és 13 220 000 ennyi nekem is van ebben az akármiben, a napi forgalomhoz képest sem ért semmit és nem egyszeri, hanem rendszeresen, naponta kellene vásárolniuk minimum ennek a kétszuereseér, ha az árfolyam is érdekelné a vezéreket
A nyereség eltüntetését úgy tudnád bizonyítani, ha összehasonlítod az azonos műszaki tartalmú projekteket és megnéznéd az árakat és azon belül a költségelemeket, majd a profitot. Sajnos a giga - főleg állami, EU-s - megrendelések esetében szerintem nem hülyék a nemzetközi szereplők, azaz mindenhol (nem csak az Opusnál) kellően vastagon foghat a ceruza, így nehezen jutsz el az igazság pillanatáig. A korábbi rezsimben az volt a technika, hogy a műszaki színvonalat a kelleténél "túltolták" (elég csak visszaemlékezni a völgyhídra, a 4-es metróra, a kényszer alagutakra az M6-oson, stb.), nem volt fontos a racionális kivitelezés, azaz, ha sok pénzt is visz el, de legalább legyen nagyobb haszna (pld-ul: pár száz méterre lévő állomásokkal megáldott belvárosi metró helyett lehetett volna egy hosszabb, de szélesebb körben használható metró, de ezt a koncepciót már Magyarország feje felett eldöntötték és volt, aki végrehajtotta, mert gondolom várták, hogy később újra extra költségen majd meghosszabbítják a vonalat). Sajnos nem sok változik, jók voltak a mentorok, a mohósági faktor mindenkor, minden ilyen beruházásnál jelen van (már EU-s legfelsőbb szinten is) és nem a források minél jobb felhasználása a cél. Visszatérve a hétköznapibb szintre, elmondható, hogy a nyereség eltüntetése akkor lehet nagyon kirívó, ha a költségelemeket átnézve, ha például sok alvállalkozó van, felülárazott anyagi jellegű ráfordítások. A beszámolónk egyik részében a személyi jellegű ráfordítások nagy emelkedésével magyarázták a nyereség csökkenését, ott pedig maximum úgy tudnak visszaélni, ha túlárazott és/vagy a feladat ellátásához nem feltétlenül vagy nem olyan mértékben szükséges emberekkel kapcsolatos ráfordításokat árazol be. Persze vannak olyan okosságok is mikró környezetben, amikor például visszaosztják a pénzeket, a sportban is lehetett hallani ilyen eseteket (magas bér, abból vissza valakinek zsebbe). Továbbra is úgy gondolom, hogy nem érdekük a "gazdagodás" kimutatása és az sem biztos, hogy mindig van mit kimutatni (azaz ténylegesen jó az üzemmenet). Ezért kellenének olyan cégek a holdingba, amelyek - az állami megbízásokból is kitermelt forrásokból -, már nem az állami csöcsön való lógásra szocializálódnak, azaz a társadalom szélesebb rétegének visszahoznak valamit (adó termelés, foglalkoztatás) abból, amit a politika korábban megelőlegezett. Ekkora indulhatnánk felfelé, mert lenne fantázia a történetben (önjárás).
Tegnap megvolt a fel. Ma keresi az irányt. Holnap,holnapután meg le. Mire ez az optimizmus a világban azt nem tudom. Le ne maradjunk a jóról,most még mindenki beszáll? Én inkább lefele várom,de kíváncsi leszek mi is lesz. 300 sanszos,inkább lefele. Ennek a papírnak nincs helye!
Itt párran nem tudom hol élnek, de ilyenkor kell venni igazán, mivel nem sokáig lesz ezen a szinten megy vissza fel a helyére minden!https://www.portfolio.hu/uzlet/20200428/reszvenybe-fektetnel-nezd-meg-mit-gondol-errol-107-profi-428670
1000-1500? te hol élsz? az emelkedéssel még várj egy kicsit igen, jövő év végére talán magára találhat ez is és a többi is, addig csak le föl rángatás várható egy 30% os sávon belül...
Én az egész árfolyam stagnációra, esésre egyszerű magyarázattal szolgálok: a bizalomhiány és a nyereség eltüntetése miatt nagybefektető nem vesz bele, a kicsik gyenge vételi ereje ellenében meg szépen működik a shortolás, a spekázás.
NEW OPUS GLOBAL