
Ez volt korábban a pf cikkben kifejtve. "A hétfő esti rendelet 4. paragrafusa ugyanis csak ennyit tartalmaz: a Korm. rendelet (eredeti 2022-es extraprofitadó-rendelet - a szerk.) 2. § (3) bekezdésében a „7,5” szövegrész helyébe az „5” szöveg lép. Visszakeresve
az eredeti 2022-es rendelet megfelelő részére, kiderülhet számunkra,
hogy ez a módosítás ezúttal a kőolajtermék-előállító vállalatokra
kivetett különadót írja át. Az eredeti rendelet ezt mondja ki: E
§ alkalmazásában a kőolaj világpiaci árkülönbözete a Platts Crude Oil
Marketwire Brent (Platts Dated Brent-PCAAS0) tárgyhónapra vonatkozó napi
jegyzései Mid értékeinek (amerikai dollár/hordó) számtani átlaga és az
Orosz Föderációból származó nyersolaj tárgyhavi hordónkénti beszerzési
árainak számtani átlaga közötti különbség hordónként 7,5 amerikai
dollárral csökkentett összege, ha az pozitív, azzal, hogy a
kőolajtermék-előállító az adókötelezettség megállapításakor a Magyar
Nemzeti Bank hivatalos, tárgyhavi átlagos amerikai dollár árfolyamát
alkalmazza. A hétfő esti új szabályok tehát a fenti bekezdésben található 7,5-es számot átírják 5-re. De mit jelent ez a gyakorlatban az érintett különadóterhet-viselő cég esetében, a Mol számára? Vagyis
a 7,5 amerikai dollár értéket csökkenti a kormány 5 dollárra, ami azt
is jelenti, hogy az olajárak közötti különbözetből a Mol kisebb összeget
vonhat le hordónként, nem 7,5 dollárt, hanem 5 dollárt. Ez növeli az
adott különadó adóalapját, vagyis lényegében adóteher-emelést jelenthet. A
Brent-Ural közti különbözetre épülő extraprofit-adónál logikusan azért
is emelhette az adóalapot a kormány a különbözet mínusz hordónkénti 7,5
dollárhoz képest (Brent-Urals) -5usd/bbl-re, mert az elmúlt hónapokban meredeken bezuhant a nyugati és az orosz típusú olaj közti árkülönbség.
A mai árfolyamokon számolva alig több, mint 5 dolláros az eltérés a két
jegyzés között, így a korábbi adókörnyezetben gyakorlatilag semennyi
befizetési kötelezettsége nem keletkezne a Molnak az államkassza
irányába (hiszen az 5 dollár körüli árkülönbözetből le tudta vonni a 7,5
dollárt hordónként). Az új rendszerben viszont, ahol 5 dollárnál húzzák
meg az extrának minősülő profit határát, még valamennyi összeg juthat majd a költségvetésbe, bár ahogy a grafikonon is láthatjuk, a trend eléggé erős és egyértelmű."
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.