Topiknyitó: Portfolio 2019. 05. 31. 09:13

Világi Oszkár: nem az elektromos autó hozza majd az áttörést  

Ugrás a cikkhez
Világi Oszkár, a Mol-Csoport igazgtaóságának tagja és a Slovnaft vezérigazgatója szerint pár év, és jelentõs változások jönnek majd: ilyen lesz az, hogy az emberek többet fognak fizetni azért, hogy szolgáltatást kapjanak és
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
ElvisTibor 2024. 04. 10. 10:05
#20
Sziasztok!
Elekromos autó töltő telepítéssel és lakossági villanyszereléssel foglalkozom. Kérdésekre szívesen válaszolok.
https://autotoltotelepites.hu/
Törölt felhasználó 2020. 10. 18. 14:04
Törölt hozzászólás
#19
Törölt felhasználó 2019. 05. 31. 17:28
#18
azért jó a hibrid mert benzinnel is lehet tankolni:-D azért az a jövő. egyébként meg olyan olcsó az olaj hogy még 50-60 évig köztünk lesznek a pöfögő csodák
elemes
elemes 2019. 05. 31. 16:43
Előzmény: #14  kukutyinbenko
#17

Nem az összes autót kellene lecserélni egyből
.
1. ez az elmélet. valódi tömegpiacra nem fognak sok pénzt betolni a mai technológia melett mert ez nem tud tömegessé válni
.
2. még nem kezdődtek el azok az erőmű- és hálózatfejlesztések, amelyek a tömeges elektromos autó töltéshez szükségesek lennének. a mai hálózat hatvan év alatt épült ki, ennek majdnem megduplázására lenne szükség, úgy, hogy az időközben felépült rengeteg infrastruktúrával kereszteződve ma már sokkal drágább ez a bővítés-.
.
és akkor a lítiumról még nem beszéltünk.
signal2
signal2 2019. 05. 31. 14:03
Előzmény: #10  driveby
#16
Bocs, igazad van, a Limo-ra gondoltam, és abban valóban csak a 25% elektromos (100 db).
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2019. 05. 31. 13:59
Előzmény: #11  elemes
#15
kukutyinbenko 2019. 05. 31. 11:22
Előzmény: #12  elemes
#14
1,  Nem az összes autót kellene lecserélni egyből. Szennyezés szempontjából a kritikus a városi közlekedésben résztvevő autók tömege. Ennek kiváltására már a mai technológia is bőven alkalmas, főleg ha megosztásban és önvezetésben is előrelépnénk. Ezek pedig nem kis részben pszichés gátak miatt késlekednek.
2, Az olajmultikat nem kell félteni, példaként elég megnézni milyen felelősen gondolkodtak a múltban is.
_
https://index.hu/techtud/2019/05/16/az_exxon_mar_1982-ben_kimutatta_hogy_mara_minden_rekordot_megdont_a_levego_szendioxid-tartalma./
Túl nagy az üzlet és a hatalom amiről le kellene mondaniuk. Nem fognak önként elsomfordálni. Ráadásul mindig akad szolgálatkész tudós is aki segít leleplezni a "sötétzöldek" ármánykodását. 
euler 2019. 05. 31. 11:07
Előzmény: #12  elemes
#13

Nem akarom ebbe az irányba elvinni a beszélgetést, konteókban se szoktam hinni.
Viszont vannak az olajipar fő nemzetközi érdekeltjeinek, (hogy senkit ne zavarjon az olajlobbi), más megnyilvánulásai is amik ezt támasztják alá. (Kiindulási feltétel, hogy a szénhidrogének égetésének kedvezőtlen hatása van a klímánkra).
A tavalyi ENSZ klímaügyi konferenciát Katowicében szénipari vállalatok szponzorálták, továbbá "a katowicei beszámolók szerint a fő ellenállók az amerikaiak, oroszok, a szaúdiak és a kuvaitiak voltak, miközben a legtöbb tagállam kifejezetten az IPCC-jelentés elfogadása mellett volt. Az ellenlobbi miatt lényegében egyes szavakon vitatkoztak, amivel sikerült blokkolni az egész jelentés elfogadását."
elemes
elemes 2019. 05. 31. 10:39
Előzmény: #7  euler
#12
nem kell konteókat festeni a falra, egyrészt nem az olajlobbi a legerősebb másrészt nincs is olajlobbi, harmadrészt azok sem hülyék és keresik a kiutat, csak erősebbek a lámpáik és látják hogy a mostani fejlesztés zsákutca (tömegesen nem fog működni). ezért csak ímmel ámmal tolják, mert a hülye részvényesek elvárják, de nagyon sok zsét nem akarnak beletolni.
elemes
elemes 2019. 05. 31. 10:37
Előzmény: #6  szarvasvadasz
#11
van a bukás c hitlerfilmnek egy jelenete, Bruno Ganz zseniális ujjmozdulata 
.
https://youtu.be/_Tc1frvO9j8
.
ebben a videóban kb a 10-30 másodperc között érdemes nézni. elég alapvető nehézségek vannak az elektromos autózásra való tömeges átállással. wunderwaffe nem létezik.
driveby
driveby 2019. 05. 31. 10:23
Előzmény: #8  signal2
#10
Kérem? A MOL a MOL LIMO-t indította útnak és a flottájuk kis része elektromos, a többi benzines. A legújabb beszerzések is benzines Mercik voltak, szóval a MOL partvonalról megsimogatta az e-autózást, de semmi több.
euler 2019. 05. 31. 10:17
Előzmény: #8  signal2
#9

A MOL ki játékos ebben. Egy kipipálandó tétel a környezettudatosság fejezetben.
De arról hallottál már, hogy ha valamit nem tudsz megakadályozni állj az élére? :)
signal2
signal2 2019. 05. 31. 10:14
Előzmény: #7  euler
#8
Biztos, ezen blokkolás jegyében indította a MOL a GreenGo-t, azaz elektromos autómegosztó szolgáltatását.
euler 2019. 05. 31. 10:09
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#7
Az olajlobbi az egyik legerősebb érdekérvényesítő a földön. Az utolsó csepp kibányászható olajig  vagy gázig minden alternatív megoldást igyekeznek blokkolni, természetesen már a kutatás szintjétől. Miért állítjuk elő már vagy száz éve ugyanúgy szénhidrogénekből a villamos energia nagy részét, és szállítjuk ugyanúgy bunkó drótokon? Állni látszék az idő, mert még van kőolaj.
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2019. 05. 31. 09:54
Előzmény: #4  elemes
#6
Valószínű, hogy az aksira épülő megoldás zsákutca - ez is a régi "tankolj gyakran" - modellt követi. Teljesen más fordulatot vesz szerintem a történet, pl. "tankolj évente egyszer", de a végeredmény elektromos hajtás marad.
elemes
elemes 2019. 05. 31. 09:29
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#5
a totoja hidrogénhajtása nagyszerű pénznyelő, de látványos zsákutca.
elemes
elemes 2019. 05. 31. 09:28
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#4
ez az elmélet.
.
a gyakorlat meg az, hogy az elektromos autók tömeges elterjedésének az alapvető technikai akadályokon (akkumulátorból NEM LEHET elegendőt gyártani, a mai autópark kb tizedére elegendő a jelenleg ismert kibányászható lítium vagyon, más akkutechnológia még csak a science publikációk szintjén létezik) túl gyakorlati akadályai is vannak. a tökéletes technológia megszületésétől kezdve alsó hangon 50 év.
.
az meg ugye kb mindegy, és nem csak számomra (ld profilképem) de az itt írogatók többsége számára is.
Törölt felhasználó 2019. 05. 31. 09:24
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#3
ugyan mit is mondhatna ha olajban érdekelt :-D neki a Toyota hidrogén hajtása is máglyára való :-DDDD
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2019. 05. 31. 09:13
Előzmény: #1  portfolio
#2
...Világi Oszkár szerint nem az elektromos autók hozzák majd az áttörést az autóiparban, hanem a hibrid autók gyártása.... Mivel nem vagyok Slovnaft vezérigazgató, ezért bátran mondhatom, hogy az autók egyik elavult alkatrésze ma már a robbanómotor. A hibrid megoldás, mint "a jövő megoldása" mellett kardoskodni ma picit olyan, mint amikor az angliai Darlington környéki szénbányatulajdonosok az 1820-as években elsőre a jól bevált lóvontatás mellett döntöttek Stephenson gögőzmozdonyával szemben, amit az akkori parlament szerint egyébként is maga az ördög hajt, meg esőben majd leáll, a pármérföldes sebesség pedig halálos. Mondjuk ők, mint vezetők végül leküzdötték a félelmüket és lecserélték a lovakat...

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek