Igen, szerintem a mostani 19 fele meneteles egy ovatos spekulacio lehet, aztan en jauar kornyeken varok egy enyhebb emelkedest, 20 ala valamivel, es ha tenyleg elkezdodnek akar a targyalasok, akkor johet egy emelkedes. De ez mind csak nagyon eros spekulacio. Rengeteg dolog sulhet el rosszul... TA szempontjabol szerintem indokolt lenne egy emelkedes a fentiek alapjan. Most kicsit banom hogy 16 korul nem vettem bele.
Vagyis 2025 től növekedésre számitanak.A korábbi számokkal kapcsolatban nyilt titok volt hogy nem tudják tartani a menetrendet. A forgalom növekedés a vele együtt járó szignifikáns profitnövekedés sok kockázatot kiáraz a papirból.
Szerintem az autósok még nem fogtak aljat. Ahhoz, hogy ez meglegyen vagy az értékesített darabszámot kellene növelni vagy a költségeket drasztikusan csökkenteni. Én még egyiket sem látom a fasorban sem. A kínai piacról egyre jobban kiszorulnak az európai gyártók az USA piacnál pedig nem szabad elfelejteni, hogy pl. Stellantis , VW, Mercedes gyártanak Mexikóban is , arra viszont Trump ki akarja vetni a 25% vámot. Ez még jobban rontja majd a fundamentumokat.
Bayer: Goldman Sachs vásárolt picit X-Fab: capital markets day van és lejjebb vették a 2026-2030 várakozásokat, erre 7% ralli lett, mivel az elemzők szerint ez realisztikusabb.
De így belegondolva tényleg jogos a kérdés. Kezdeném azt mondani, hogy közel az európai autóipar alja. Viszont a VW-be még mindig bele van árazva az osztalék, miközben gyárakat zárnak be. Inkább Renault és Stellantis lehet ami már megfogta az aljat, hacsak nem jön egy nagy nemzetközi crash.
Ez az osztalékfizetés tényleg nevetséges. Cégek, amik tele vannak adóssággal, és semmi más sem megy nekik, osztalékot fizetnek. Pl. Lufthansa. De a Pierer Mobility is ilyen, amikor volt kapás a motorokra, egyik kezükkel felvásároltak más gyártókat, másik kezükkel meg szórták az osztalékot kifelé úgy, hogy adósság az egekben volt. Megnőtt a kamatszint, a motorokra kisebb a kereslet, és most meg baj van.
Én nagyon szeretem a bármilyen járműveket gyerekkorom óta. Úgyhogy egy ilyen jellegű részvényt szívesen tartok, ha az adott cégnek van jövőképe, nincsenek botrányai, és úgy ahogy de termeli a pénzt is. Vagyon 1%-a van benne, se meggazdagodni, se elszegényedni nem fogok miatta.
Sanofit a 200 heti mozgóátlag támasztja, ami az 50 havi is kb. Ezeket azért el szokta veszteni évente egyszer. 89-90 szintről picit pattanni fog (96-98), ami tradelhető, de én hosszabb távon lejjebb várom, 7x tartományba.
Pont 3 hónapja dobta be Sunboy75, azt mondtam akkor, letöri a 3-at és felmegy az 50-es mozgóig, ami akkor 3.6 volt. Felment, most nemcsak a 200 napos van ellene, hanem alul volume gap is van. Én még mindig bullish vagyok erre nézve, de -szerintem- előbb lesz 3.4, mint 4.2. Így ez a 3.3-3.5 közti sávban vennék több részletben.
Eurós részvények vitasarok