1: Nem tényező a lítium ára. Akkukémia függő, de a Tesla akkukban átlag 0.2kg/kWh a nyers lítium aránya. Az egy long range 3-as vagy Y esetén 16.4kg.
2: Így van, veszettül emelkednek az autó árak, ahogy minden más is. A Teslának itt annyi előnye van, hogy értelmezhető szállítási időket tudnak tartani, ez most sok európai gyártónak nem megy az ellátási problémák miatt.
3: Lehet ezt bálványimádásnak nevezni, de szerintem legfeljebb a fórumozók szintjén van így. Alsó hangon 20 milliós autókról beszélünk, ennyit kevesen adnak ki rajongásból. A helyzet az, hogy valóban egyre jobb villanyautókkal jelenik meg a többi gyártó, de valós hétköznapi használatban pár kivételtől eltekintve évekkel vannak lemaradva a Tesla mögött. Ez papíron, a nyers adatokból nem látszik, de attól még igaz.
+Valóban nem indokolja, hogy az egekben legyen, de a 4500 dolláros konzervdoboz azért más kategória. Olyan mintha a fosszilis kocsik áránál felhoznám a 2500 dolláron Tata Nano-t. Egyébként a Tesla árrése a 3/Y-nál 29% ami autóipari mércével nézve nagyon magas.
Személyes vélemény:1) Nézd meg, hogy mennyi a Litihum világpiaci ára. 2) Minden autógyártó emel, ráadásul a Tesla sikeresen betelepült egy magas bérszínvonalú országba 3) Elon Musk nagyon jól kitalálta, hogy a Tesla hogyan lehet az új Apple: a személyes- és a brand image-e miatt tulajdonképpen annyit kér el az autóért, amennyit akar. (ez a modernkori bálványimádás) (Kínában a legolcsóbb elektromos autó 4500 USD, elvileg semmi nem indokolja, hogy egy átlagos elektromos autó ára az egekben legyen, még talán az akksival együtt sem, mert az előállítása sokkal olcsóbb az alacsonyabb komplexitás miatt, mint egy benzines/dízeles autóé)
Az áremelés szerintem ettől független, Berlinben eleve nem gyártanak 3-ast, csak Y-t. A Tesla azért is emel árat, mert egyre nagyobb a kockázat, hogy mi lesz a költség legyártáskor, leszállításkor. A legtöbb gyártóval ellentétben náluk azt az árat fizeted ami a megrendeléskor ki volt írva. Pl aki itthon 15m-ért rendelt M3-at az átvételkor is annyit fizetett, hiába emelkedett közben 19m-re az autó ára.
Lattad TSLA temaban az uj nemet fejlemenyt? A nemet kormany azt mondta, orulunk hogy Tesla elkezd gyartani, orulunk a munkahelyeknek es a sok bedolgozasnak ... de mert nem nemet ceg, kedvezmeny az nincs. Igy masnap Tesla felemelte az autok meghirdetett arat (ami 39.900 belepo Model 3 standard volt) ugy 7000 Euroval. A longrange Tesla modellek 100k korul lesznek. Igy viszont mar nem olyan szep a dolog, igen jo Benz, BMW es Audi luxus is, 50k beleponel, es 100k csucsmodellek, megveheto.
4)SPY tegnap a tech szektor, Apple, Microsoft es Intel voltak erosek. De ezzel egyutt az A/D csak 1/1.2 volt, szoval nincs breadth, igen szuk az invesztorok erdeklodese. Ez a rally lehet egy kis fokozatu wave(ii) is, nemcsak a daytrade-ben kovetett bullos eset lehetseges. Es akkor a chart igy nez ki . http://keptarhely.eu/view.php?file=20220405v00x0d497.jpeg . A szuk invesztori erdeklodes a gazdasagi trendekre erzekeny szektorokban feltunoen gyengebb, az invesztork nem varnak sok jot a gazdasagtol. Ez jol ertheto az inflacio+kamatemeles uj vilagaban. Ez a trend kiemelten latszik pl. a lakasepito cegek (multheti chartok) , DOW transport index, es a bankok gyengeseben. A Trucking Index mar le is szakadt, ez mar nagyon feltuno. A SmallCaps Russell2000 index is nagyon gyenge. , http://keptarhely.eu/view.php?file=20220405v00xnlg7a.jpeg . 5)Dollar Indexe, DX, meg mindig 99 kornyeken van, egyelore nem latszik gyengulese. 97.41 ala kellene esni, hogy a gyengules kezdete legalabb sejtheto legyen. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20220405v00xyuxak.jpeg
TSLA-ról mi a véleményetek? Nem tervezek semmit vele csak érdekel a véleményetek. A hétvégi Q1 production és delivery riport alapján én hasonlót esést vártam volna tegnap mint a FB vagy PAYPAL esetében, de ehelyett +5%. Elképesztő hitet és conviction-t látok mögötte, ahol az alap tézisekben is még nagyon hisznek.
1)Olaj tegnap felfele indult, es nem ugy nez ki mintha wave(3 of c) hullam lenne, mert akkor gyorsulnia kellene lefele. Ugyhogy ideiglenesen egy ALT2, piros oldalazo korrekcios esetet is erdemes figyelni. Egyelore ez a 2 eset a legvaloszinubb. Tovabbra is az Orosz termeles kiesese es a kinalat novelesenek sokeves elmaradasa hatarozza meg a piac viselkedeset. Es meg mindig nincs erdemi erofeszites a furasok novelesere, pedig anelkul ebbol a hianybol nem lehet kijonni. BORRnal latszanak elso gyenge jelek, hogy a norvegok kezdik erteni a problemat, ess furni kezdenek. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20220405v00x9r8el.jpeg . 2)NG Egy kisse feljebb kapaszkodott, 5.85 szintig. De nincs benne sok momentum, es ez ovatossagra int, de egyelore tovabbra is felfele varom. Az oktoberi 6.4 csucs fole kellene mennie, legalabb egy kevessel fole szurni. . 3)XOP Itt sincs sok lendulet, de uj csucs azert van. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20220405v00xsx0oe.jpeg . XLE energia indexben sincs jele, hogy a csucs megvan. Egyelore tovabbi kapaszkodas a varakozas.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.