Ez szerintem egy elírt szám lehet, mert nem hallottam én sem ilyen nagy összegű szerződésről! Valami pozítív hírnek viszont kell lenni, mert a Questor nem vesz csak úgy 925Ft/db-ért részvényeket!
Kinarol szerintem ez a legutobbi, honnan veted a 40milliardot? Rába: vegyesvállalati tárgyalások a kínai piaconKínában A Rába Rt. vezérigazgatójának, Pintér Istvánnak 2003. július 3-án meghirdetett intenzív piacfejlesztési programja a meglévő piaci területek erősítése mellett Oroszországra és Kínára összpontosít. A program szerint a Rába a futómű-főegység beszállításokon túlmenően közös vállalatok és összeszerelő üzemek alapításával kíván ja meghódítanirészesedé st szerezni az távol-keletiemlített piacokaton. A megfogalmazott stratégiai cél megvalósítása érdekében a Rába tárgyalódelegációja a közelmúltban Kínában járt és vegyesvállalatvegyes vállalat létrehozására irányuló szándéknyilatkozatot tett potenciális kínai partnereivel. , amelynek folyományaként 2003 végén vagy 2004 elején megalakulhat a Rába első kínai vegyesvállalatavegye s vállalata. Az egyébként is egyedülálló gazdasági növekedésen túl a 2008-ban megrendezésre kerülőas pekingi olimpiára való felkészülés is hajtóerejévé váltjegyében a Kínai Népköztársaságban folyó jelentős fejlesztő beruházásoknakat indított el – többek között – az infrastruktúra, a közlekedés és az áruszállítás területén. Mindez maga után vonja az úthálózat fejlődését, valamint a személygépkocsi- és haszonjármű-ipar – ezen belül is elsősorban az autóbusz- és teherautó-gyártás – rohamos bővülését. 2004-ben az elemzők a kínai járműpiacon 30%-ot meghaladó növekedést várnak. A lendületesen fejlődő járműipari környezetet és a minőségi főegységektermékek iránti megnövekedett igényt érzékelve az elmúlt időszakban egyre több nyugati személyautógyár kötött együttműködési megállapodást kínai partnerekkel. Vegyes vállalatok alapításával hasonló folyamat indult el a sokszereplős kínai haszongépjármű piacon is, amit elősegít, hogy a kínai vállalatok napjainkban különösen fogadókészek a magasabb műszaki színvonalat képviselő európaiakkal gyártókkal való együttműködésre. Tek intettel a dinamikusan fejlődő kínai piac által kínált lehetőségekre, a Rába 2001-ben technológiai transzferre vonatkozó megállapodást kötött a Dongfeng csoporthoz tartozó kínai futómű-gyártó vállalattal, a Xiangfannal, majd a múlt év végén nyitott pekingi képviseleti irodája segítségével a vállalat azonosította Kínában a saját méretének, termékskálájának és technológiai felkészültségének leginkább megfelelő, kínai busz-, illetve tehergépkocsi-futómű vek gyártására specializálódott társaságokat és tárgyalásokat kezdeményezett velük a nagyrészt helyi gyártásra épülő vegyesvállalatokvegy es vállalatok létrehozásáról. A Rába értékelése szerint a kínai partnerekkel való vegyesvállalat-alapí tás komoly versenyelőnyt jelent, mert az olcsóa jelentős komoly költséghatékonyelőny t biztosítójelentő helyi erőforrások, valamint az alacsonyabb beszerzési és szállítási költségek révén a Rába teljesíthetővé válnaki a kínai piac meglehetősen alacsony árszintre vonatkozó elvárásait, és elkerülhetővé válik a helyi piacokat védő vámok megfizetése., Ez aamely költségelőny – a megfelelő minőséggel és szállítási fegyelemmel párosulva – a vállalat más piacain is kihasználható. A Rába stratégiai céljának elérése érdekében létrehozott vegyesvállalatokbanv egyes vállalatokban az elképzelések szerint a termelés a partnerek számára kölcsönösen előnyös formában valósul meg: A Rába rendelkezésre bocsátja több évtizedestízéves tapasztalataira építvemúltra visszatekintő rendelkezésre bocsátja korszerű, bevált termékeit és fejlett technológiájátai színvolát, Győrből szállítja a futóművek, illetve futómű főegységek technológiai ésmagas minőségiű szempontból legigényesebbgyártás i tapasztalatot követelő core fő termékeit, főhajtóművek kulcsalakatrészeitku lcsalkatrészeit, (pl. tányérkerék, kúpkerék), míg a nagy élőmunka emberi erőforrást igényűlő egyéb alkatrészgyártási tevékenységet, szerelést, az alapanyag igényes alkatrészek beszerzését, az egyszerűbb gépi megmunkálásokat (ideértve a termelőeszközök távol-keleti beszerzésével realizálható előnyöket) és a termékek bővülő piacát a kínai partner biztosítja. A kínai vegyesvállalati tárgyalásokat folytató delegáció vezetője, a Rába Futómű Kft. értékesítési- és marketing igazgatója dr. Szőcs Károly elmondta: “A Rába közelmúltban tett erőfeszítései révén a kínai piacon olyan együttműködési formák jöhetnek létre, amelyekkel a vállalat Rába hosszú távon megalapozhatja távol-keleti jelenlétét. A mindkét fél számára sok előnnyel járó együttműködés eredményeként várhatóan Magyarország Kínával szembeni negatív külkereskedelmi mérlegénekte is jelentősen jelentősen javításához is hozzájárulja majd.ulni fog.” Céginformáció: A Rába az egyik legnagyobb magyar járműipari vállalat, amely futóműveket, járműalkatrészeket, és haszonjárműveket gyárt. A legjelentősebb önálló futómű-gyártók egyike a világon. A Rába vezető európai személy- és haszongépjármű-gyárt óknak értékesít alkatrészeket. A mintegy 347400 dolgozót foglalkoztató Rába székhelye Győrben található. Ez a térség erősen fejlődő infrastruktúrával és logisztikai előnyökkel rendelkezik. A Rába több mint 100 éves tapasztalatokkal rendelkezik az iparágban, sikere állandó megújulásában a megrendelői igényekhez való rugalmas igazodásában, a legmodernebb technológiák alkalmazásában és termékeinek gyors piacra juttatásában rejlik. 1997-ben történt privatizációja óta a Rába erősen export-orientált, a külpiacokra irányuló szállítások jelenleg az éves eladások 60 százalékát teszik ki. A Rába több mint 40 országba exportál, melyek közül az Egyesült Államok és az európai országok piaca a legjelentősebbek. A Rába részvényeit a Budapesti Értéktőzsdén jegyzik. A Rába Rt. meghatározó tulajdonosai: Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata (11,2%), Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (10,85%), DRB Hicom Group (10,85%), Wallis Rt. (8,6%).
Rába: 40 milliárdos üzlet Kínában? Ki tud valamit?
Gyerekek, ha ez igaz lenne...! :)