Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szieszta 2021. 07. 19. 14:07
Előzmény: #47078  kukker
#47080
Az adóbevételen miatt nem kell aggódni, majd kitalálnak valamit. Nálunk a kábeltévés 3 évig haldoklott az alacsony árak miatt, aztán mikor eltűntek az antennák a tetőkről, szépen feltolta az árakat. Most már nagyon tehetős emberke lett, pedig megsokszorozódott a konkurencia. Okosan fektette be vagyonát, most az ingatlanpiacon jeleskedik.
szieszta 2021. 07. 19. 14:02
Előzmény: #47076  Feketefoton1
#47079

Az elektromos autó azért ennyire drága, mert még nem futott fel a gyártás. Ahogy a technológia fejlődik és egyre többen állnak át a gyártásra, egyre olcsóbb lesz.
Én a legnagyobb gondot abban látom, hogy ez elektromos autónak is elég nagy a lábnyoma, a környezetvédelemhez nem ez a legjobb megoldás.
kukker 2021. 07. 19. 13:55
Előzmény: #47077  kukker
#47078
A beépített adók az eladott literekben és azoknak kompenzálása illetve fellépő hiánya ami már a fogyasztás csökkenésével jelentős.
kukker 2021. 07. 19. 13:54
#47077

Számomra lényegtelen ez a vonal, de azért, hogy ne maradjon ki olaj fronton vs elektromos:
A beépített adók az eladott literekben és azoknak kompenzálása.
Feketefoton1
Feketefoton1 2021. 07. 19. 13:33
Előzmény: #47073  újonc111
#47076
valamelyik német autógyártó azt nyilatkozta,2035-től a kizárólagos EV gyártás EU-ra vonatkozik csak,DÉl-Amerikában.Ázsiában fognak benzinest is gyártani,gondolod Mo-is is mindenki ki fog perkálni majd 35eEUR-ót egy új autóért?
kajli_man
kajli_man 2021. 07. 19. 13:31
Előzmény: #47051  Törölt felhasználó
#47075
Úgy néz ki szépen elkaptad a hullámot 😉
hellforceone 2021. 07. 19. 13:16
#47074
ezzel a valsag temaval egy "bajom" van csupan, mikor itt korabban irtam, hogy ha jonne egy nagyobb valsag (amirol mar cca. 5-6 eve irkalunk itt, aztan eddig nem jott, persze tudom, nem lehet idoziteni), akkor valoszinuleg az olajfogyasztas es vele az olajar is jelentosen esne, na akkor nagyjabol majdnem le lettem hulyezve... Mert az olajnak akkor is mennie kell, ha minden mas szakad. Aha, persze - na lehet hulyezni. Az a baj, hogy csupan talalgatas folyik, eszre kell vennunk, hogy a hatterben egeszen maskeppen mozgatjak a szalakat - es itt nem hatterhatalmi marhasagrol beszelek, hanem folyamatokrol, amelyek igy-ugy hatassal vannak egymasra - es sokszor pont az ellentetje jon be annak, amire varunk. Eleg megnezni most az aranyat es ezustot... allitolag kurva nagy inflacio van, kamat sehol, akkor ezek miert nem robbannak fel (vagy eppen a BTC)??? Ja, mert felment az olaj ara biztosan es draga a kitermeles... ugyan mar. Mindig minden narrativara van egy ellentetes magyarazat.
újonc111 2021. 07. 19. 13:09
Előzmény: #47066  HuTi
#47073
Szerintem pont azért merik nagy hanggal, egy kellően távoli időponttól betiltani, mert ez az átállás úgyis lezajlik magától, technológiai alapon, így senkinek nem fog valójában fájni a betiltás, de jól hangzik. Annyit érnek el vele, hogy autógyártók innentől egy fillért nem tolnak benzin, és dízelmotorok továbbfejlesztésébe.
kukker 2021. 07. 19. 12:59
Előzmény: #47065  bankos
#47072

humanoid leírta a gazdasági vonalát.
Emlékezzünk 2008-ra, amit kitermelt: válságautó és kereskedelme.
Illetve: benzinből és olajból lehet tartalékolni és eltenni egy ideig, benzin valami három hónapig jó.
Árammal ezt nem csinálod meg.
Minden válságban ami többségében, lényegében, alapjaiban mechanikai, az fogható működésre.
Ami "dolgozni tud erőből".
A többi meg sajnos porfogó, mert "kényelmi" vonalon és társadalmi szinten működik.
Zedisdead 2021. 07. 19. 12:38
Előzmény: #47070  Zedisdead
#47071
Zedisdead 2021. 07. 19. 12:25
Előzmény: #47064  kukker
#47070
Ez ceteris paribus azt jelenti, hogy 2035ről 2050re kb 100%ról 50%ra esik az olaj fogyasztása szépen folyamatosan. Mert az autókázás kb annyit jelent. 
Mivel a tengeri fúrás az olajkinálat legdrágább pár százalékát adja, ezért 2030ól értelmetlen lesz tengeri fúrni ezen model alapján. Tehát 8 évnyi nyereséget tudsz diszkontálni a jelenlegi részvényárra, utána szanálni kell a céget.
szieszta 2021. 07. 19. 12:19
Előzmény: #47067  hellforceone
#47069

Én is így látom, én is autót szeretnék venni és az a legnagyobb gondom, hogy a dízel mennyire lesz használható. Elvégre elég sok helyen kezdik kitiltani, illetve "vámot szedni" a használatáért.
A teherautóknál is már úgy van, hogy jóval drágább a fenntartásuk az elavult, régebbi roncsoknak. Osztrákoknál még "zajhatár" is van. Egyszercsak kitalálnak valamilyen adónemet, hogy visszafogják a dízelek használatát.
Törölt felhasználó 2021. 07. 19. 12:18
Előzmény: #47067  hellforceone
#47068
Egyet ne felejtsünk ki a képletből.
Ha igazam lesz a buborékkal kapcsolatban, akkor a zemberek kisebb gondja is nagyobb lesz annál, hogy elektromos vs. belsőégésű autót vegyenek.
Emlékezzetek csak 2008-ra. Hónap végén az volt a gond, hogy kajára jut-e.
Ne legyünk benne biztosak, hogy ez a recesszió 2-3 évig fog tartani, mint 2008.
Akkor majd szépen tolódnak ezek a dátumok, hiszen ezek politikai vállalások.
hellforceone 2021. 07. 19. 12:09
#47067
"A kijelentés az volt, hogy az arusitasuk nem lehetséges az új autóknak.
Árusítás és új.
 A használat tiltasarol nem volt szó.
Tehát 2035- tol nincs ez. Az még 14 év plusz 2034-tol uj autók húsz évig mehetnek az 2054 az innen minimum 33 év."
A probléma - szerintem - a következő ezzel a felvetéssel. Te vennél e kocsit, házat, bármilyen használati eszközt ma, ha tudnád, hogy holnaptól gyakorlatilag "lejárt az ideje"?? Persze az egy nagy kérdés, hogy mit hoz a jövő, de, ha a gyártók mondjuk 3-5-7-X éven belül egy nagyon komoly elektromos alternatívát tudnának bemutatni - tehát ahol nem tart órákig a töltés, mindegy mi a koncepció, villámtöltés, gyors akkucsere, mindegy, a lényeg, hogy max 10-15 percen belül a kocsi újra tudja az eredeti hatótávot -, akkor bizony én úgy saccolom, hogy nem kell várni 2035-ig vagy 2054-ig, hogy beszakadjon az eladás és később az olajfogyasztás. Persze tudom, elektromos is környezetkárosító stb stb, ezekre most nem akarok kitérni. A lényeg, vennél e akár már csak 5 év múlva is belsőégésű kocsit, ha van jó elektromos alternatíva?? És akkor még más dolgokat teljesen figyelmen kívül is hagytam...
HuTi 2021. 07. 19. 11:57
Előzmény: #47064  kukker
#47066
És ez még mindig csak személyautókra vonatkozik, olaj meg ugye máshoz is kell azért. Ráadásul egyre több. A belsőégésű motoros autók tiltása és szabályozása egyébként szerintem teljesen felesleges hangulatkeltés a politikusok részéről, mivel magától is le fog zajlani az átállás.
bankos
bankos 2021. 07. 19. 11:42
Előzmény: #47064  kukker
#47065
Ekkora világvégét vársz? 
kukker 2021. 07. 19. 11:36
Előzmény: #47062  Zedisdead
#47064
A kijelentés az volt, hogy az arusitasuk nem lehetséges az új autóknak.
Árusítás és új.
 A használat tiltasarol nem volt szó.
Tehát 2035- tol nincs ez. Az még 14 év plusz 2034-tol uj autók húsz évig mehetnek az 2054 az innen minimum 33 év.
Tehát a matek meg a kijelentés konkrét eredménye és tartalma valami ilyesmi lesz.
De ez persze lényegtelen, a kenyér meg a víz majd fontosabb lesz nemsokára, mint minden ilyen jellegű kérdés.
bankos
bankos 2021. 07. 19. 11:24
Előzmény: #47062  Zedisdead
#47063
Szép piros mindkettő..... 
Zedisdead 2021. 07. 19. 10:31
Előzmény: #47060  pomperj
#47062
Szerintem RIG és IO tekintetében két nagy aggodalom van és egyik sem az OPEC:
A tengeri fúrást végsősoron a fracking ültette kispadra. Amig a frackelőkbe nem kezd el ömleni megint a pénz, nem kezdenek őrült módon fúrni, addig nincs nagy gond.
EVk ICEk betiltása: ez a másik, ami gondot okozhat a tengeri fúróknak. Mivel egy tengeri fúrótorony 10 éves távon megtérülő beruházás, szembern egy frackelt kúttal, ami kb fél év alatt megtérül, csak akkor kezdenek fúrni a tenger alatt, ha nem fenyeget nap mint nap az, hogy betiltják az ICE autókat 10 év múlva.
Orsos_Gyorgy
Orsos_Gyorgy 2021. 07. 19. 09:25
Előzmény: #47044  pomperj
#47061
Köszi, megnyugtató.
Nem értem miért marad le az árfolyam, mikor viszik az F35-öt, mint a cukrot.
Miután az iráni főhadvezérnemzetihőst baleset érte egy iraki reptéren (2020 január), gondoltam lesz tűzijáték, beszálltam ATH alatt kicsivel, tévedtem :) 
RTX jobb ló lett volna.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek