Na pont ezt is akartam írni: ha Tesla igazán komoly játékossá válik, akkor garantáltan megváltoznak a szabályok, így a vámok, Co2 kvóta, söt, körny védi díj lesz az akksikra, semmi elönye nem lesz a zöld rendszámosoknak (ami mär most megindult parkolás stb területen, már tünnek el az ingyenes töltök, amiket önkorik fizettek stb). Nem érdeke senkinek, hogy Tesla töredék beszállítoval letarolja teljesen a világ autoiparát, mert az olyan globális gazdasági válságot hozna a beszállítók kiesése miatt, amihez képest 2008as válság eltörpülne. Épp elég problémát okoz/okozott Amazon hasonló területen és okokból.
igaz, kb 20 féléves jelentés van árazva...bevezethetné Slack-hez hasonlóan, hogy ha beütöd google-ba a gyj keresést, nem is a múltbélieket adja ki, hanem a jövöbelieket XD Kerestem mindenhol, hogy 2020 q2 számai mikor jönnek ki Slacknél, de reménytelen, csak 2021 jelentéseinek idöpontját találod! XD Idén jelentenek 2021 q4röl is - elöre, csak jóindulatból, hogy rózsaszín kiböfi képben legyen. :))) Teslának is ez kéne legyen a köv lépés: 2025 álomtervei alapján nem is lenne drága XD
Te elönyröl, én hátrányról beszélek: a nagy központosítás és Musk megalomániája ill magát mindehatónak képzelése a legnagyobb kockázat a sztoriban. Musk nem az Apple Tim Cook-ja, de még Jobs-nál is sokkal vadabb. Ez lesz a végzete is. Amit elönynek nevezel, azt idézi elö, hogy nagyobb a komoly koponyák rotációja a Tesla-nal, mint a szezonális mezögazdasági munkásoké a parasztgazdaságokban....senki nem bírja és nem is akarja bírni a diktált tempót és az eröltett fejlesztési ütemet se. Talán Muskot kivéve... Aztán ott van a rutin hiány, a kapacitáshiány: én eddig rendeltem is tölük, megannyi befektetési kérdésben írtam nekik, beszéltem olyanokkal akik ügyfeleik. A tapasztalat: teljesen képtelenek a legtöbb esetben válaszolni, levelekre semmilyen reakciót nem kapsz, a telefonos elérhetöség és a problémák, reklamációk megoldása merö katasztrófa. Egyelöre divatos a termék és a cég, addig elnézik nekik, és nincs igazi alternatíva. Amint letesznek a riválisok alternatívát az asztalra, Tesla ezzel a hozzáállással versenyképtelen lesz. Nyilván a régi gyártók versenyt futnak az idövel, az igaz. Az önvezetés pedig egy óriási légvár jelenleg. Ez lesz az a terület, ami ablakon kidobott pénz marad sokáig. Garantálom, hogy legalább 10 évig nem lesz rá olyan törvényi szabályozás globálisan (de talán egyetlen országban sem, söt az sem kizárt, hogy ebben az ÈVSZÀZADBAN!!), aminek köszönhetöen önvezetö tech értelmesen és célja szerint használható lenne a személyfuvarozásban. Az egyetlen terület, de ott is min. 10 év kell, az önvezetö kamionok lesznek. Ott valós üzleti elöny miatt a kereslet is meglesz és pályákon a szabályozás megoldható lesz 10 éven belül. Összes többi teljesen értelmetlen: amíg felelösséget nem vállal a tech önmagáért (márpedig arra nincs megoldás, hogy emberi halálért felelösséget vállaljon), addig mi a fenének adnának ki tömegek azért pénzt, hogy ugyanúgy kell fogják a kormányt?! Néhány yuppie és néhány tech imádó stb ki fog adni ilyenért pénzt, de a tömegkenek semmilyen értéket nem fog jelenteni, amint megszünik az újdonsága. Musk nem hülye, hanem zseni, de arrogáns és végtelenül makacs. A történelemben az ilyen emberek hösök és vizionáriusok, de szinte sose ér jó véget sem az életük, sem életükben az életmüvük.
Egy kalap alá lehet venni a buborékok hosszú sorában...Tesla egyelöre egy remény és marketinggel megtolt ígéret arra, hogy ez lesz a közlekedés amazonja. Az esélyeik kifejezetten rosszak erre. De ha mégis bekövetkezne, akkor is kb 5-10 évvel elöre szaladt az ára.
Ez afele fogja vinni az embereket, hogy ne nagyon csereljenek autot. Lelassul a forgasi sebesseg. Musk zseni, de ezt meg gyurnia kell, mert ez valos veszely. Inkabb havi dijas szolgaltataskent lehetne eladni, de nem ebben az evtizedben. Ez az embereknel kiverne a biztositekot, es azt vennek aki nem ul fel erre a vonatra. A “hagyomanyos” hasznalt autok meg dragabbak lesznek. De meglatjuk, mint irtam is, tenyleg zsenialis.
Félreértés ne essék, jelenértéken és az elkövetkező jó pár évet árazva
szerintem is drága, és amint írtam 200nál is drágállottam és nem vettem,
de maga az autóban lévő technológia és ez a Musk csávó egyszerűen lenyűgöz.
Egyetértek, amit mondasz. A fejlesztések, amibe le vannak maradva a versenytársak, és ha a nagy képet nézem, akkor nem kicsit vannak lemaradva, ezért hogy behozzák a lemaradást, a jövőben további összeolvadások lesznek. Azt sem tartom kizártnak, hogy a jövőben lesz egy Foxconn szerű nagy gyártó, aki mindent megold és különböző cégek legyártatják a kasztnit, a szoftvert megoldja az adott cég, mint pl a telóknál, minimális dizájn változással. De ez a távoli jövő...
Te ebben a jót látod? Jól kib**** ameglévő tulajokkal. Ha neked van egy Audid, és ér mondjuk 4 millát, szét van extrazva, az extrák értéke 1,5 milla, tehát annyit kér el a gyár érte és nem avultat, akkor mennyiért tudod eladni az audid? 4 milla vagy 2,5 milla? Gyak beleszart musk ezzel az early adopterei szájába. Te csak egy aspektusát látod ennek, más meg mást, jelenleg tépik és hajtja a csordaszellem. Az is jellemző, hogy van a vallalatok életében olyan időszak, mikor jo és jo és csupa jo hir jön, aztan meg csupa rossz. Ez most nagyon jo időszak nekik, hype, de minden mánia véget ér. A cash termelésük, ami nem mellesleg a fiat credittel plusszos, azért nem biztos, hogy ekkora értékre lövi be őket. de hajrá, szerintem is jo cég, van is, de ennyit nemhiszem hogy ér :) Úgy van papirom, hogy 600 cost bazis, de 1200-ról shortra álltam másik brókernél ugyannyival, úgyhogy market neutral. Meglátjuk! :)
Lehet itt érvelgetni, de önvezetés egyelőre nem lesz, és még ha lesz is, rengeteg dolog van amit meg kell beszelni, pl kit védjen az autó ha baleset van? vezetőt, vagy óvodás csoportot a zebrán? a cybertruck eu-ba nem jön, amcsiba lesz piaca ha átütik a 0 gyalogosvédelmet. stbstb. Semi sehol, model y csak a meseben, nem tömeggyártásban és stb stb stb. valszeg lesz önvezetés, és hatalmas versenyelőnye van jelenleg, ez nem is vitás, de azért ebbe a szegmensbe elég durva a verseny, még amazon, uber, de még pl az apple se mondott le az önvezető, és úgy alapból az apple autóról. Ezen kívül évszázados tapasztalat van a nemeteknél meg japánoknál is, de a politikát is ha nézed. Ki szerint normális, hogy egy Eu gyártó amcsi autógyárat pumpol rongyos Co2 kvóta miatt? kinek éri meg a másik kontinenst helyzetbe hozni az Unió sarokkövének ledöngölésével? Autóipar nem lesz az unióba, akkor Mo is lehúzhatja magat a Wc-n. Szerintetek majd a tesla 2-3 idetelepített gyára ugyanannyi munkát fog adni mint egy VW csoport, Mercedes, BMW, Renault,Fiat, Jaguar stbstbstb?? Hagyjuk már ezt, jó a tesla, de azért ne gondoljátok már hogy sokáig ennyi lesz, persze felmehet 1, sőt 2 trillióig is, csak ha akkor a köv 20 évben minden szamitásuknak be kell jönnie...
Musk nem viccből lövi fel műholdjait. Saját rendszerén keresztül tudja elérni járműveit, plusz ha elad plusz szolgáltatás, ezeken műholdakon keresztül, az plusz bevétel. Lásd, ha valaki eladja az autót és a következő tulaj nem fizet egy adott szolgáltatásért, akkor nem használhatja, letiltásra kerül. Ha fizet, akkor engedélyezik. egy adott szolgáltatás, hányszor kerül eladásra? Tény, erre megy az autóipar, lehet ezt egy klasszik autógyártó 5-10 év múlva fogja tudni, amit már most tud a Tesla és amiből már most plusz bevételt generál.
Musk könyvébe olvastam, ami nem most volt, hanem kb.4-5ével ezelőtt. A Ford szakija nyilatkozta, hogy a Teslának egy előnye van, mindent ő old meg, így azonnal tudnak reagálni a felmerült problémákra. Ez nem napokba mérhető, hanem hónapokba, egyes fejlesztésekbe évekbe. A Ford és minden autógyártó, ezeket a fejlesztéseket kiszervezi, így nagyon sok emberen, osztályon megy át egy adott probléma, oda-vissza, ezért a teslának sokkal nagyobb az előnye, mind szoftver és hardver terén is (és itt nem a kasztnira gondolok). Egy példa, miközben 2020ban, egy tesla szofter hibát, vagy akár fejlesztést/frissítést legyen az bármi, egy éjszaka wifin keresztül befrissítik, miközben szunyókál a tulaj, addig egy Fordnál heteket, vagy akár hónapokat kell várnod, mire behívnak a szervizbe, hogy frissítsék a szoftvert. Ez olyan előny, ami F1-be utoljára Schumacher pályafutása csúcsán volt. Amikor jobb napja volt, a futam felénél két kör előnye volt a harmadikhoz képest, a másodikra csak egy kört vert... Nézem Daimler szerződést köt Nvidiával, hogy még okosabb autót tudjanak piacra dobni, akár frissíteni is tudják központilag. Aham, amit már a tesla tud, hány éve is? Igen, idő kérdése, mire utolérik, csak hol lesz a Tesla 2024-be ezen a téren? mert hogy nem állnak meg, fejlesztenek ez idő alatt is. Hol fog elhelyezkedni technológia szempontból a Toyotával, Volkswágennel szembe? Jönnek az önvezető (taxi) flották, ahova ugyancsak be akar törni. Uber a héten jelentette be, hogy a Tesla rájuk vert és 5ik szinten tart önvezetés terén. Csodálkozunk? Nem, hisz nagyon sok adata van, minden egyes autó révén, amely a forgalomba van. Felkerül minden a felhőbe, amit kielemeznek, és mindezt ingyen. Ebből is látszik, hogy nem hülye gyerek ez a Musk... :)
Amazon folyamatosan rengeteg akviziciot hajtott végre, de én is mindenhol azt mondogatom, ha ez lesz a közlekedés amazonja, akkor nyilván határ a csiillagos ég. DEEE Amazon most 3000, Tesla pedig hányszorozott is, miközben még mindig nem nyereséges??? És hány év pályafutás alatt tartt lassan 2000en és Amazon arányosan mikor tartott árfolyamban ilyen növekedésnél?? És akárhogy is, a hagyományos gyártókra keresztet vetni örültség, mert böven van náluk annyi agyas és töke, hogy beérjék a Teslát. Le vannak maradva, tény, de ha tech meglesz, akkor nem kell gyárakat építsenek, ahogy Tesla tette, max átépítsenek....nagyon nem mindegy
Amúgy nem mondom, hogy nem fog pukkanni a buborék, mert egyszer fog. Irreális, hogy egy autógyártó legyárt 112e db-ot per év sokkal többet érjen, mint egy olyan gyártó, ami 11milliót gyárt le és ad el. Itt a technológiai előny, ami prémiumként jelenik meg, ami irracionálisan túl van árazva, de ha az autópiacot nézem, a klasszik gyárak, vagy összeolvadnak, vagy csődbe mennek, és amint látjuk inkább összeolvadnak és racionalizálnak és nem bírják utolérni a teslát.
Tesla részvény