Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 08. 22. 12:20
Előzmény: #58774  cree1
#58780
4) Nekem ugyan nincs kész receptem közösségi közlekedésre, de pár kérdést azért megmagyarázhatnál, amíg Tigus gondolkodik. :)

Szóval miért van az, hogy teljesen leállítják a volán-os beszerzéseket a mai napig? Függ az IMF-től gyártó szinten, hogy milyen új buszokat fogtok megvenni? Ha nem, akkor mitől függ, ami most (vagy egy éve) nem ismert? Mi akadálya van az MFB hitelkeret felhasználásának?

Logikai úton az könnyen belátható, hogy ha lesz is komoly átrendeződés a MÁV-Volán szolgáltatási palettán, az kizárólag a pénznyelő MÁV-tól fog elvenni, és a Volánokhoz fog áttenni feladatokat. Ha nincs változás, akkor is kellene a csere a jelenlegi volumen mellett is. Azaz a jelenleg kifutott volán buszok cseréje 100%-ban szükséges, maximum a mennyiség fog nőni a mávtól átveendő területek miatt. Nincs érthető indok a volán beszerzések várakoztatására. (A szocik elmúltszázéves közlekedési balf..zkodása semmi esetre sem mentség, csak gyanakvási alap az átlag választónak.)
cree1 2012. 08. 22. 12:19
Előzmény: #58773  pancserlama.
#58779
Csak egyre reagálnék, a piaci értékű ingatlanra. Nekem akkor piaci értékű valami, ha azt valóban ezért az árért el lehetne adni, itt pedig erről ma szó sincs.
Törölt felhasználó 2012. 08. 22. 12:19
Előzmény: #58770  tigus7313
#58778
...hmm...!

"...vagy esetleg máshogy történt (mert az előzőre nem sok bizonyíték van).
őrsi gyűlésen felvetődött, hogy itt van ez a Rába, most meglehet venni az ingatlanvagyon alatt (azt majd jól kiszervezzük).
hát különítsünk el rá egy kis pénzt, aztán hajrá.
aztán a megvétel túl (jól) hangosra sikerült, az ingatlankérdés eléggé előtérbe került,így nem lehetett ezen az úton haladni.
akkor kellene valamit kezdeni vele. valamit, de mit? (itt tartunk most)..."

...hát, mit is mondjak...?
...borzalmasan egy irányba foroghatnak az "agykerekeink"...!
...KÖSZÖNÖM...!

....másrészt azonban, hihetetlenül jó napnak indult ez a mai, merthogy három igen "összefogott" komment is "előjött" ("cree1" + "tigus7313" + "pancserláma")...!

...:-)))...!!!
cree1 2012. 08. 22. 11:40
Előzmény: #58770  tigus7313
#58777
Bocs, a hitegetésről még csak annyit, hogy a NIF jeles vezére és a kormányzat 2006-2009-ig minden évben a háromszorosára ígérte a meghirdetendő út/vasút építési munkákat, ami több 100 Mrd-os hiba, és nagyon sok cég bukását okozta, hogy ezekre tartotta évekig a kapacitását.

Ehhez képest szerintem buszbeszerzésről soha olyan hivatalos kijelentés nem hangzott el, hogy ekkortól ennyit stb.
cree1 2012. 08. 22. 11:40
Előzmény: #58770  tigus7313
#58776
Bocs, a hitegetésről még csak annyit, hogy a NIF jeles vezére és a kormányzat 2006-2009-ig minden évben a háromszorosára ígérte a meghirdetendő út/vasút építési munkákat, ami több 100 Mrd-os hiba, és nagyon sok cég bukását okozta, hogy ezekre tartotta évekig a kapacitását.

Ehhez képest szerintem buszbeszerzésről soha olyan hivatalos kijelentés nem hangzott el, hogy ekkortól ennyit stb.
cree1 2012. 08. 22. 11:40
Előzmény: #58770  tigus7313
#58775
Bocs, a hitegetésről még csak annyit, hogy a NIF jeles vezére és a kormányzat 2006-2009-ig minden évben a háromszorosára ígérte a meghirdetendő út/vasút építési munkákat, ami több 100 Mrd-os hiba, és nagyon sok cég bukását okozta, hogy ezekre tartotta évekig a kapacitását.

Ehhez képest szerintem buszbeszerzésről soha olyan hivatalos kijelentés nem hangzott el, hogy ekkortól ennyit stb.
cree1 2012. 08. 22. 11:33
Előzmény: #58770  tigus7313
#58774
1.) A vásárlásról nem nyilvános kormányhatározat született, aminek az előkészítése is vsz nem volt nyilvános, ezért mindketten csak találgathatjuk, hogy milyen előzetes várakozás mentén vásárolhatott bele az állam. természetesen az is lehet, hogy a management jelenlegi stratégiáját tartották olyan jónak, és hosszú távon üdvözítőnek, valamint a részvény árfolyamot alacsonynak, hogy ilyen döntést hoztak.
2.) A cégről 2012 májusa előtt csak nyilvános információkkal lehetett rendelkezni, tehát ha létezett is bármilyen szándék, annak az operatív terve nélkül az csak elképzelés marad. A közvetlen felvásárlásoknál valóban van lehetőség részleets előzetes tervekre, de az nem "titkos", hanem nyilvános ajánlattételi folyamat.
3.) Az, hogy a biznic az ingatlanra hajtott volna, azt még te sem gondolhatod komolyan...
Még az ajánlat sikere sem volt biztos, nemhogy a 75%. Aki most ezzel az ingatlannal tudna kezdeni valamit, az varázsló, többségi állami cégként pedig nagyságrendekkel szigurúbb szabályoknak kell megfelelni...
4.) A közlekedési holding kialakítására elkészűlt a stratégia, a MÁV konszolidációra nem jutott forrás, és más érdekeket is sértett, ezért a Miniszterrel, a MÁV vezetőkkel, a Volánbusz vezetővel együtt a koncepció is változott. Most ennek a kidolgozása folyik.
Hadd kérdezzem meg, hogy Te mit csinálnál a közösségi közlekedéssl? Most már tényleg kíváncsi vagyok...
pancserlama.
pancserlama. 2012. 08. 22. 10:17
Előzmény: #58768  cree1
#58773
Több téma is felmerült sajnos mindre nem tudok válaszolni (mer vár a viz !)de bele megpróbálom összeszedni a gondolatokat.

MOL
Mint írtam már megvette kész,felesleges a múlton vitázni és dagonyázni.
Viszont a jelenlegi árfolyamban az állami,kormány és egyes szereplőinek hiteltelensége,következetlensége,pimaszsága rombolja a részvényárfolyamokat köztük a MOLt is (szerintem jelentősen)
RÁBA
Továbbra si tartom hogy egy zártkörű vagy nyílt tőkeemelés szükséges a cégnél.
Nézzük kicsit közelebbről és gondosabban.
A cég eszementen eladósodott, teljesen érthetetlen, hogy közel jegyzettőke nagyságrend a hitelállomány, míg saját tőke 80% és van 25 mrd ingatlan vagyon.
Olyan mértékű a kitettség, ami a cég egészséges, megkockáztatom tisztességes működését kockáztatja.
Hitelintézetek olyan termékeket adnak el a Rábának amilyet akarnak….
watson jobban ki tudná fejteni az esetleges hibás döntések tippadóit, évekkel ezelőtti mrd s fedezeti veszteségek….. szóval Rába nem ingatlanos és nem is pénzügyi vállalkozás csökkenteni kell az ez irányú kitettségét.
Megvan az oka hogy a hitelintézetek,alapok a kályhás próbálkozásaikor összezártak, Rába fenntart pár kisebb fiókot a hitelintézeteknek (és még fedezeti ügyleteket sem kell kreálni elég a deviza…..stb trükk)
Lépjünk ingatlan témára.
Nem a befektetés célú ingatlanra fókuszálok,hotel,nyaralok…stb
Ellepi a gaz őket, lásd a hotel 2. (aszem) emeletén az erkély virágládájában vadliba költ. (Ami csodálatos és szimpatikus dolog remélem, most nem toltam ki csóró vadlibával)
Recepciós ujjong ha egy vendéget lát.
A medencét a szomszédok látogatják (hozzátegyem ingyen mert rokonok) szóval ne soroljam !
Lehet hogy nem kft.be kell apportálni
Győrben gondban van az ingatlan hasznosítás ,de nem áll, kicsit gonoszan megjegyzem mikor dübörgött sem kezdtek vele semmit.
DE
A jó gazda elvén tessék hasznosítani, gondozni……!
Évtizedek óta észbontó és szedett fedett a cég szerkezete.
Ki halott már ilyet, hogy (elnagyolva):
13 mrd jegyzettőke
10 mrd saját tőke
12 mrd hitelállomány
25 mrd piaci értékű ingatlan

Szóval ha valaki megvette akkor erre valami koncepciójának kellett hogy legyen.
Nem volt ?
Akkor nagy gáz van,nagyon nagy gáz van az újgazda oldalon !

-bubu-
-bubu- 2012. 08. 22. 09:59
Előzmény: #58771  tigus7313
#58772
Orbán Viktor miniszterelnök szerint Magyarország és általában Közép-Európa sikeresebben kezeli a válságot, és keresi az abból kivezető utat, mint azok az országok, amelyek előidézték azt.

:o) yeahh

re:GDP adat
tigus7313 2012. 08. 22. 08:53
Előzmény: #58767  Törölt felhasználó
#58771
én csak jeleztem, hogy 275 körül van a komfortzóna (vagyis már régen nem 260)
ja és most nincs értelme (már) fedezni.
(300 felett én már elgondolkoznék rajta)

azzal egyetértünk, hogy a kormányzati gépezet nem sokára beindul, így irány a 300. (ebben vitathatatlanul nagyon jók)
tigus7313 2012. 08. 22. 08:50
Előzmény: #58768  cree1
#58770
Nem értek egyet:)

"Az állam tulajdonosként kb. május óta van jelen."

hivatalosan.
de 2011 novemberben tett ajánlatot, 2011 júniusban elkülönítette a pénzt rá.
gondolom, mivel közpénz felelősségteljes elköltéséről volt szó, az ajánlattétel előtt volt hatástanulmány, megvalósíthatósági tanulmány, stratégiaalkotás, kapcsolatfelvétel a menedzsmenttel, hiszen ezek nélkül enyhén szólva felelőtlenség belemenni üzletbe (magánvállalatnak, de az államnak pláne)
szóval több, mint 1 év telt el, nem lehet a májussal takarózni.

vagy esetleg máshogy történt (mert az előzőre nem sok bizonyíték van).
őrsi gyűlésen felvetődött, hogy itt van ez a Rába, most meglehet venni az ingatlanvagyon alatt (azt majd jól kiszervezzük).
hát különítsünk el rá egy kis pénzt, aztán hajrá.
aztán a megvétel túl (jól) hangosra sikerült, az ingatlankérdés eléggé előtérbe került,így nem lehetett ezen az úton haladni.
akkor kellene valamit kezdeni vele. valamit, de mit? (itt tartunk most)

"HA jól emlékszem év végére ígérte a kormány a közlekedési stratégia, a MÁV Volánok átalakításának koncepcióját."

na ja, csak melyik évvégére?
már a kormányra kerüléskor kihirdették az átalakítást (2011.01.01)
Lantost is meggyőzték erről, aki azt hitte, hogy itt nagy dolgok részese lehet.
elég gyorsan jelezték neki (S.L.)hogy itt bizony nem erről van szó, és ejnye!
gyorsan le is mondott.
ezután újból évvége került kitűzésre (2012.01.01), hogy aztán most már mindenképpen (addig a Volán se vegyen semmit, de aztán - na ezt hitte el szegény Kravtex....)
most éppen ott tartunk, hogy újabb évvégi határidő van (2013.01.01).

szóval ez az állami tulajdonlás, a "hatékony" döntéshozatal és profeszionalizmus.
hadd ne essek hasra tőle.

van, amiben egyetértünk:):
az ingatlanapport szerintem is felesleges, de legalábbis költséges (illeték, társasági adó)
a tőkemeléssel is egyetértek. nincs se cél, és az árfolyam sincs olyan szinten.
Törölt felhasználó 2012. 08. 22. 08:09
Előzmény: #58766  pancserlama.
#58769
Ezt a legegyszerűbb. Meg aztán: "[..] az új buszüzemeltetési modell első [..]". Ilyenkor szokott az lenni a magyar közbesz gyakorlatban, hogy az összes többi kiírásban már legalább 150 busz méretű referencia elvárást fognak előírni a pályázóknak, és nem is kell magyarázkodni többet. Vagy ha pl az erste dafke meghitelezne egy magyar terméket, hogy törlesszen, akkor majd lesz valami "szakmailag indokolt" műszaki kifogás, mint a ne legyen az első ajtó előrébb az első keréknél..
:( Ne legyen igazam.
cree1 2012. 08. 22. 08:06
Előzmény: #58756  pancserlama.
#58768
Nem értek egyet.

A MOL megvételéről az oroszokkal a kormány több, mint fél évig tárgyalt, mert ez jelentősen mérgezte a magyar-orosz kapcsolatokat. A megállapodás egy adott időszak átlagárán született.
Ha azt kérdeznéd, hogy mi jobb,
a) beengedni az oroszokat a MOL-ba stratégiai tilajdonosként,
b) tovább játszani ezt a féltörvénytelen bujócskát, ami alapján ugyan részvényesek, de jogaikat nem gyakorolhatják,
c) kivásároni őket,
én egyértelműen a harmadik verzió mellé tenném le a voksom. Az ár egy másik kérdés, de az biztos, hogy a mostani árban az állami tulajdonlás sehol sem szerepel, a rossz eredmények vagy iparági, vagy Szíria specifikusak. Barokkos túlzás, ha a görög/spanyol/olasz válság előtti állapot árait kéred számon akár a részvény, akár az ingatlanpiacon...
És szeretném ismételten leszögezni, hogy a MOL-ban az állam nem rendelkezik irányítói pakettel, ezért az árfolyamot az állam megjelenése ilyen szempontból nem is mozgatta. Legfeljebb az a szecenárió nem áratzódik be, hogy egy multi magasabb áron felvásárolja.

RÁBA

1.) Az állam tulajdonosként kb. május óta van jelen.
2.) Bármilyen elképzelés is volt a megvásárlás időpontjában a reális kidolgozás,megvalósítás a Rába managementjének lesz a feladata. Egy megvalósíthatósági tanulmány elkészülte, mivel augusztusba mindenki szabadságon van, ezért szeptember előtt nem avlószínű, azt elfogadják az adott testületek kb. 2 hónap, és azután lehet belőle kommunkiáció, persze csak abban az esetben , ha nem képez üzleti titkot.
3.) A tőkeemeléssel nem értek egyet, nem látok ma olyan célt, ami beruházási oldalról indokolná a tőkeemelést, magánbefektetői/állami pénzt pedig névérték alatti árfolyam mellett elég nehéz a cégbe hozni.
4.) HA jól emlékszem év végére ígérte a kormány a közlekedési stratégia, a MÁV Volánok átalakításának koncepcióját. Ezek hiányában felelőtlenség lenne egy elsősorban a hazai piacra termelő buszkooperációba a Rábának százmilliókat invesztálnia.
5.) nem értme, hogy a cég értéke miért nőne azáltal, hogy egy kft-be kiszerveznének egy ingatlant. Továbbra is állítom, hogy amíg ilyen sok befejezetlen ingatlan beruházás van Győrben, addig a részvényesek pénzének hűtlen kezeléese egyetlen forintot is elkölteni ingatlanra. Most egyetlen feladat csak az lehet, ha az ingatlan költségeit minimalizálja a cég vezetése.
Törölt felhasználó 2012. 08. 22. 07:56
Előzmény: #58762  tigus7313
#58767
Szerintem túlaggódjátok a forint keresztet. Az idei átlag bőven jó, pár hónap erősebb forint (a leggyengébb negyedévben) simán belefér. Egyébként meg a fidesz visszajött az olimpiáról, vége a nyárnak, jön a normál üzletmenet, ami eddig mindig a forint esést hozta.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 08. 22. 07:52
Előzmény: #58762  tigus7313
#58766
Jó reggelt !
link

"Ráverik a balhét a bankokra?"
Törölt felhasználó 2012. 08. 22. 01:53
Előzmény: #58762  tigus7313
#58765
...hmm...!

"...1.) 275 alatti eur már jelentős hatással lehet az eredményre, vagyis nem túl jó..."

...KÖSZI, - ezt az "eligazítást" -, mert csak érzésből "ugattam bele, a nagy éjszakába"...!
Törölt felhasználó 2012. 08. 22. 01:38
Előzmény: #58755  cree1
#58764
...hmm...!

...szégyen, nem szégyen, újra kellet olvasnom...!!!

...igazad van abban hogy 2010-ben jelent meg a könyve, amelynek a vége "akasztotta ki" a riportert...!
...de az is igaz, hogy a laptophoz jutása okán alakult ez így, ami meg azért, mert nem kapott egy telefont...!
...summa-summárum összejöhetett ez az egész "butyburuty", - az ítéletet kivéve (ami 2007-ben született) -, akár egy félév alatt is, sűrűn egymást követően is, mondjuk 2010 év végére...!
...még az esélye sem kicsi, ennek a "forgatókönyvnek", ám a másiknak is akad, hogy 2010 előtt történt...!
...azaz, a "Tanúvédelmi programból való kizárás" időpontja, a "főbenjáró bűn", amire vonatkozóan, találgatjuk az időpontot...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 08. 21. 23:40
Előzmény: #58758  Törölt felhasználó
#58763
Ezt a Kádár dumát nem értem.

tigus
Egyelőre neked áll a zászló ((
Én még bízom bennük, még ha fogy is az erőm .))

(Szerintem ha kell elkezdik fedezni a forinthatást)
tigus7313 2012. 08. 21. 23:20
Előzmény: #58756  pancserlama.
#58762
1. 275 alatti eur már jelentős hatással lehet az eredményre, vagyis nem túl jó.
2. tartom,hogy a legrosszabb tulaj az állam.
3. a Kravtex raktárra valóban elővárosi,és távolsági autóbuszokat termelt, remélve a Volán megrendeléseket (egyszer már bejött ez a stratégia-most nem úgy néz ki).
ettől függetlenül a BKV már rég rendelhetett volna párat, hogy meglegyenek a tesztek, a hibák kijavítása.
a nagy szóbeli (csak szóbeli egyelőre) kormányzati törekvés a magyar ipar támogatásával kapcsolatosan ebben az esetben biztos megbukott, elég látványosan. valszeg nem is nagyon volt politikai akarat mögötte. a Mercedes felé meg gesztus, de tulajdonképpen nem a kormányzat, hanem a csúnya alvállalkozó nem vett magyar buszokat (ebbe még a csúnya bankokat is sikerült rossz színben feltüntetni-persze, a csúnya bank nem hitelez magyar buszt. ugyan már, a mögötte lévő garancia a lényeg, azt meg lehetett volna alakítani bárhogy)
ja meg a közlekedési holding, vagy annak átszerveztése is tart már lassan két éve (még két év van rá).

elképzelem, ahogy a Rába esetében is ennyi idő alatt születik meg egy döntés, a megrendelő meg már rég leszerződött az indiai, vagy kinai versenytárssal. a piac nem türelmes, nem akceptálja a teszetoszaságot.

emiatt talán jó is, hogy (egyelőre) nem szólnak bele.
abban meg biztos voltam, hogy a Rába nem lesz a magyar buszgyártás zászlóshajója.
nem is kellett meglepődnöm kellemesen...
Törölt felhasználó 2012. 08. 21. 22:46
Előzmény: #58758  Törölt felhasználó
#58761
...na ez igen...!
...ilyen pontosan "fején találni a szöget", ritkán lehet...!
...:-)))...!!!

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek