Én is csak laikus vagyok, és kb. egyetértek, annyival kiegészíteném, hogy a DB-nél nem csak a saját tőkéhez, hanem a mérlegfőösszeghez is érdemes viszonyítani a lehetséges bírságot. 16 mrd $ a 66 mrd €-hez, vagy 1800 mrd €-hez másképp mutat. Kiszabják a bírságot, a következő jelentésben pedig a mérlegben ott lesz egy 15 mrd eurós tétel.
Majd látjuk.
A medve szeptemberben szokott bedörmögni az ablakon. Most én is érzem a szagát.
A DB nem fog csődbe menni. Ha igen, akkor Németország és 3-4 perccel később mi is csődöt jelentünk.
Sorsáról a legmagasabb szinten fognak egyeztetni - értsd: USA új elnök és Angéla.
Ha megszületik a megállapodás, megállapítják a bírságot (ami igazából kártérítés) valahol a követelt összeg harmada és kétharmada között. Ezt egy fizetési ütemezés szerint kipengeti a DB. Meg fogja ingatni, kiheverhető. Otthon pedig kap valami injekciót (ami tilos lenne elvileg), amitől talpra áll.
A tengerhajózási ügyről keveset tudok, de az biztos, hogy a keresztény karácsony előtti 2-3 hónap erős szokott lenni, ilyenkor fizetőképesek.
Bár csak találgatok, de szerencsés esetben egy-két éven belül normalizálódhat a helyzete, ami akár árfolyam duplázódást is jelenthet.
Nekem erre van egy kis reckír tőkém, inkább, mint OTP-t venni.
Lasd mai nap, ugye-ugye.
Bar lehet ez csak az en becsipodesem, de en mar semmilyen(!) rv-t nem mernek hosszutavra betarazni, sztem durva osszeomlas jon, csak az a kerdes meddig tudjak eltologatni.
Lehet igy latni, igazad van, DB nem a felenkek jatszotere.
A DB ellen ezt a 2 ervet (US DoJ buntetes, ami alku targya ott), meg a DB tengerhajozasi finanszirozasi pozicioja mostanaban a negativ erveles fokusza.
Szerintem a maritime sector (ami most epp 82. a 90-bol, csak a vasutasok meg az autoalkatresz sector van mogotte, szoval piszokul nepszerutlen)
es az ertekelesi mutatok mind a pinceben, szoval ettol egy value investor orra viszketni kezd.
Raadasul maritime szerintem epp septemberben fordult; es a FRO NAT DSX (persze az oriasok is, mint Hapag, stb). De nem akarlak meggyozni.
Marad a DB kornyezete.
Az EUFN index eppen kitoresben van, a bankos oscillatorok bullba fordultak. Es megjegyzem, Japanban meg inkabb.
Nem tudok meg venni DB-t 11.5-on, majd a 15 USD fole kitoresekor.
Ha meg tokeemeles lesz? Par napos visszaeses, aztan vadul rally lesz abbol. Sok arab penz keres biztos helyet.
A VG nem omlik ossze csak osszemegy: nem lesz mar ezen a teren felfutas, a Hanjin csodbe megy, es mar paran kovetik. Nem szunik meg csak lassul.
DB pedig necces, de en is nezegetni kezdtem.
Fene tudja, $14 mlrd, azt mondjak "ok ennyit biztosan nem fizetnek". Ez eleg vicces, ha vadlott kap 3 ev bortont majd azt mondja bironak "en ennyit tuti le nem ulok", vagy mi a fene?
Ez csodbe is vinne kb. Nade a felere lehet szamitani, az is nagyon durva lesz. Es hat nyakunkon az US valasztas, barmelyik kreteny lesz az elnok a ketto kozul sztem eses jon. Nomeg kamatemeles is tenyleg idoszeru mar.
Mindezek mellett tenyleg alacsony az ar, de inkabb momentum playereknek ajanlott sztem. Vagy nagyon hosszutavra. Aztan vagy nem :)
A tengerhajozok regi ijesztgeto tema. Am, ha a vilaggazdasag nem omlik ossze, akkor egyelore muszaj szallitani Kinabol/ba, es a Koreai Hanjin bebukasa talan eppen jol jelzi az aljat.
Egyebkent a maritime szektor tenyleg rendesen le van verve, de jopar (FRO NAT DSX stb) epp par napja fordultak. A gorog hajozok kozul is akadhat par, akik a value alapon nezve jo vetelek.
En ugy tudom,a DB konyvszerinti erteke valahol 40-50 kozott van, es nem fog kelleni tokeemeles. Ha jol emlekszem, az USA bankokat kellett menteni 8 eve, es DB-t nem ;=)
pedig a DB merleg mar akkor is kb. igy nezett ki mint most.
Én benne vagyok már 10%-al fentebbről.
Nem nagy pakk, de pakk.
Bővíteni egyre nagyobb pakkokkal szeretnék valahol 10 EUR körül, (BETa 3100 Ft-on).
Bízom bene, hogy TBSZ-en nem okoz csalódást, de aggaszt a szekrényben lévő csontvázak száma. Mennyi is? Hány bírság és büntetés jöhet még szerte a világból?
Mi a helyzet a tengerhajózási cégekbe tolt milliárdokkal? Azt is le kell írni előbb-utóbb?
Usa-ban a belengetett 14 mrd USD büntetés harmada is kb 1000-1200 ft-ot levesz az akkor 4200 körüli árából. Szóval csak ez az egy tétel esetén már 3000 ft-nál tartunk.
A tőkeemelés lehetőségével is érdemes kalkulálni !
Megvettem az indulo DB poziciot.
Lehet hogy kicsit korai. Most meg csak 7 napja esik, az elozo eses 9 napos volt. De ezen a 12.50 USD-n fordult eddig ketszer.
Ha ala esik, akkor meg olcsobban kapok hozza; talan lejon eles leszurassal 11.5-ig is. Ott megveszem a masodikat.
DB lehetőségek