MIGRÁCIÓ, EU-ból való kilépés ,napi hírek, Magyarország
Lassan el kell kezdeni elemezni ezt a lehetőséget is,hiszen teremthet az EU olyan új feltételrendszert ami miatt már egy olyan ország amelyik nemzetállamként képzeli a jövőjét nem maradhat a közösségen belül.
A migráns kérdés nagyon időszerűvé teszi ezt a lehetőséget,hogy számolni keljen vele.
T.képpen a Bizottságot érthetjük "Brüsszel" alatt. Ez a testületnek végrehajtó és döntéselőkészítő szerepe van. A döntéseket az EP és a Tanács hoz, amelyre megvannak a megfelelő, többkörös eljárások.
Amivel nem értettünk egyet, hiszen a csatlakozási fejezetekben az szerepel, hogy rendkívüli esetekben az Elnökökből álló Tanács egységes döntésével születhet olyan állásfoglalás ami minden tagállamra nézve kötelező. Merkel oda vitte szavazásra a kvóta megoldást, de miután Orbán jelezte a vétó szándékot levették a szavazást a napirendről és alacsonyabb szinten szavaztatta meg. Amennyiben ez így jogszerű először miért arra a szintre vitte szavazásra?
Ki mondta, hogy büntetett? Azt kérdeztem, hogy miért akar büntetni, ha még nem hozta meg a törvényt? Ott már a meg nem hozott törvények betartása is kötelező? :)
A #27926-ban leírtam, hogy az alapszerződés melyik pontja alapján hozták a döntést, amely döntés az Európai Bíróság szerint jogszerű volt, így végrehajtandó.
Nem. Mi nem szavaztuk meg a kvótát és mégis büntetés elé nézünk. Orbán bünteti magát? Akkor csak kell, hogy létezzen egy brüsszeli bürokrácia ami kvázi kormányként uralkodik a tagállamok felett.
Brüsszelt megértem abban, hogy majd ő hozza a törvényeket mindenre ami az UNIO-ban érvényes. Azt nem értem meg, hogy ha egyszer nem hozott meg bizonyos törvényeket, mert nem is hozhat meg az ET nélkül, akkor mi a fenéért akar büntetni és főleg milyen jogon? :)
A hirtelen beáramlás megszüntethető bármikor, de nem teszik. Ezért ez a "fogadhat el" kifejezés a további embercsempészés melegágya. Migráció egyféleképpen lehetséges, amikor egy adott tagország befogad migránsokat. Ehhez mi köze többi tagországnak? :)
E cikk nem érinti a tagállamok jogát arra, hogy meghatározzák, harmadik országok hány olyan állampolgárát engedik be területükre, akik a harmadik országból azzal a szándékkal érkeznek, hogy önálló vállalkozóként vagy alkalmazottként vállaljanak munkát." . Akkor a migráció mégis tagállami hatáskör maradt.
Kvóta jelenleg nincs, és belátahtó időn belül nem is lesz, mert ahhoz - ahogy el is várod - a Tanács egyhangú döntése kellene. Az IDEIGLENES kvótáról annó az EUMSZ 78. cikk (3) bekezdésében szereplő felhatalmazás alapján döntöttek, tekintettel a válsághelyzetre: 78. cikk (3) "Ha egy vagy több tagállam olyan szükséghelyzettel szembesül, amelyet harmadik országok állampolgárainak hirtelen beáramlása jellemez, a Tanács a Bizottság javaslata alapján az érintett tagállam vagy tagállamok érdekében átmeneti intézkedéseket fogadhat el. A Tanács az Európai Parlamenttel folytatott konzultációt követően határoz."
A migráció sincs teljesen tagállami hatáskörben, vannak ott is együttműködésről szóló irányelvek.Az EUMSZ 79. cikke mondja ki egyébként, hogy a tagállamok közös migrációs politikát alakítanak ki: "79. cikk(az EKSz. korábbi 63. cikkének 3. és 4. pontja) (1) Az Unió közös bevándorlási politikát alakít ki, amelynek célja a migrációs hullámok hatékony kezelése azok minden szakaszában, méltányos bánásmód biztosítása a harmadik országok azon állampolgárai számára, akik jogszerűen tartózkodnak valamely tagállamban, valamint az illegális bevándorlás és az emberkereskedelem megelőzése és az ezek elleni megerősített küzdelem. (2) Az (1) bekezdésben foglaltak céljából az Európai Parlament és a Tanács rendes jogalkotási eljárás keretében intézkedéseket állapít meg a következőkre vonatkozóan:a) a beutazás és a tartózkodás feltételei, valamint a hosszú távú tartózkodásra jogosító vízumok és a hosszú távú tartózkodási engedélyek tagállamok által történő kiadására vonatkozó szabályok, beleértve a családegyesítési célúakat is,b) a tagállamok valamelyikében jogszerűen tartózkodó harmadik országbeli állampolgárok jogainak meghatározása, ideértve a más tagállamokban való szabad mozgásra és tartózkodásra irányadó feltételeket is,c) illegális bevándorlás és jogellenes tartózkodás, beleértve a jogellenesen tartózkodó személyek kitoloncolását és repatriálását is,d) küzdelem az emberkereskedelem, különösen a nők és gyermekek kereskedelme ellen. (3) Az Unió harmadik országokkal megállapodásokat köthet a területén tartózkodó olyan személyek származási vagy abba az országba való visszafogadása érdekében, ahonnan érkeztek, akik a tagállamok egyikének területére való belépés vagy tartózkodás feltételeinek eleve nem, vagy már nem felelnek meg. (4) Az Európai Parlament és a Tanács rendes jogalkotási eljárás keretében intézkedéseket állapíthat meg – kizárva azonban a tagállamok törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseinek bármilyen harmonizációját – azoknak a tagállami intézkedéseknek az ösztönzésére és támogatására, amelyek a területükön jogszerűen tartózkodó harmadik országbeli állampolgárok beilleszkedésének elősegítésére irányulnak. (5) E cikk nem érinti a tagállamok jogát arra, hogy meghatározzák, harmadik országok hány olyan állampolgárát engedik be területükre, akik a harmadik országból azzal a szándékkal érkeznek, hogy önálló vállalkozóként vagy alkalmazottként vállaljanak munkát. 80. cikk Az Unió e fejezetben meghatározott politikáira és azok végrehajtására a szolidaritás és a felelősség tagállamok közötti igazságos elosztásának elve az irányadó, ideértve annak pénzügyi vonatkozásait is. Az Unió e fejezet alapján elfogadott jogi aktusaiban, minden olyan esetben, amikor erre szükség van, megfelelő módon rendelkezni kell ennek az elvnek az alkalmazásáról."
Az EU közössége a DUBLIN3 néven ismert közös rendszerben szabályozza a menekültkérdést. Van közös szabályozás a menekültekre. Migrációt pedig tagállami hatáskörben hagyta az EU. . Miért nem alkalmazza az EU?
MIGRÁCIÓ, EU-ból való kilépés ,napi hírek, Magyarország
A migráns kérdés nagyon időszerűvé teszi ezt a lehetőséget,hogy számolni keljen vele.