Vadi, a molban volt egy 2190-es záró ápr14-én, ami nem szerepel a rajzodon, véletlen vagy direkt? Investing sem mutatja óráson, 5 óráson, csak naposon. De tényleg volt, emlékszem rá, majdnem kiütötte a short certit.
"that will help reduce Saudi Arabia's reliance on oil." Ezen jot nevettem, ezt igy leirjak, erre belevesznek kulfoldi olajos cegekbe. Ez am a diverzifikalas. :)
Nézd meg az olaj temaban a Frontline, FRO tankerhajo ceget. Tavalyi EPS=0,78 volt, ebben egyedul 2019Q4 volt 55 cent, es idénre akar EPS=2,0-2,5 is lehet. Itt az utolso report. . https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/1013bcc3-4c87-4d1d-85e9-fb25fafa9edb , Miert? most a tanker hajokban lehet olajat nemcsak szallitani de tarolni is, es ugye kifogytak a Texasi-oklahomai szabad tarolo kapacitasok,es ugyan a szallitasi dijak a melyben vannak, de a piacon hirtelen elkezdtek a tankeres dijak emelkedni. Ez 150-200m USD-vel novelheti a bevetelt, es nincs semmi koltseg vele.Sokat lehet most, opportunista modon kereseni azon, ha csak allnak a hajok a kikotoben, es majd kesobb eladjak beloluk a rengeteg olajat; a vicc az, hogy jobban lehet keresni ezen, mintha szállítanának. Ráadásul FRO nemrég vett 10 suezmax tankert igen olcson, veletlen jol idozitettek. . A ceg marcius 26-an fizetett, a decemberi 10 cent osztalek, utan 40 centet (!), es Q1re kozel 90 cent lesz a profitjuk; ez az elemzoi konszenzus Majus20-an jelentenek, szerdan. Ha kitart ez a tarolasi cirkusz a Q2-ben is, es ugy nez ki igen, az ujabb Q2 EPS=90 cent lehet, es mar ebbol is latszik hogy az idei EPS=2,50 siman meglehet. Megjegyzem, a hasonlo tankeres NAT is felpattant 2,0-->8,0 szinre, es most mindketto lefele korrigal; de ebben lehet meg szepen penz az iden. Egy PE=10 értékelésnél P=25 benne van, az joval tobb mint a mostani 7,50 arfolyam. Vigyazat: nem tartani, hanem tradelni kell. Erdemes lehet erre figyelni.
Ha a németek vonták, akkor neked a német adóhatóságtól kellene visszakérni, ha a magyartól kéred és ők utalnak, azzal szerintem csak az első ellenőrzésig jársz jól.
Szerintem nem kell a frankfurti vetelekre fizetni szochot, viszont a nemetek tobbet vonnak joval, mint amit nalunk kellene a tapasztalatom szerint. De en azt mindig visszaigenyeltem adobevallaskor, es vissza is kaptam.
Nem tudja véletlenül valaki, hogy a GAZPROM ADR után kapott
osztalék szoc.ho. köteles-e? A törvény szerint: Nem kell azonban szociális hozzájárulási adót fizetnie a magánszemélynek
az Európai Gazdasági Térség (EGT) bármely tagállamában működő, a tőkepiacról
szóló törvény szerint elismert (szabályozott) piacon tőzsdére bevezetett
értékpapírra fizetett, az adott tagállam jogszabályai szerint osztaléknak
(osztalékelőlegnek) minősülő hozam után. Frankfurtban (ami EGT) is be van vezetve a papír, ott vettem
nagyrészét euróban. De van OGZPY is ami tök ugyanaz a papír (a portfólió
kimutatásban is összevontan kezelik a kettőt) csak azt USA piacon (nem EGT) vettem
dollárban. Az alaptermék ugye meg orosz
(szintén nem EGT).
NEM azok. PIF's strategy is two-pronged; building an international portfolio of investments and investing locally in projects that will help reduce Saudi Arabia's reliance on oil. " PIF is a patient investor with a long-term horizon. As such, we actively seek strategic opportunities both in Saudi Arabia and globally that have strong potential to generate significant long-term returns while further benefiting the people of Saudi Arabia and driving the country's economic growth," the sovereign wealth fund said in a statement.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200516/beszallt-a-facebookba-es-warren-buffett-cegebe-szaud-arabia-432290 . A 300 milliárd dolláros vagyont kezelő szaúdi alap sorra vásárolja a
nyugati nagyvállalatok részvényeit, miután a koronavírus jelentős
árfolyamesést hozott a tőzsdéken. Múlt hónapban 8,2 százalékos
részesedést vett a hajóutakat üzemeltető Carnival Corp.-ban, a hírre 30
százalékot száguldott a részvények árfolyama. A Reuters meg nem nevezett
forrásoktól úgy értesült, hogy olajcégekben, például a Royal Dutch
Shellben, a Totalban, az Eniben és az Eqinorban és vásárolt részesedést.. Carnival, Shell, Total :) Boeing, Citi, Facebook, Disney, Bank of America, BP 830 mill. dollárért..
WTI: Egyelőre a várt szerint alakul, 29 fölött járunk és valószínű, hogy befejezetlen még az aljtól épülő szerkezet - azon belül 23-tól számítva az utolsó szakaszában járhat. Ez azt jelenti, hogy amíg 27.8 fölött van, ideális esetben 30.5 - 32.4 között átmenetileg tetőzhet (zöld zóna) és nagyobb korrekció indulhat vissza 26.5 - 24 körülig - ott ismét elágazhat majd a történet (nagyobbik sárga zóna).
A képeken a bullishabb scenario szerepel, ami tetőzés után már a nagyobb sárga zónában fordul és megy tovább fel még egy kört 34 környékére Mélyebbre tartó nagyobb korrekció onnan lenne ideális, de ezt még még nagyon korai mérlegelni - előbb alakuljon ki a z első tető.
Egyelőre a zöld, majd a sárga zónákra érdemes figyelni, tetőzésre utaló jelekkel 30.5 - 32.4 között.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.