fidel,
Az érzéseid egyébként helytállóak, az átvevő biztosítónak valóban a zsebébe kell nyúlnia, és valóban ki kell pótolnia az "elveszett" tartalékot.
A kártalanítási - tudtommal - nem a csődbe került (tartalékhiányos) biztosítók helyett fizet, hanem azok helyett, akik valamilyen oknál fogva nem rendelkeztek biztosítással (nem kötöttek, nem fizették az esedékes díjakat, stb.). Ez is egy speciális tartalékból kerül kifizetésre, amit a kgfb biznicben résztevő biztosítók "dobnak össze" kötelező befizetéseikkel, az állományuk arányában. Ettől függetlenül lehetséges, hogy a tartalékhiányos/csődbe ment biztosítók helyett is helytáll a kártalanítási számla, ezt nem tudom biztosan.
Az eü-szolgáltatók esetében azonban nem ennyire kilátástalan a helyzet, nem feltétlenül kellene a betegeknek máshová fordulniuk, ha a szolgáltató csődbe megy/tartalékhiányos lesz. Ilyen esetben - a meglévő infrastuktúrát kellene másnak átadni, így a betegek ebből mit sem vennének észre.
Ez persze leginkább az önkormányzati/állami tulajdonú, de üzemeltésében magán szolgáltatókra vonatkozna, a magántőkéből alapított (nem privatizált) eü szolgáltatóknál nem lehetne ilyen szigorú szabályokat kiakítani. De valamilyen szabályozásra és felügyeleti szervre (nemcsak szakmai ÁNTSZ, hanem pénzügyi felügyeletre) szükség volna - szerintem.
Az érzéseid egyébként helytállóak, az átvevő biztosítónak valóban a zsebébe kell nyúlnia, és valóban ki kell pótolnia az "elveszett" tartalékot.
A kártalanítási - tudtommal - nem a csődbe került (tartalékhiányos) biztosítók helyett fizet, hanem azok helyett, akik valamilyen oknál fogva nem rendelkeztek biztosítással (nem kötöttek, nem fizették az esedékes díjakat, stb.). Ez is egy speciális tartalékból kerül kifizetésre, amit a kgfb biznicben résztevő biztosítók "dobnak össze" kötelező befizetéseikkel, az állományuk arányában. Ettől függetlenül lehetséges, hogy a tartalékhiányos/csődbe ment biztosítók helyett is helytáll a kártalanítási számla, ezt nem tudom biztosan.
Az eü-szolgáltatók esetében azonban nem ennyire kilátástalan a helyzet, nem feltétlenül kellene a betegeknek máshová fordulniuk, ha a szolgáltató csődbe megy/tartalékhiányos lesz. Ilyen esetben - a meglévő infrastuktúrát kellene másnak átadni, így a betegek ebből mit sem vennének észre.
Ez persze leginkább az önkormányzati/állami tulajdonú, de üzemeltésében magán szolgáltatókra vonatkozna, a magántőkéből alapított (nem privatizált) eü szolgáltatóknál nem lehetne ilyen szigorú szabályokat kiakítani. De valamilyen szabályozásra és felügyeleti szervre (nemcsak szakmai ÁNTSZ, hanem pénzügyi felügyeletre) szükség volna - szerintem.
Egészségügyi reform